HULP / ADVIES Gevraagd! GSF 650 Bandit loopt onstabiel

PDvW

Rookie
29 nov 2014
9
0
HULP / ADVIES Gevraagd! GSF 650 Bandit loopt onstabiel

Alles nagekeken, maar niets raars te vinden;

Probleem is dat motor alleen loopt met choke 3/4 open, iets minder en hij valt gelijk weg.
Daarbij is 3000 Rpm het minimum. (bij hoge uitzondering blijft hij lopen op 1,5 / 2K Rpm)

Toerental is variabel terwijl er niet aan gashendel of iets anders wordt gezeten.


Zie (Hoor) via:

 
Laatst bewerkt:
-na half jaar weer problemen, wederom teruggegaan naar motorzaak waar ze (buiten het probleem) niets raars konden vinden, en me het advies gaven om er op door te rijden, en hettoerental hoog te houden.

-onlangs (3 weken geleden) terug geweest bij motorzaak, omdat er niets was veranderd,
Hier zijn toen bougies gecontroleerd en kon er verder niets raars gevonden worden.~[/b]

Als een motorzaak je met dit probleem het advies geeft om maar door te rijden omdat ze niks kunnen vinden is dat heel triest -O-

Zoek a.u.b. een fatsoenlijke zaak dan is het probleem zo verholpen. Ritzen in weert is een hele goede inderdaad.
 
ik weet even de naam niet maar er is benzine die schijnt niet te vergommen,
deze word vaak gebruikt in tuinbouwmachines.

is wel duurder dan de normale benzine maar kan[volgens de verhalen] veel ellende voorkomen.


Aspen oftewel alkylaat benzine. Deze wordt in de tuin en bosbouw veel gebruikt, o.a. in kettingzagen, om te voorkomen dat de gebruikers van de machines worden blootgesteld aan giftige stoffen, die in normale benzine zitten. Het spul is duur, maar bijna oneindig houdbaar. Prima spul, om in de carbs van je motor te hebben, als hij lang stilstaat. Maar Forte zal gewone benzine ook veel langer stabiel houden en dit soort problemen voorkomen.
 
misschien kleppen eens checken, heb dat met RF 600 gehad, uitlaatkleppen sloten niet en was daardoor enkel op hogere toeren aan het lopen te houden. Door niet sluiten word er geen compressie opgebouwd en zal de motor ook inhouden ......
 
misschien kleppen eens checken, heb dat met RF 600 gehad, uitlaatkleppen sloten niet en was daardoor enkel op hogere toeren aan het lopen te houden. Door niet sluiten word er geen compressie opgebouwd en zal de motor ook inhouden ......


Ja maar dan loopt die niet ineens 1,5 tank wel oke.
Ik denk dat de crux niet zit in hoeveel benzine is gebruikt, maar hoeveel tijd die hiertussenin heeft stilgestaan.

Er zit gewoon vuil in de carbs. Je zou een flesje carb cleaner erin kunnen mikken, wellicht dat het een kleine verbetering geeft. Beter zou zijn je carbs, wederom, te laten reinigen en dan niet onbelangrijk ook oude benzine in de tank vervangen voor nieuwe.

Als je daarna weer van plan bent je motor zo weinig te gebruiken, of langere tijd stil te laten staan, zorg dat je idd wat zooi erbij gooit in je tank waardoor de brandstof langer goed blijft.

Ook schijnt de ene brandstof langer goed te blijven dan de ander. Hier op het forum zijn er genoeg topics over te vinden. Ik geloof dat BP Ultimate niet snel vegomde en zo ook de RON 100/102 benzines die her en der te verkrijgen zijn. Hang me er svp niet aan op maar lees jezelf even in. Anders kan je dit topic over 3/4 jaar weer openen ;)
 
Zou idd gelijk een andere zaak zoeken en ja je carbs zitten weer dicht en hij loopt op drie poten zo te horen . loopt tie toch op allevier de cilinders dan klink je blok :X behoorlijk verrot .
 
Allereerst een betere motorzaak zoeken :Y

zelf doen? dan:

1 carbs los, schoonmaken afstellen etc

2 tank leeg gooien, controleren op troep (roest, water) evt ontroesten en coaten, en dan verse peut er in

3 benzinefilter plaatsen

4 meer dan 2 keer per jaar motorrijden, of je motor verkopen en 2x per jaar eentje huren...
 
Als een motorzaak je met dit probleem het advies geeft om maar door te rijden omdat ze niks kunnen vinden is dat heel triest -O-

Zoek a.u.b. een fatsoenlijke zaak dan is het probleem zo verholpen. Ritzen in weert is een hele goede inderdaad.
Paul Ritzen is inderdaad goed, daarom dat ik daar ook altijd heen ga, ondanks de prijs die ik moet neerleggen...
Maar ja, als je persé een Akra eronder wilt hebben en afgesteld wilt hebben door de beste van het zuiden (misschien ook wel van het noorden, maar daar kom ik nooit), moet je ook niet klagen vind ik :P

En Ritzen heeft al vaker een Bandit 650 bij hem gehad...
(die 2 van mij tenminste wel, want er moest meer vermogen op het achterwiel komen vond ik)
Maar vermoed ook dat de carb's dicht zitten, en als je zelf niet echt handig bent, misschien verstandig om het een andere te laten doen.

Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Paul Ritzen is inderdaad goed, daarom dat ik daar ook altijd heen ga, ondanks de prijs die ik moet neerleggen...
Maar ja, als je persé een Akra eronder wilt hebben en afgesteld wilt hebben door de beste van het zuiden (misschien ook wel van het noorden, maar daar kom ik nooit), moet je ook niet klagen vind ik :P

En Ritzen heeft al vaker een Bandit 650 bij hem gehad...
(die 2 van mij tenminste wel, want er moest meer vermogen op het achterwiel komen vond ik)
Maar vermoed ook dat de carb's dicht zitten, en als je zelf niet echt handig bent, misschien verstandig om het een andere te laten doen.

Succes ermee!


:^ niet om veren in iemand z`n achterste te steken maar beter iets blijvends goed dan prutswerk waar je steeds voor terug moet komen .

MWS in Almere zit ook een hele goeie monteur vakman :Y
 
Laatst bewerkt:
:^ niet om veren in iemand z`n achterste te steken maar beter iets blijvends goed dan prutswerk waar je steeds voor terug moet komen .

MWS in Almere zit ook een hele goeie monteur vakman :Y
:^ echter woon ik 15 km van Ritzen z'n werkplaats af, en hij heeft letterlijk bijna alles om mijn motor fatsoenlijk te kunnen afleveren.
Tuurlijk zijn er nog meerdere bij mij in de buurt, maar als je zelf een techneut bent, zie je vrij snel of iemand gepassioneerd aan je motor werkt, of soms zomaar wat doet enzo...
(dan nog niet te spreken wat voor olie/onderdelen/gereedschap die ze gebruiken of hoe het erbij staat/hangt :+ )
Vandaar ook mijn keuze voor Paul Ritzen.
En zolang hij goed werk blijft afleveren, blijf ik terug komen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan