gs750 start koud bijna niet maar warm 1 keer trappen

thewimreaper

Rookie
5 jun 2010
28
0
almelo
Hallo allemaal,

ik ben nu all een tijdje met mijn gs 750 bezig maar ik ben nu tegen een start probleem opgelopen waar ik niet uit kom.

koud wil het kreng met (bijna) geen mogelijkheid starten maar warm is het 1 keer trappen (ja ik trap nagenoeg altijd)

en ik heb nagenoeg alle goede (en soms vreemde) raad die in het forum staat al geprobeerd maar ik kom er niet uit.

is er iemand die mij eens wil helpen hiermee?

Dingen die al geprobeerd heb.

hoe voeg ik trouwens een fotootje toe hier?
ontsteking vervangen en statisch afgesteld
carbs schoon gemaakt en afgesteld op fabrieksinstellingen.(en bij gesteld in de hoop dat het beter werd)
nieuwe accu,nieuwe bougies.

ik las nog iets over stelschroeven aan de onderkant van carb, (stelschroef sproeier denk ik?)
in mijn werkplaats handboek staat AFBLIJVEN dus me nog niet aan gewaagd.

ehm dit is alles wat me zo even te binnen schiet, ik ben er een maand of 2 helemaal zat van geweest dus ik ben vast een aantal dingen vergeten

ik had een deel hiervan al en het gs750 draadje gegooid maar ik hoop zo op wat meer reactie :]
 
Laatst bewerkt:
Heb een 400 en een 750 gehad.

Vooral die 400 startte echt heel kut, als hij koud was. Maar het moet gezegd, als hij eenmaal liep, dan bleef hij ook gewoon lopen. :}
Leuk ding was dat, eerste motor hé, heeft bij velen vaak een apart plekje :j
 
back to the drawingboard, carb mengsel op 2.5 heeft hetzelfde effect en blijft niet lopen rond 1100 toeren dan valt hij langzaam weg.

carbs zijn schoon maar hij spuugt wel soms benzine in het filter ?!?!

ik ben even ten einde raad:(

als je benzine in tegenstelde richting terug krijgt, is er wat met je inlaatkleppen of -timing.

Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gesteld? Als de speling daar niet goed is krijg je 'm ook niet goed aan.

Kleppen stellen, carbs synchroniseren, mengselschroeven op 2.5 slag uit en vanuit daar gaan fine-tunen tot je het goede stationair mengsel hebt, en dan met een warme motor het stationairtoerental op 1100-1200 rpm zetten.

edit: zie net dat dit een topic uit mei 2013 is |( |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan