Bij contact aan na plaatsen nieuwe accu geen stroom

depalingroker

Rookie
29 nov 2014
10
0
Hoi allemaal, vanmorgen plaatste ik een nieuwe accu in mijn Honda Magna 700, maar toen ik hem contact op "On" zette gebeurde er niets. Hij bleef volledig dood. Tot vorige week met de oude accu had ik nog wel prik. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
 
Nee, klopt. 't Kwartje is bij mij niet gevallen omdat het slangetje weer richting het achterwiel wees en de plus en de min draden weer precies op hun plaats vielen. Ik had het kunnen weten, maar gebrek aan ervaring denk ik.

Nog even een andere vraag...........Ik heb er gisteren lekker een stukje op gereden, maar toen ik van de snelweg af kwam en mijn vizier opende maakte de motor een soort van fluitend geluid zoals de versleten distributieriem van een auto soms doet. Ik ontdekte dat als ik mijn koppeling inkneep onder het rijden dat het niet over ging. Het ging over met het verminderen van de snelheid en als ik stil stond met lopende motor was het over. Ik kon gewoon weer gaan rijden totdat het na een paar minuutjes weer begon. Zou dat de waterpomp kunnen zijn of is moet ik aan iets anders denken?
 
Nee, klopt. 't Kwartje is bij mij niet gevallen omdat het slangetje weer richting het achterwiel wees en de plus en de min draden weer precies op hun plaats vielen.
Er staat een type nummer op de accu.
Er staat een dikke + bij de + en een dikke - bij de -.
Ik had het kunnen weten, maar gebrek aan ervaring denk ik.
Dat.
En je hebt gewoon echt keihard niet gekeken naar wat je aan het doen bent :)

Prijs jezelf gelukkig; nu kostte het enkel een hoofdzekering en wat zorgen :)
Nog even een andere vraag...........Ik heb er gisteren lekker een stukje op gereden, maar toen ik van de snelweg af kwam en mijn vizier opende maakte de motor een soort van fluitend geluid zoals de versleten distributieriem van een auto soms doet. Ik ontdekte dat als ik mijn koppeling inkneep onder het rijden dat het niet over ging. Het ging over met het verminderen van de snelheid en als ik stil stond met lopende motor was het over. Ik kon gewoon weer gaan rijden totdat het na een paar minuutjes weer begon. Zou dat de waterpomp kunnen zijn of is moet ik aan iets anders denken?
Gezien je kunde mbt motortechniek, is het gewoon beter om niet zelf te bedenken wat er is :)

Waarom je een waterpomp verdenkt, snap ik trouwens ook niet helemaal.

Begin eens bij het begin: waar komt het geluid vandaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal goed. Had jij maar als eerste gereageerd knapperd haha, want inderdaad!! De polen zaten andersom. Zelfde merk en zelfde accu. LEUK van die fabrikant. Ik had de oude en de nieuwe niet naast elkaar gezet, want dan zou het mij opgevallen zijn. Ik heb de accu geplaatst zoals de oude ook stond. Slangetje naar rechts. Kt zooi. Maar goed, de 30 Amp zekering stuk en die vervangen en de motor loopt weer ook al had hij een beroerde start. Gelukkig. Dank zij jullie binnen een dag opgelost. Dank jullie wel. En voor degenen die een EXSIDE BIKE accu kopen. KIJK UIT want ze hebben de polen verwissel!!![afbeelding]

Dit verhaal gaat dus niet meer op he... Het amperage van de accu is niet eens hetzelfde laat staan het type!! De fabrikant heeft niet de polen gewisseld maar de klant heeft niet goed genoeg gekeken.
 
Nog even terug te komen op die accu.. wat was nouw het verschil tussen die accu en een bouwsteiger?






op de accu zitten maar 2 polen :o
Flauw.

Daarnaast vorige week nog een motoraccu met vier polen gemonteerd.
trouwens wel op een Japanse motor, met pools kenteken, van een Pool.
 
Wel lache met lullie hoor met al die leuke reacties *O* _O-
Maar nu nog even over mijn laatste vraag over dat rare geluid wat lijkt op wat je wel eens hoort als b.v. de dynamo v.e. auto stuk is.
Wat zou dat kunnen zijn?
Als ik stilsta en mijn motor loopt houdt het op en als ik even rijd komt het weer terug?
En wees niet bang hoor. Ik ga daar zelf niet aan sleutelen, maar ben wel nieuwsgierig :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan