BMW k100RS Cafe Racer

Dankje!
Ik vind het weer wat anders dan de CB's :P

De bochtjes heb ik bij RVS land vandaan. (http://www.rvsland.nl/lasbochten)
 
Hey Joosio,

Hier even wat foto's.

full


full


full


Tot zaterdag

Gr Roughneckk
 
Hey Roughneckk,

Ziet er precies uit zoals t in mn hoofd zat. Super netjes!
Tot zaterdag, echt zin in ;)

Gr Joossio
[*]
~[/list]
 
Gisteren bij Roughneckk geweest voor het zitje. Zo konden we ter plekke het zitje helemaal perfect maken, omdat ik toch wat bijzondere vormen erin wilde. Dat gaat gewoon bijna niet ver de mail met foto's enz.




Ik zit nu alleen te kijken voor een klein maar krachtige accu die in het kontje gemaakt kan worden, wordt er een luikje aan de schuine onderkant gemaakt als ik een leuke accu kan vinden. Anders wordt het gewoon dicht gemaakt.
Probleem is, klein en krachtig is niet zo'n beste combi. BMW standaard accu is 25Ah, die ik nu heb is een halve auto accu en is 28Ah. Ding was en voor de verkoop nieuw ingezet door de verkoper, heb er alleen niet veel aan.
Tips zijn altijd welkom!


Het was een leuke dag. Veel geleerd en ook beetje inzicht gekregen hoe zoiets nou gefabriceerd wordt. Is nog een kunst opzich vond ik.

Het frame+tank alvast mee naar huis genomen, kon ik daar ook weer mee verder. Kunnen de elektronica boxen onder het zitje verwerkt wordem enz

Alle lof voor Roughneckk.
 
Joosio je zit is klaar :Y :Y . Kan je komen halen.
Even wat pics erbij voor de goede orde.

full


full


Aan de onderkant een luikje gemaakt voor de accu.

full


Laat maar weten wanneer je de zit komt halen Joost.

gr Roughneckk
 
Dat had ik jou al vanavond gedaan, krijg dan geen reactie maar met een paar foto's ben je uit de bank te lokken _O- _O- _O-
Goed dat ik dat weet voor de volgende keer Joost :Y :Y
 
Nou, mn mail wordt niet meer automatisch geladen op mn mobiel, doet dat vage ding niet. Dus moet steeds handmatig laden. En ik kijk meer op t MF haha.
Maar vanavond moest ik trainen.
 
Over de kleur zit ik nog te twijfelen. Het zal waarschijnlijk wel iets van blauw worden.
BMW heeft een aantal (beetje toevallig), maar Bayside Blue of Matt Blauw vind ik allebei erg mooi!

Al zal ik dat nog ff moeten uitstellen. Want daar zal wel een pittig kostenplaatje aan zitten.
 
Errug mooi dat de vorm van de tank in de kont terug komt :9~ Vind die standaard bolle/vierkante kontjes die je voor een paar tientjes kunt kopen op MP e.d. altijd zo'n afknapper op een verder net afgewerkte fiets. Gaat wel goed komen met deze brommert, zou zelf ook voor een chique bmw kleur gaan ipv zo'n flitsende kleur. Past ook wel goed bij het karakter van BMW *D
 
Die mening deel ik met je. T is allemaal zo standaard naar mijn mening, dat bolle en vierkante zitje. Daarom was ik ook blij toen Roughneckk zei dat hij ze op maat kon maken, naar wens.

Heb vandaag clipins besteld. Zo kan ik er ff op zitten en de rearset positie gaan bepalen.
Het wordt denk ook wel een mooie diepe kleur blauw. Zijn alleen altijd stofmagneten. Zie ik bij mn zundapp, je poetst je leip.
 
Och wat geeft dat. Ff met een microvezel doek erover en het stof is weg (zonder vegen zoals de meeste 'normale' doeken). Laat je de voorkant van de tank gewoon zo? Of gaan die gaten waar normaal die kleine kapjes ingeklikt worden nog weg?
 
Hey Kevin, had je ff gemist. Leuk dat je het leuk vind :P

Die gaten en lippen gaat ik er idd nog halen, moet nog gebeuren. Moet echt helemaal strak worden, er zal ook geen beugeltje onnodig blijven zitten.

Dit is wel een mooie kleur voor kontje en zitje. Met spatbord erbij denk TE.


Ik ben met 150 naar huis gereden, want ik wilde het totaal plaatje natuurlijk zien. Als een kind zo blij haha (viel alleen niet mee om duidelijke foto te maken ivm donkere tank en licht zitje)






De framepijpen aan het uiteinde worden nog verder ingekort, en daar gaat ik dan busjes voor draaien. Zodat er achterlichtjes in gedraaid kunnen worden.
Wil het zo strak mogelijk hebben, alleen dan komt die oerlijke kentekenplaat weer om de hoek (zucht) Daar moet me creatieve geest nog op los gaan :r
 
Laatst bewerkt:
Hey Kevin, had je ff gemist. Leuk dat je het leuk vind :P

Die gaten en lippen gaat ik er idd nog halen, moet nog gebeuren. Moet echt helemaal strak worden, er zal ook geen beugeltje onnodig blijven zitten.

Dit is wel een mooie kleur voor kontje en zitje. Met spatbord erbij denk TE.
[~[url="http://s25.postimg.org/e7vmp2bq7/BMW_blauw.jpg"]afbeelding~][/url]

Ik ben met 150 naar huis gereden, want ik wilde het totaal plaatje natuurlijk zien. Als een kind zo blij haha (viel alleen niet mee om duidelijke foto te maken ivm donkere tank en licht zitje)
[~[url="http://s25.postimg.org/xynuuxlgf/IMAG1351.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://s25.postimg.org/lvij7dae7/IMAG1354.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="http://s25.postimg.org/6pchgfkdb/IMAG1349.jpg"]afbeelding~][/url]

De framepijpen aan het uiteinde worden nog verder ingekort, en daar gaat ik dan busjes voor draaien. Zodat er achterlichtjes in gedraaid kunnen worden.
Wil het zo strak mogelijk hebben, alleen dan komt die oerlijke kentekenplaat weer om de hoek (zucht) Daar moet me creatieve geest nog op los gaan :r

Zitje is lekker.
Je kunt eventueel ook nog iets met gepolijste zit en tank doen.
Tank is van aluminium.
Vriend van me heeft hem ook geschuurd en gepolijst:
1072622_551785544856953_487580961_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik pas ook ergens gelezen. Opzich ook leuk om allebei te polijsten. T is gewoon heel moelijk, want ik vind allerlei dingen mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan