Startprobleem Kawa KLE500

hop

Rookie
2 jun 2010
6
0
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft een Kawasaki KLE 500 uit 1994. Prima ding voor in de stad, rijdt er regelmatig mee. Alleen de laatste tijd heeft de motor veel buiten gestaan en in de regen gestaan. Laatst wilde hij er mee gaan rijden maar de motor startte nogal moeilijk en had daarna beduidend minder vermogen. Na enkele meters rijden gaf de KLE er helemaal de brui aan.
Dit is hoe hij het mij vertelde, ik ga morgen bij hem langs om er zelf naar te kijken. Mijn eerste gedachte is dat het een elektrisch mankement is. Bougies en bobine nakijken en even alle connecties nakijken, schoonmaken en inspuiten. Maar ik vind het dan wel vreemd dat hij in eerste instantie gewoon startte, zei het met moeite.
Hebben jullie hier nog ideeën over, het kan natuurlijk ook zijn dat die regen er verder niks mee te maken heeft.​
 
Nog even voor de duidelijkheid. Als die kraan op pri staat, is het dan alleen even starten en weer terug naar off. Of gewoon op pri zetten en even een stukje rijden
 
Ik zou nog even laten weten hoe het was afgelopen. Het aftappen van de vlotterbakjes is helaas niet gelukt, de inbusjes waren vakkundig rondgedraaid (door de vorige eigenaar) en er was weinig meer mee te beginnen. Na wat ge-emmer maar besloten dat het beter is om de boel niet verder te verkloten en het over te laten aan de vakman. Verder wel nog het electrische circuit, bougies nagelopen. Leek allemaal in orde, ook de tank zag er van binnen nog netjes uit. Geen lekkages kunnen ontdekken ergens.
Klusje voor de vakman :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan