Contact slot

2 aug 2012
176
7
Roermond
Beste forumers,

Heeft er iemand ervaring met het euvel dat je contactslot slecht te verdraaien is. Zowel op en vanaf het stuurslot naar parkeerstand of op contact. Wat ik ook vreemd vindt is wanneer ik van contact uit naar contact aan wil, de sleutel moet indrukken alvorens te verdraaien naar on. Of is dit standaard gsxr. Smeren heb ik meerdere malen geprobeerd maar dat mag niet helpen, ook de andere sleutel blijft het euvel. Is het te doen het contactslot uit elkaar te halen en vervolgens schoon te maken en eventueel mechanische euvels op te lossen.....
 
Laatst bewerkt:
Thnx Martell, zou toch graag de oorzaak willen achterhalen en evt. oplossen. Ben bang dat ik hem straks helemaal niet meer verdraaid krijg. Zul je net zien als je midden in de Eifel lekker op een terrasje zit en wil gaan rijden dat het echt niet meer lukt hem op contact te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Thnx Martell, zou toch graag de oorzaak willen achterhalen en evt. oplossen. Ben bang dat ik hem straks helemaal niet meer verdraaid krijg. Zul je net zien als je midden in de Eifel lekker op een terrasje zit en wil gaan rijden dat het echt niet meer lukt hem op contact te krijgen.
Oorzaak wss slijtage.
Oplossing is dan vervangen :)


Edit
Gaat het over een 2006 model?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1. alleen smeren met iets wat er voor bedoeld is. Dat was altijd grafiet maar ik heb begrepen dat dat spul verboden is. iig niet met gewone smeer middeltjes. Vraag het de sleutelboer maar.

2. Is het slot versleten of de sleutel. Probeer eens de reserve sleutel.
 
Die slotplaatjes zijn van messing en daardoor een beetje zelfsmerend. Hoeft in principe nooit gesmeerd te worden. En als je al smeren wil dan siliconenspray op de sleutel spuiten en een paar keer in en uit het slot halen.
 
Laatst bewerkt:
Als grafiet nat wordt kan het gaan klonteren en ben je verder van huis :o

Ik kan alleen maar vanuit m'n ervaring spreken. Ik heb bij meerdere contactsloten (zeker Yamaha) problemen gehad. Je kon siliconenspray, WD40 of wat dan ook spuiten wat je wilde, op een zeker moment liep het slot definitief vast. Bij m'n eerste Yamaha liep het slot al na een jaar vast en moest het (onder garantie) worden vervangen. Toen het vervangende slot ook binnen een jaar problemen kreeg heb ik van alles geprobeerd. Met grafiet (tip van een sleutelboer) kreeg ik het slot weer gangbaar. Daarna heb ik grafiet bij elk slot (ook hangsloten etc.) gebruikt als er problemen waren, ze hebben het daarna nog jaren prima gedaan.
Maar grafiet zal vást wel erg slecht zijn voor sloten...... O-)
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is er mis met een spuitbusje universeel synthetisch smeervet dan? Smeer je ook voetsteunen, pedalen, hendels en schakeloverbrengingen mee... Smeer ik al jaren sloten mee, gaat en blijft altijd soepel en het klontert niet, spoelt ook niet weg door water en het creëert ook geen zwart gat...

[img=200]http://www.techno-ag.ch/media/D4G1J0PB/web01010000010WhiteGrease.jpg[/img]

[img=200]http://static.camskill.co.uk/smsimg/414/81945-86987-full-hss2000-414.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is er mis met een spuitbusje universeel synthetisch smeervet dan? Smeer je ook voetsteunen, pedalen, hendels en schakeloverbrengingen mee... Smeer ik al jaren sloten mee, gaat en blijft altijd soepel en het klontert niet, spoelt ook niet weg door water en het creëert ook geen zwart gat...

[afbeelding]

[afbeelding]

:N
Als je iets van de werking van sloten af weet, zou je ook weten dat elke vorm van vet een absolute nono is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan