Deugdelijkheid stuurslot

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.874
1.082
Cranendonck
Nog altijd verbaas ik mij er over dat wij zomaar accepteren dat motoren geen fatsoenlijke ingebouwde sloten hebben. Zelfs een fiets heeft dat standaard! Enfin, al meer dan 30 jaar hoor ik dat stuursloten niets waard zijn. Een stevige ruk aan het stuur en ze zijn kapot. >30 jaar geleden had je van die slotjes op het balhoofd zitten. Tegenwoordig hebben we, in het contactslot geintegreerde, stuursloten. Wat is nu eigenlijk de gemiddelde kwaliteit van die dingen? Nog steeds een ruk aan het stuur, en dan RIP :(
 
Laatst bewerkt:
Op het moment dat hij met zijn bek open toespringt de stok dwars achter zijn kiezen duwen. Moet je kijken hoe gauw hij afdruipt :Y

Oude padvinderstruc *O*


Als je dat durft en de hond hapt direct naar de stok wel ja, in alle andere gevallen ben je vrij kansloos tegen een goed getrainde hond.
 
Bij een stuurslot hangt het ervan af hoe veel hij heeft in het opsluitstuk. Als dat (bijna) spelingsloos is moet je wel heel erg sterk in je armen zijn om dat gesloopt te krijgen. Je hebt geen vrije speling om een uitbreekmoment te krijgen.

Een stuurslot op het balhoofd, dat met een pen in de stuurpen gaat is volgens mij beter dan één die je met het indrukken van de contactsleutel op scherp zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan