Codering aansluitingen op knipperlichtrelais

boxertwin

Die hard MF'er
26 sep 2008
415
133
Capelle aan den IJssel
Ik heb voor mijn motorfiets een zwaarder knipperlichtrelais gekocht, omdat mijn nieuwe richtingaanwijzers 21W in plaats van 10W zijn. Mijn oude relais was 10W x 2 + 3,4W en mijn nieuwe is dus 21W x 2 + 3,4W. Helaas past de stekker niet op het nieuwe relais en moet ik dus de bedrading zelf aansluiten.De drie pootjes op het nieuwe relais hebben als codering L, B en E.
Iemand een idee waar deze voor staan? Ik zoek dus een massa, een aansluiting voor de richtingaanwijzers en een aansluiting voor het controllelampje.
 
Laatst bewerkt:
Deze week samen met een vriend, die veel kennis van electro heeft, de boel overal doorgemeten en we hebben de oorzaak van 4 tegelijk knipperend richtingaanwijzers gevonden. De nieuwe richtingaanwijzers zelf blijken de oorzaak te zijn. Deze hebben een plus en min (aarde) draad, maar de knipperlichten blijken dus ook aarde te maken via het schroefdraad waarmee je ze monteert. Monteer je ze op plastic (zoals mijn achterspatbord) dan geeft dit geen probleem maar zodra je ze op metaal monteert (zoals aan de voorkant van mijn motor) dat in verbinding met het frame staat gaat het mis en werden alle knipperlichten tegelijk aangestuurd. Na één knipperlicht aan de voorkant, middels rubber en een plastic ring, geïsoleerd gemonteerd te hebben functioneerde alles weer zoals het hoorde. :/

Misschien werkt het als je de aarde uit je motorfiets haalt en terug in de tuin schept :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan