Eerste schuiver gemaakt, olie eruitgelopen .

Only_Sunny

Rookie
18 feb 2014
24
0
Sittard
Hoi !

Vandaag was het dan zover, ik heb mijn eerste schuiver gemaakt ..

Nu is de kuip beschadigd, wat niet zo heel veel problemen geeft .. Maar ik zag op straat dat de olie verspreid lag. Bij thuiskomst zag ik dat de olie er helemaal uit was gelopen, vul ik deze nu gewoon bij of moet ik hem alsnog doorspoelen ofzo ( aangezien hij nu toch leeg is zowat ) ? .. En zo ja hoe doet een mens dit ?
 
ALs het benzine zou zijn, zou ik dan morgenvroeg een flinke plas benzine vinden op de vloer of kan dat bij een schuiver ergens uitkomen zonder dat er iets beschadigd bij is ? ..

Ik vind het namelijk zo gek dat er totaal geen olie meer in de fiets zit.

Voor je verder gaat met denken kerel..
Waar zie jij olie op de motor of frame, alles is zo droog als hop.
Hoe verklaar jij dat dan?

Hoe staat je motor nu, op de zijpoot of op een middenbok?
Wanneer heb je het niveau nog gecontroleerd?

Benzine kan wel wat gelekt hebben maar dat ruik je echt wel..
 
Laatst bewerkt:
De motor startte vrijwel direct, en het stukje naar huis ( ongeveer 5 minuten ) ging eigenlijk vlekkeloos, ik had ook verwacht dat het niet al te soepel zou gaan ..

Ik vul morgen in ieder geval de olie bij en zal zien of er de dag daarna een mooie plas op de grond ligt ..

De motor staat nu op zijn zijstandaard en heb er voor de zekerheid een grote doek onder geleg om te zien of er nog iets lekt.
 
Laatst bewerkt:
zoals je al opgemerkt had ben ik 1 van die mindere techneuten haha .. Ik heb hier thuis nog geen motorolie staan, en er wordt van alles aanbevolen wat ik erin moet gieten.

Olie die onder het API systeem is geclassificeerd als SF of SG. De aanbevolen viscositeit is SAE 10W-40.

Welke motorolie kan ik dan het beste aanschaffen ? .. Het is een suzuki gsx 600f uit 2000.

Da's dus een oliekoeler.
Controleer dan ook even de slangen van en naar de "radiator" want je carterolie wordt er doorheen gepompt.
Bij mijn oude gsxr 750(ook een oliekoeler)was eens een slang geklapt,naar de radiator toe die in no time de olie eruit drukte :') ,heb ik gelijk uitgezet zie post hierboven
P.s. heb je nog gereden zonder olie of je motor nog lang laten lopen zonder olie? :X
 
Laatst bewerkt:
Da's dus een oliekoeler.
Controleer dan ook even de slangen van en naar de "radiator" want je carterolie wordt er doorheen gepompt.
Bij mijn oude gsxr 750(ook een oliekoeler)was eens een slang geklapt,naar de radiator toe die in no time de olie eruit drukte :') ,heb ik gelijk uitgezet zie post hierboven
P.s. heb je nog gereden zonder olie of je motor nog lang laten lopen zonder olie? :X


Als dat is het bestaat ook de kans dat hij hierdoor onderuit is gegaa.. over zijn eigen olie...
 
Als dat is het bestaat ook de kans dat hij hierdoor onderuit is gegaa.. over zijn eigen olie...

Dat zou idd kunnen en gebeurt vaker.
Ware het niet dat dan er toch wel behoorlijk olie aan je motor blijft zitten/hangen/.
En ik zie nergens olie op of aan de motor/frame..
Dat is niet in 5minuten vertrokken.. Zijn frame is kurkdroog net als de uitlaatbochten.

Heb eens een kawa binnen gekregen die was afgebrand door de lekkende leiding van de koeler..
 
Terug
Bovenaan Onderaan