Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

yiehaaa, weer een blijde TDM 850 rijder erbij.... Na een paar uur sleutelen, kleppen stellen, omvormer vervangen en accu. (wat een @$#% klus om deze te vervangen!!) heb ik vanmiddag de eerste serieuze testrit van 150 kilometer gemaakt... Wat een heerlijke motor, stuurt goed accelereert als een beest, remt als een malle en tja al met al dik tevreden..

full
 
de nieuwe TDM en de nieuwe BMW S1000F lijken wel een beetje op elkaar.....

full


full


meer info...http://forums.bmwgsclub.nl/topic/57993-nieuw-model-bmw/
 
yiehaaa, weer een blijde TDM 850 rijder erbij.... Na een paar uur sleutelen, kleppen stellen, omvormer vervangen en accu. (wat een @$#% klus om deze te vervangen!!) heb ik vanmiddag de eerste serieuze testrit van 150 kilometer gemaakt... Wat een heerlijke motor, stuurt goed accelereert als een beest, remt als een malle en tja al met al dik tevreden..

[afbeelding]

O ja, gefeliciteerd met je TDM! *O*
Bijna vergeten door alle consternatie :P
 
Medemblik is wel erg populair bij Tracers,vandaag stonden er weer 3,nu 2 rode en 1 matgrijze.

Volgens Yamaha NL op de site van de ANWB, daar komt het bericht vandaan, zijn ze met een aantal motoren aan het inrijden. Een rit van 100km en een rit van 400km.
Dat doen ze voor de perspresentatie half december. Dan zijn ze al ingereden.
Zullen er wel een redelijk aantal zijn en die rijden allemaal dezelfde route.
Dus tentje opzetten in Medemblik. :+

Dat zijn geen Ohlins poten, ondanks de mooie kleur. Standaard Yamaha.
Waarschijnlijk is de achterveer weer te slap, zoals je vaker ziet.
Dat is op de FZ8 zo, dat is op de MT-07 zo en veel MT-09 rijders zijn ook al bij Hyperpro geweest.
Het MT-09 gedeelte op dit forum is ook een bron voor Tracer wannahaves.

De ruit is inderdaad een dingetje. Hij is wel in de windtunnel geweest.
En een ruit mag best een bredere bovenkant hebben ivm turbulentie.
Daartoe helpt ook de ruimte onderaan de ruimte. Je zou ook gaten kunnen boren onderin.
Dit geeft minder onderdruk en minder turbulentie. Calsci heeft het ook bij zijn ruiten.
Dan heb je wat minder last regendruppels die naar voren gaan en achter op je ruit slaan als je op de snelweg rijdt. ;)

Prijs zal, volgens een Yamaha man die meer zei dan hij mocht op de Eicma, tegen of rond de 11k komen te liggen.
Die wordt begin 2015 bekend gemaakt. In februari, net als de nieuwe Tiger, staan ze bij de dealers.

Ik rij V-Strom dus ik heb ervaring met turbulente ruitjes en al veel geprobeerd.
De Tracer staat hoog op het verlanglijstje, dus ik volg alle nieuws. :W
 
lekker getoerd op me TDM850, morgen begint zijn hopelijk lange dienst als woon werk motor...;-)))
Geen straf op zo'n heerlijk rijdend sturend motortje....
full



full
 
lekker getoerd op me TDM850, morgen begint zijn hopelijk lange dienst als woon werk motor...;-)))
Geen straf op zo'n heerlijk rijdend sturend motortje....
[afbeelding]


[afbeelding]
Netjes... als ik er zoeen had zou ik het frame, blok en uitlaat matzwart maken.
Mat en glans van dezelfde kleur vind ik zelfs op een marlboropakje nog mooi
 
Mee eens, maar uitlaat??? Waarmee spuit je die dan?


de eerste 3VD's hadden gespoten uitlaten. die kan je prima spuiten met Motip kachelspray in spuitbus. hittebestendig tot 1000 graden!
maar om op chroom te spuiten moet je het eerst flink opschuren om hechting te krijgen..

zonde toch? koop dan een setje carbon dempers erbij! klinkt ook een stuk beter! ;)
 
ja das waar het geluid....hahahah als je heel goed luistert komt er een zacht gesnor uit de uitlaat, daarom ideaal voor woon werk, muziekje op de oortjes en relaxed op pad... :]
Das wel anders dan op me xt die klinkt iets rauwer :Y :Y
 
yiehaaa, weer een blijde TDM 850 rijder erbij.... Na een paar uur sleutelen, kleppen stellen, omvormer vervangen en accu. (wat een @$#% klus om deze te vervangen!!) heb ik vanmiddag de eerste serieuze testrit van 150 kilometer gemaakt... Wat een heerlijke motor, stuurt goed accelereert als een beest, remt als een malle en tja al met al dik tevreden..

[afbeelding]

Mooi zo'n positief gevoel over je TDM, persoonlijk ben ik ook erg tevreden met de TDM maar om nou te zeggen dat hij remt als een malle……, remmen met de TDM ervaar ik als één van de minpunten, ik het het gevoel dat je de hendel bij hard remmen bijna tegen het stuur aantrekt.
Ik ga binnenkort de blokken er maar eens demonteren, wat zijn goede blokken voor de TDM?
 
Nou, dat slechte remmen is nou niet iets waar de TDM om bekend staat. Goed ontluchten is belangrijk. Stoelmans adviseert altijd hem daarna een nachtje weg te zetten met een spanbandje om je remhandle.

Je kan nog stalen remleidingen kiezen, of blauwe klauwen, allebei tegelijk schijnt niet slim te zijn zonder ABS, dat wordt weer te hard.

Probeer dus eerst eens goed te ontluchten, dat scheelt al enorm.
 
Mooi zo'n positief gevoel over je TDM, persoonlijk ben ik ook erg tevreden met de TDM maar om nou te zeggen dat hij remt als een malle……, remmen met de TDM ervaar ik als één van de minpunten, ik het het gevoel dat je de hendel bij hard remmen bijna tegen het stuur aantrekt.
Ik ga binnenkort de blokken er maar eens demonteren, wat zijn goede blokken voor de TDM?


Het kan best zijn dat je rubberen remslangen oud worden, dan worden ze steeds elastischer... dus meer beweging in het hendel.
volg Leon zijn tip: staalomvlochten remleidngen en nieuwe remvloeistof!
dan remt hij weer strak! ach en is niet zo duur: remleidingen ca 80 euro per set.

groet,

Pieter
 
Haal eerst je klauwen eens los. Grote kans dat één of meer zuigers vast zitten. Kan je knijpen tot je een ons weegt......
Vering in de remslangen of lucht geeft wel een sponzig gevoel, maar remt niet minder hard!!
 
Nou, dat slechte remmen is nou niet iets waar de TDM om bekend staat. Goed ontluchten is belangrijk. Stoelmans adviseert altijd hem daarna een nachtje weg te zetten met een spanbandje om je remhandle.

Je kan nog stalen remleidingen kiezen, of blauwe klauwen, allebei tegelijk schijnt niet slim te zijn zonder ABS, dat wordt weer te hard.

Probeer dus eerst eens goed te ontluchten, dat scheelt al enorm.
[me="JAMF"]heeft gouwe klauwen erop en staalflex...[/me]
Bevalt prima. Duidelijk drukpunt. Goede feedback
 
Haal eerst je klauwen eens los. Grote kans dat één of meer zuigers vast zitten. Kan je knijpen tot je een ons weegt......
Vering in de remslangen of lucht geeft wel een sponzig gevoel, maar remt niet minder hard!!


daar heb je gelijk in Nico!
 
hahah, mooie reacties, nou ik weet niet wat voor blokken er in zitten maar vergeleken met me xt uit 86 (de 43F, voor de puristen) remt dit echt strak!!!

Niets te klagen, wat ik wel als negatief puntje kan benoemen is het "aan uit" gevoel bij gas los laten voor rotondes, de TDM moet beter kunnen reageren op het gas. Waarschijnlijk ligt dit aan een betere afstelling van de carb"s.
Tips??
O ja en het olie peil glaasje... hahaha hadden ze dat niet nog dieper in het blok kunnen plaatsen, blij dat ik een lampje op me telefoon heb...;-))
Verder was ik vandaag 10 minuten eerder en uitgerust op me werk aangekomen... Lekker!
 
aan/uit reactie van het gas kan inderdaad beter:
-carburateurs synchroon stellen
-speling op gaskabels minimaliseren
- schraal afstellen, zet de gasnaald maar eens een standje lager

groet,

Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan