akoestisch signaal voor knipperlichten

la taupe

MF'er
23 mei 2012
204
0
Hallo,

Vaak vergeet ik (als beginneling) mijn knipperlichten uit te doen.... daarom mijn vraag of ik voor mijn Honda Integra een akoestisch waarschuwingssysteempje kan bekomen ergens ? Het zou mij veel helpen om veiliger te rijden.
 
ik vind dat nergens terug hoor bij de website van Halfords ....welk soort geluid produceert dit ? zoemen of ...

Ik heb nog een 'Beeper' liggen van mijn voormalige Silverwing. Tegen betaling van de verzendkosten stuur ik die gratis naar je op :Y
Persoonlijk werd ik er helemaal gek van. (Net een vrachtwagen in z'n achteruit ...)
Laat maar weten of je er belangstelling voor hebt ...
 
Laatst bewerkt:
neen Bolski : tot spijt van wie het benijdt : ik ben alive and kicking ! De beeper heb ik ondertussen idd wel gevonden en hij werkt prima ! Een hebbeding dat ik niet meer zou willen missen. Het helpt bij het laveren tussen auto's : ik merk dat de bestuurders mij sneller horen aankomen en dus ook sneller de baan vrijmaken.
BLE2 Mini Blinksummer
 
Ik wil alleen nog motoren met een automatische of een halfautomatische richtingaanwijzer. Heb wel eens een zoemertje gehad maar die is zo stuk en je moet gaan inbreken op de kabelboom. De speciale halogeen lampjes zijn meestal achteruitrijverlichtingen.

Zo veel gaan rijden dat je geen beginner meer bent is de leukste oplossing.

Je zou LED lampjes in je indicatoren kunnen zetten, de standaard wedge kwarts lampjes worden al snel zilverachtig zwart van binnen. Dit komt omdat het geen halogeen is. Probleem is dan wel dat LED Wedge lampjes nog geen goede pasvorm hebben, dus dat wordt al snel prutsen. LED indicator lampjes zullen de frequentie iets doen afnemen. Ik vond dat een verbetering.
 
Ik wil alleen nog motoren met een automatische of een halfautomatische richtingaanwijzer. Heb wel eens een zoemertje gehad maar die is zo stuk en je moet gaan inbreken op de kabelboom. De speciale halogeen lampjes zijn meestal achteruitrijverlichtingen.

Zo veel gaan rijden dat je geen beginner meer bent is de leukste oplossing.

Je zou LED lampjes in je indicatoren kunnen zetten, de standaard wedge kwarts lampjes worden al snel zilverachtig zwart van binnen. Dit komt omdat het geen halogeen is. Probleem is dan wel dat LED Wedge lampjes nog geen goede pasvorm hebben, dus dat wordt al snel prutsen. LED indicator lampjes zullen de frequentie iets doen afnemen. Ik vond dat een verbetering.
Ik denk dat je bedoeld toenemen.
De belasting word minder dus de frequentie iets hoger.
 
Ik wil alleen nog motoren met een automatische of een halfautomatische richtingaanwijzer. Heb wel eens een zoemertje gehad maar die is zo stuk en je moet gaan inbreken op de kabelboom. De speciale halogeen lampjes zijn meestal achteruitrijverlichtingen.

Zo veel gaan rijden dat je geen beginner meer bent is de leukste oplossing.

Je zou LED lampjes in je indicatoren kunnen zetten, de standaard wedge kwarts lampjes worden al snel zilverachtig zwart van binnen. Dit komt omdat het geen halogeen is. Probleem is dan wel dat LED Wedge lampjes nog geen goede pasvorm hebben, dus dat wordt al snel prutsen. LED indicator lampjes zullen de frequentie iets doen afnemen. Ik vond dat een verbetering.
Dit gebeurt omdat de wolfraam verdampt en weer condenseert op de koudste punt (de glas)
 
Ik heb nog een 'Beeper' liggen van mijn voormalige Silverwing. Tegen betaling van de verzendkosten stuur ik die gratis naar je op :Y
Persoonlijk werd ik er helemaal gek van. (Net een vrachtwagen in z'n achteruit ...)
Laat maar weten of je er belangstelling voor hebt ...

Hoi Jetbike

Heb je je Beeper nog ?
Ik heb ook interesse.

groeten
Sjaak
 
1 buzzertje op 12v, en die 12v zet je parallel op je knippersignaal vanaf je knipperrelais,
[pak dat +12v signaal nog voor de schakelaar op]
de min gelijk aan het frame. [massa]

klaar! :]


die dingen verkopen ze bij de halfords, je weet wel als je je licht laat branden van de auto.

wat zou het kosten? 5 euri? O-)
Bin there, done that. Werkt niet. Uitgaande knipper automaat draad staat een constant signaal.
Zolang je RAW schakelaar niet bediend is er niks aan de hand. Zet je zoemer er op dan is er een gesloten stroom kring en gaat de zoemer lekker zoemen.

Ik heb het op gelost met een Hella lichtverklikker zoemer, 2 diodes. Diodes op de li dan re knipperbol + draad knopen NAAR de lichtverklikker toe. Zoemer aan massa leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan