Kawasaki LTD 700 uit 1984

mrmotor2

MF'er
6 okt 2008
203
0
Sinds kort komt er een hels fluitend geluid uit deze motor waarbij de milesteller begint te zwaaien.
Af en toe stopt het een komt er een "gorgelend" uit.
Het fluitend geluid, waarbij iedereen ons dan blijft nakijken, is alleen te horen tijdens het rijden.
Wat waar moet ik zoeken?
Suggesties wat te doen.
Mag nu de weg toch niet op vanwege de oldtimersregeling, dus klussen.
 
kabel van de kmteller wil wel eens geluid maken als deze erg droog is, maar een hels fluitend geluid?
kun je controleren door de kabel bij het voorwiel even los te trekken en te gaan rijden.
 
Tot zover bedankt voor de reacties.
We gaan het voorwiel uithalen en controleren.
Het geluid kwam in ieder geval niet uit het blok, dus ik denk dat de adviezen wel eens juist kunnen zijn.
Ik laat het nog wel weten.
 
De kabel van de km-aandrijving losgehaald en het geluid is weg.
Nu moet ik zien of een dergelijke aandrijving voor dit type nog ergens is te krijgen.
Wellicht moet ik eens kijken of die van een ltd 450 ook kan worden gemonteerd.
Eerst maar kijken naar die voor een ltd 700.
 
Fits the Kawasaki 1984 Zn700-a1 Ltd Shaft. 54001-1106 is the manufacturercode.

Dank je wel, maar de kabel is nog heel. Waarschijnlijk moet ik de aandrijving hebben bij het voorwiel.

De kabel heb ik wel in geolied maar zal het ook invetten.
Omdat de machine pas weer op 1-3 op de weg mag kan ik het nog niet op de weg uitproberen.
Ik zal bij MGParts even informeren naar zo'n aandrijving.
 
Dank je wel, maar de kabel is nog heel. Waarschijnlijk moet ik de aandrijving hebben bij het voorwiel.

De kabel heb ik wel in geolied maar zal het ook invetten.
Omdat de machine pas weer op 1-3 op de weg mag kan ik het nog niet op de weg uitproberen.
Ik zal bij MGParts even informeren naar zo'n aandrijving.
Nou weet je iig de modelnaam. Kan soms makkelijker zoeken zijn.
 
gear-box-assembly_medium410781013-01_c509.jpg


Fits the Kawasaki 1984 Zn700-a1 Ltd Shaft. 41078-1013 is the manufacturercode.

En dat is dan wel weer dezelfde als die van een KZ750 LTD uit 1983.
 
Ik heb het al aangegeven, ik ben geen technicus maar probeer het e.e.a. wel te doen.
Ik snap even niet wat hiermee wordt bedoeld: "klokje goed in t wiel valt".
Er zitten nokjes en uitsparingen. Die moeten netjes in elkaar vallen, en dan verder monteren.

Als dat niet goed zit, drukt het geheel eea stuk.
 
Nu klokje km/miles teller kapot. Tijdens een ritje viel of brak het wijzertje af, dus waarschijnlijk was het klokje het probleem van het geluid. Nu zoek ik dus een dergelijk klokje voor mijn LTD. Mocht iemand zo iets hebben liggen of weten waar te halen (gebruikte) dan lees ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Nu klokje km/miles teller kapot. Tijdens een ritje viel of brak het wijzertje af, dus waarschijnlijk was het klokje het probleem van het geluid. Nu zoek ik dus een dergelijk klokje voor mijn LTD. Mocht iemand zo iets hebben liggen of weten waar te halen (gebruikte) dan lees ik het graag.
Motorslopen.
motorsloop.com
Roukama
Woesthoff
etc
 
Vraag: Mijn snelheidsmeter in miles en km moet worden vervangen. Kan er ipv een km/miles nu een snelheidsmeter met alleen km schaal worden gemonteerd of moeten er meerdere dingen worden veranderd? *O*
 
Laatst bewerkt:
Vraag: Mijn snelheidsmeter in miles en km moet worden vervangen. Kan er ipv een km/miles nu een snelheidsmeter met alleen km schaal worden gemonteerd of moeten er meerdere dingen worden veranderd? *O*

Als het een Engelse import motor is zal het niet gaan want dan zou je immers links moeten gaan rijden.

(edit: sorry, het was nog geen vrijdag)
 
Laatst bewerkt:
Vraag: Mijn snelheidsmeter in miles en km moet worden vervangen. Kan er ipv een km/miles nu een snelheidsmeter met alleen km schaal worden gemonteerd of moeten er meerdere dingen worden veranderd? *O*
Je kunt ook zelf een andere plakker op de schaal doen, en zelf indelen.
Een andere teller plaatsen kan ook.
 
Je kunt ook zelf een andere plakker op de schaal doen, en zelf indelen.
Een andere teller plaatsen kan ook.

Een plakker heeft in mijn geval geen zin omdat de teller moet worden vervangen (is kapot).
De andere teller die ik op het oog heb is een snelheidsmeter in km 's. Uiteraard kan ik deze snelheidsmeter plaatsen maar ik neem aan dat hij in mijn geval, amerikaanse LTD 700, niet de snelheid in km's aangeeft.

De kapotte snelheidsmeter in miles en km:
full


snelheidmeter met km aanduiding:
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan