Wat is de functie van de suction pipe

R

romanv

Guest
14jb5hy.png

het is nummertje 8 op de foto
 
Hoe berekenen ze die constructie snelheid dan, staat dat ergens per model of merk of type?
Ik heb daar geen flauw idee van namelijk.

Die is in nederland 25 km/h voor een snorfiets, en 45 km/h voor een bromfiets. Foute term want het heeft niets te maken met de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, maar eerder door de wetgever bepaalde maximumsnelheid. Moderne scooters zijn gewoon gebouwd om het blok aan te kunnen, en dat is voor tweetakt +- 85km/h bij een scooter en +- 110 km/h voor een schakelbrommer, en bij viertakt +- 65 km/h bij een scooter en +- 85 km/h bij een schakelbrommer. En daar bedoel ik de snelheden mee die gehaald worden in af-fabriek toestand in welk land dan ook behalve Nederland, waar de snor en bromfietsen afgeknepen moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Ah, zo word het me duidelijk.
Vond het al raar, er zijn zelfs bromfietsjes met remmen, wielen en frame die op een 125ccer niet zouden misstaan.
Maar de Nederlandse wet bepaald hier dus de snelheid die er gereden mag worden. En daar gaat men van uit.

In ieder geval bedankt voor de moeite om het wat beter aan mn verstand te peuteren.
 
Ah, zo word het me duidelijk.
Vond het al raar, er zijn zelfs bromfietsjes met remmen, wielen en frame die op een 125ccer niet zouden misstaan.
Maar de Nederlandse wet bepaald hier dus de snelheid die er gereden mag worden. En daar gaat men van uit.

In ieder geval bedankt voor de moeite om het wat beter aan mn verstand te peuteren.

De 50 en 125cc varianten zijn gewoon hetzelfde op het blok na. Die brommers hebben tegenwoordig ook veelal zes versnellingen, radiale remmerij, usd voorvork, 300mm remschijf..... en 49cc cilinderinhoud -O- .

Dus "constructie" snelheid is inderdaad een zeer misplaatste term.
 
Heeft niets te maken met het verplaatsen van de olie met stilstaan of optrekken!
Heeft te maken met de draairichting van de versnellingsbak tandwielen Van de voorste as die de versnelling bak olie rondslingert tegen de richting van de krukas in. De 2e as werkt weer andersom.
Het is geen carterontluchting ook!
Het is de versnellingsbak beluchting!

dit snap ik niet,
de krukas van een 2-takt zit niet bij de rest van het blok maar in een aparte ruimte,
dus wat maakt het dan uit welke kant de olie opspat?
 
Die is in nederland 25 km/h voor een snorfiets, en 45 km/h voor een bromfiets. Foute term want het heeft niets te maken met de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, maar eerder door de wetgever bepaalde maximumsnelheid. Moderne scooters zijn gewoon gebouwd om het blok aan te kunnen, en dat is voor tweetakt +- 85km/h bij een scooter en +- 110 km/h voor een schakelbrommer, en bij viertakt +- 65 km/h bij een scooter en +- 85 km/h bij een schakelbrommer. En daar bedoel ik de snelheden mee die gehaald worden in af-fabriek toestand in welk land dan ook behalve Nederland, waar de snor en bromfietsen afgeknepen moeten worden.


ben je familie van.....? :+
 
Dat daarom de beluchting daar zit. Daar gooit hij het er net langs/voorbij het kanaal van de opening.
Zoals de foto nu toont: Krukas linksom, 1e as waar ook koppeling opzit (ingaande as) rechtsom 2e as waar kleine kettingwiel opzit (uitgaande as) weer linksom..
Waarbij ik ook bewust geen versnellingsbak zegt, daar deze eigenlijk vertraagt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan