Handvat verwarming (HVV) diy

DjangoSoe

MF'er
4 sep 2013
51
0
Oosterhout
Hoi,

Ik wil alvast even duidelijk maken dat dit geen forum post is om erachter te komen of het wel of niet zal helpen en of ik niet beter kan kiezen voor verwarmde handschoenen.
Ik ga het gewoon proberen met handvat verwarming en kijk hoe dat bevalt.

Ik heb op ebay een goedkope set gevonden met doe het zelf handvat verwarming en wil deze gaan testen. nu is mijn vraag ik vind op ebay deze:
http://www.ebay.nl/itm/2x-Black-War...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43cf50bbbe
12v maar word niet bij aangegeven hoeveel Watt ze hebben (bij sommige andere staat 3w) (~5euro inclusief verzenden).

en in nederland vind ik er 2 op car-and-tuning een met 12v 10w per handvat (10euro) en de ander 12v 14w per handvat (14euro):


http://www.car-and-tuning.nl/index....facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26



zou het prijsverschil zo groot zijn omdat ze verschillend qua vermogen zijn of omdat het via het buitenland altijd goedkoper is en dat het allemaal hetzelfde product is?

heeft iemand hier op het forum ervaring met diy handvat verwarmen en kan mij vertellen of dat het ongeveer zelfde presteert als kompleten sets met hand vaten samen?
 
Hoi,

Ik wil alvast even duidelijk maken dat dit geen forum post is om erachter te komen of het wel of niet zal helpen en of ik niet beter kan kiezen voor verwarmde handschoenen.
Ik ga het gewoon proberen met handvat verwarming en kijk hoe dat bevalt.

Ik heb op ebay een goedkope set gevonden met doe het zelf handvat verwarming en wil deze gaan testen. nu is mijn vraag ik vind op ebay deze:
http://www.ebay.nl/itm/2x-Black-War...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43cf50bbbe
12v maar word niet bij aangegeven hoeveel Watt ze hebben (bij sommige andere staat 3w) (~5euro inclusief verzenden).

en in nederland vind ik er 2 op car-and-tuning een met 12v 10w per handvat (10euro) en de ander 12v 14w per handvat (14euro):


http://www.car-and-tuning.nl/index....facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26



zou het prijsverschil zo groot zijn omdat ze verschillend qua vermogen zijn of omdat het via het buitenland altijd goedkoper is en dat het allemaal hetzelfde product is?

heeft iemand hier op het forum ervaring met diy handvat verwarmen en kan mij vertellen of dat het ongeveer zelfde presteert als kompleten sets met hand vaten samen?
Waar lees jij 10w per stuk?
De eerste en de tientje set zijn beide exact gelijk
 
Met een opgenomen vermogen van 10 watt zou ik me er niet teveel van voorstellen. Mijn BMW GS en RT handvatten trekken ca. 5 A bij opstarten. Mijn goedkope heatgrips op een andere motor ook zoiets. De BMW versies hebben al erg lang nodig om warm te worden. Als ze dan eenmaal warm zijn dan werkt het prima maar ben je al een kilometer of 5 verder minstens. De Goedkope heatgrips (op internet voor 35 euro gekocht werken eigenlijk veel sneller. Als je die op vijf zet dan braden je handen van je stuur. Hoger da nstandje 3 ben ik nooit geweest in ieder geval.

Dat geklooi met losse matjes, plakband en krimpkous zou ik niet doen voor dat geld. Mocht je van hobbyen houden maak dan iets met weerstandsdraad. Per meter te koop en dan kun je ze zo warm maken als je wilt.

Benno
 
Setje had ik ook besteld, nog niet binnen. Alleen ben niet vanplan deze om de handvatten heen te doen maar er onder. Ben benieuwd.

Moet overigens wel ff bij vertellen dat ik ook eens een eBay setje had voor mijn autostoelen (orginele matten waren defect) en dat ik op stand 2 mijn billen bijna brandde, dus hoeft niet per definitie rotzooi te zijn :)
 
Laatst bewerkt:
lol even niet op internet en meteen heel veel reacties :P,

Een perfect setje van Oxford kost je 59,95, waarom zou je zoveel tijd en moeite steken om het zelf te maken?
ik vind 5 tot 14 euro en zelf proberen altijd nog een stuk minder dan 60euro als het toch niet fijn blijkt te zijn.

Daytona's slechts 40 euro. En die zijn 57,6W.
https://www.louis.de/en/a...metric-handlebar/10032048
Als de DIY versie slechts 10W is dan geef ik je weinig kans op succes. Bovendien zal de montage lastig zijn. Zijn je huidige grips wel geschikt?
dat is inderdaad al goedkoper maar daar staat wel bij: "Start phase approx. 48 W, 15 W constant phase" kan ik hem dan wel op die 48W laten staan of moet die over op 15W omdat het er anders slecht voor is? montage moet wel te doen zijn want ik kan mijn grips eraf halen en er terug op schuiven.

Mijn BMW GS en RT handvatten trekken ca. 5 A bij opstarten.
dat is al een stuk meer dan de goedkopere diy setjes die ik heb gezien denk inderdaad dat ze lang nodig hebben om warm te worden met die 14w. en zelf iets proberen met weerstandsdraad kan ik ook nog proberen moet ik even uitleg enzo aan een vriend vragen die meer bezig is met stroom dan ik :)

Setje had ik ook besteld, nog niet binnen. Alleen ben niet van plan deze om de handvatten heen te doen maar er onder.
Onder de grips doen was ik ook van plan ipv er overeen ziet er een stuk beter uit, laat even weten als je ze op je motor hebt zitten ik ben wel benieuwd hoe ze je bevallen.

dr is zo een leuk topic hier over een zelfgemaakt verwarmd vest , dat zou ik doen.
dat topic heb ik gelezen en wil ik ook gaan doen alleen ik heb dit jaar en vorig jaar die verwarmings matten niet gevonden bij de Action :(. als jij weet waar ik nu nog kan vinden hoor ik het graag :)

erg tof gedaan denk alleen dat dat een beetje teveel werk is en niet mogelijk met mijn stuur.
 
Gebruik De 15/48w handvaten van Louis/motozoom al meer dan 100.000 km op mijn woonwerk Fazer, icm handkappen.
Je kan ze gewoon langere tijd op 48 watt laten staan.
Alleen worden ze na enige tijd te warm, en ga je vanzelf terug naar 15 watt.
Dan worden ze weer te koud en ga je weer naar 48 watt..

Deze handvat verwarming maakt gebruik van een schakelaar waarbij de de verwarmingselementen parallel (48W) of in serie (15w)zet.
Duurdere handvaten hebben een traploze elektronische regeling, de verwarmings elemenenten staan parallel en met de regelunit, wordt heel snel de spanning aan/uit gezet.
Heb zelf bij DX.com een traploze regeling (PWM converter) gekocht voor 9 euro ,en ga mijn verwarming hiermee ombouwen.
Kwam ook nog een complete handvatverwarming voor 12 euro tegen,maar weet niet of dat wat is.
PWM DC Converter Motor Speed Controller Switch - Green (12V~36V / 10A)
Verwarmde handschoenen anders regelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan