VT 500C loopt op een cilinder bij stationair

26 aug 2009
36
0
Goede avond allemaal,

Heb met de honda shadow vt500c een probleem dat ik nog nooit eerder meegemaakt heb, en hoop dan ook dat alle kennis op dit forum mij verder zal helpen.

De motor loopt stationair op een cilinder waarbij de bougies van de achterste cilinder niet vonken. De carburateurs zijn gereinigd, de bobines zijn omgewisseld maar het probleem blijft en blijft bij de achterste cilinder. Bij ongeveer 3000 toeren pakt hij weer op.

Hoop dat iemand een suggestie heeft.

In ieder geval bij voorbaat dank!
 
dus de bougies vonken niet?

Ik zou de stationair sproeier van de achterste schoonmaken denk ik, want ik denk dat de bougies wel vonken, maar dat hij op de achterste cilinder niet loopt
 
Laatst bewerkt:
Heb tijdens het lopen de bougie gecheckt en deze begint pas boven de 3000 toeren te vonken. Bobines heb ik al omgedraaid zonder resultaat.

Moet ik op de ingang van de bobine de spanning of weerstand meten?
 
Heb net de weerstand van de bobines gemeten; de beide bobines hebben primair een weerstand van 2 ohm als voorgeschreven. Secundair met bougiekabel en kabels 140 kohm dit zou tussen de 20 en 40 moeten zijn. Maar hoe kan er extra weerstand op die kappen en kabels komen?
 
Je meet 140Kohm weerstand in je kabels, en 24volt wisselspanning op de ingang van de bobine?
Ik denk zomaar dat je verkeerd meet.

Dus probeer het eerst eens zoals Zot hierboven zegt.
Doet hij echt niets, meet je opnieuw bij contact aan en motor uit. Met de meter op gelijkstroom.
Meet ook je accu zoals ik al eerder zei.
 
Je meet 140Kohm weerstand in je kabels, en 24volt wisselspanning op de ingang van de bobine?
Ik denk zomaar dat je verkeerd meet.

Dus probeer het eerst eens zoals Zot hierboven zegt.
Doet hij echt niets, meet je opnieuw bij contact aan en motor uit. Met de meter op gelijkstroom.
Meet ook je accu zoals ik al eerder zei.
kan zomaar een cdi ipv een tci op zitten
 
Probleem is opgelost. Was een slecht contact van de stekkers aan de CDI unit. Loopt nu alleen nog vrij hoog stationair en zakt langzaam terug in toeren, maar dat zal te maken hebben met valse lucht denk ik.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
 
Ik zeg niet dat je ze van elkaar hebt gescheiden, je schrijft in post 1 dat je ze hebt gereinigd.
En dus de stationair stelschroeven er ook uit hebt gehad, mag ik aannemen?
Staan die goed?

Lek test kun je doen met remmenreiniger of zoiets in de buurt van de aanzuigrubbers te spuiten.
Niet in het luchtfilter natuurlijk... Reageert hij erop zitten de rubbers niet goed aangesloten op de carb's.
 
oke sorry. Snap wat je bedoelt. Wis niet dat elke carburateur een eigen stelschroef heeft. Ik probeer nu stationair af te stellen met de kunststof stelknop die beide carburateurs bediend.
 
Ik vrees dat dat niet werkt kerel. Daarmee regel je de hoogte van de gasschuiven.
Het zijn de kleine stelschroefjes van messing legering, je hebt ze eruit gehad. Die hadden een puntje aan het eind... Die moet je hebben.
Draai ze eerst voorzichtig in (niet met geweld) tot ze aan staan en geef ze 2 hele slagen uit.
Probeer het dan nog eens.
Valt hij beter in zn toeren, weet je meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van deze geen wphb, dus weet niet precies hoe ze moeten staan voor basis afstelling.
Maar dat weet een ander hier je wel te vertellen....
Als je straks weet dat ze 2 hele slagen los staan, kun je vandaaruit ze verbeteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan