Koppeling GS450E ?

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
ik heb van de week een GS450E 1990 gekocht (opknapper/Project)

alleen valt het mij op dat mijn koppeling niks of niet veel doet |(
Ik wil hem namelijk aan kunnen duwen om hem te kunnen proberen/starten (heb geen kickstarter en accu is plat)

het zit zo:
Koppeling stel schroeven (of hoe je het noemt) bij de hendel is Max uitgedraaid ,
hetzelfde op de blok ,

Ik heb het kapje eraf gehaald waar de stelschroef voor de koppeling inzit, en als ik de hendel bedien gaat deze ongeveer 0.5 tot 1 cm naar binnen,

zal dit aan de platen kunenn liggen ? of mischien de kabel juist ?
en om die stelschroef te kunnen stellen moet ik het asje tegen houden, en dan de moer los maken , is hier speciaal gereedschap voor nodig of kent iemand hier een trucje voor?
 
Blokje is er onderuit!
Alleen wachten op mijn wphb komt hopelijk vandaag of morgen binnen!

Iemand nog een goede adres waar ik zulke onderdelen als die push rod kan bestellen in de omgeving van Oss?

 
Laatst bewerkt:
Ja Klopt, nmr 19 komt er eerder uit dan nmr 20,

Onderdelen zijn besteld bij Japarts :Y ,
Las daar de meer goede ervaringen dan bij CMSNL,
 
Laatst bewerkt:
Mmm, opvallend inderdaad.
- of de nieuwe is te lang
- of er zwerft nog een stuk rond in het blok
- of de vorige eigenaar wist donders goed dat er een push rod probleem was

Nou ja, gewoon proberen. Zonder geweld omdat altijd de kans bestaat dat de nieuwe iets te lang is. Maar als de breukvlakken van de oude stang niet perfect op elkaar vallen acht ik de kans vrij reëel dat de vorige eigenaar deed alsof z'n neus bloedde.
 
Ik denk het ook, ze zullen zelf geknoeid hebben ermee, want alle stel schroeven waren helemaal uitgedraaid!

Ja de vlakken komen niet overeen, maar inwendig nog niks gevonden, dus op hoop van zegen dan he, hahah
 
Je kocht hem ook als opknapper toch?
Natuurlijk heeft hij dat geweten, kan nooit goed ontkoppeld hebben zo.
In de as kun je het stuk niet verliezen, en het kan er maar naar 1 kant zijn uitgegaan.
Dezelfde kant als jij het er uit hebt moeten vogelen.
Deze is heus we de juiste lengte mag je aannemen, de vorige eigenaar was gewoon n knoeikont.
Goed bezig kerel!
Niet vergeten de steldelen van de kabel los te draaien VOOR montage, ruimte geven. Later weer netjes afstellen.
 
Dank u worldbeater :)

Klopt Ruudje01, alleen was mij verteld dat hij lang heeft stilgestaan, maar voor de rest niks,
Ja die stel schroeven staan nu om helemaal ingedraaid, bedankt voor de tip :)

Bijna alles zit weer in elkaar, alleen nog de carterhelft erop, maar die staat nog in zijn laatste laag mat zwart!

Iedereen in iedergeval bedankt voor de tips en alles :}
Leukste forum waar ik op heb gezeten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan