Grotere cilinder op motor met injectie

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.670
1.825
Beste mensen,
Ik heb een Suzuki RV 125 VanVan met injectie, ik heb het 2014 model.
Voor deze motor is een 150cc cilinder verkrijgbaar die er 1 op 1 oppast. De motor krijgt dan meer koppel en met een groter voortandwiel tevens een iets hogere topsnelheid.
Het betreft enkel de cilinder, niet een nieuwe kop.
Ik ken iemand die deze cilinder op het oude model met carburateur heeft geplaatst en dat is goed verlopen. Hij is meer dan tevreden.

Mijn vraag is of dit ook zomaar kan op het injectie model, want een grotere cilinder zal meer brandstofinspuiting nodig hebben. Ik heb gegoogeld maar kan geen antwoorden vinden.
 
Samsung maakt niet alleen elektronica, ze bouwen zelfs schepen in Okpo (z Korea) als 1 van de grootste ter wereld, en zijn ook onderdeel van Renault.
Helaas is de kwaliteit van het staal die ze gebruiken anders dan bv hier..
Maar techniek beheersen ze zeker al wel, het nadeel is dat ze met 100 man tegelijk aan een defecte watermaker beginnen als mieren. Leren doen ze bijzonder snel, dat is zeker.
De grootste schepen komen ook uit Korea vanwege de prijs en snelle levering, is het niet af maken ze het onderweg naar de eigenaar af...
Op de Samsung scheepswerf zelf moet een ieder ter plaatse een opleiding volgen en veiligheids cursus volgen. Ook als beheers je het beroep al 30 jaar..
 
@ Gerdien, ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of het al genoemt is, voor een grotere cilinder ben je een injector nodig met meer opbrengst, hoeveel meer zou je moeten uittesten, een carburateur er op knoeien is natuurlijk ook een optie.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet niet of het kan of niet, het is erg onzeker. Ik wacht nu resultaten van anderen af die ermee bezig zijn. Maar toch bedankt. :)
 
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik weet niet of het kan of niet, het is erg onzeker. Ik wacht nu resultaten van anderen af die ermee bezig zijn. Maar toch bedankt. :)
kijk eens wat een injectie systeem zou moeten kunnen opvangen

exp.jpg


tot 4000 meter is geen enkel probleem
 
Samsung maakt niet alleen elektronica, ze bouwen zelfs schepen in Okpo (z Korea) als 1 van de grootste ter wereld, en zijn ook onderdeel van Renault.
Helaas is de kwaliteit van het staal die ze gebruiken anders dan bv hier..
Maar techniek beheersen ze zeker al wel, het nadeel is dat ze met 100 man tegelijk aan een defecte watermaker beginnen als mieren. Leren doen ze bijzonder snel, dat is zeker.
De grootste schepen komen ook uit Korea vanwege de prijs en snelle levering, is het niet af maken ze het onderweg naar de eigenaar af...
Op de Samsung scheepswerf zelf moet een ieder ter plaatse een opleiding volgen en veiligheids cursus volgen. Ook als beheers je het beroep al 30 jaar..


Samsung bouwt ook graafmachines, in die wereld behoren de Japanners en Koreanen al jaren tot de top.
De Chinezen zijn ook in opmars, die machines zijn qua afwerking niet zo hoogstaand maar qua hydraulische componenten en motoren absoluut betrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan