GS450L drinkt echt olie

7 apr 2010
115
0
Hai,

Ik heb een tijdje geleden een GS450L gekocht. Ding zag er prima uit. Oliefilter en olie 'zouden zijn vervangen'. Ik mee gaan rijden zonder te pijlen (dom dom dom...).

Na een kleine 300 kilometer overkwam het volgende me:

- Motor begon te 'stotteren' boven de 115km/h (gas terugnemen en hij liep weer een kilometer of 10)
- Motor stotterde weer toen ik in de 6000+ toeren klom in de 6e versnelling
- Sloeg uiteindelijk af

Ik heb de motor toen echt net naar een pompstation gekregen (ik reed precies de pomp binnen) en begon eerst maar met het pijlen van de olie. Hier bleek uiteindelijk ANDERHALF liter olie bij te moeten, en de vorige eigenaar liet me weten dat hij 2000km gereden had zonder weer opnieuw te pijlen. Dom dom dom... van mij.

Anyway, ik heb nu ruim 2 liter olie verbruikt op 500 kilometer en weer staat hij op 'min'.

In 100km ging hij van 'max' naar 'min'.

Het gekke is, dat ik NERGENS een olielek ziet behalve bij de toerentellerkabel die in het motorblok gaat een beetje (en zelf daar twijfel ik eraan)

1) Kan het zijn dat hij hier toch stiekem 'veel' meer lekt dan het lijkt (het blok ziet echt totaal niet vuil)?
2) Kan het zijn dat hij zoveel verbruikte omdat ik VOLsyntheet gooide in een motorblok dat semi-synthetisch hoort te hebben?
3) Heeft het zin om zelf het oliefilter en de olie te vervangen om te kijken of dit het probleem oplost?
4) Stel dat dit het probleem niet oplost en ik naar de garage ga / moet, is mijn duurbetaalde olie dan gelijk weer 'pleite' omdat ze moeten gaan klooien in het blok?
5) Zou dit een duurbetaalde reparatie gaan worden? :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan