Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voortaan gewoon een fatsoenlijken krik pakken :P

Ohja, sleutelblunder uit het verleden als 15 jarige. Honda stoterstangenblokje uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet en proberen te starten. Wat uiteraard niet lukt... Totdat je 2 stoterstangen op de stoeptegels ziet liggen, die moesten er ook nog in...
 
Zo heb er ook eens 1 gehad, stoterstang onderin naast de geleidebus gezet ipv er in, kwam er achter bij het kleppen stellen, waarom doet die ene klep nou niet mee :')
 
Laatst bewerkt:
Krik, is standaard bmw krik , prima voor bandje wisselen ( is nog 1'tje van het oude typen, lees.. die werken nog wel ) Al is deze helaas nu afgeschreven.

Aangezien de ondergrond zacht is, gebruik ik liever die als m'n hydrolische aangezien die moet *rollen* Tja, het was dit of .. niet..
Potkrik paste niet, die is te groot (hoog)

Stond op de handrem , blokjes voor de wielen ...
Schopte het hele spel zijwaards van de krik *like a boss* Wieltje zat wat vast, moest even
gemotiveerd worden om d'r af te komen.

- kan d'r nu wel om lachen -
 
Lang geleden hoor:
Komt een man bij me met een 56er Chevrolet Bel Air, plaatje van een auto maar met een gare motor. Dus vraagt de beste man vol vertrouwen, of ik de motor wil reviseren en of hij dan weer helemaal goed is... Tuurlijk zeg ik vol vertrouwen in mijzelf..
We spreken af dat ik 4 weken de tijd krijg en het tussendoor doe om prijs wat te drukken...
Ik zeg dus ook tegen hem, daar hij zo trots was op zijn knappe auto dat hij de eerste zal zijn die hem hoort lopen en bij de eerste start aanwezig kan zijn...
1 week voor afgesproken datum bel ik hem op en zeg tegen hem, ik heb hem klaar en begin met terugbouw. Kom overmorgen maar in het begin van de middag...

De man was al voor 10 uur aanwezig en ik was de vloeistoffen aan het vullen...
Niets dan complimentjes kreeg ik, hoe netjes het blok weer was en hoe knap het er weer in stond zonder beschadigingen.. Streelde best mn ego. Alle vervangen onderdelen lagen in een kist op de werkbank als (soort) bewijs en hij had alles gezien.. Dus ik zet de accu er weer in terug en sluit deze aan...

Ik schuif de afzuiger op zn uitlaat en geef de man de eer zelf de motor te starten..
Duurt ff natuurlijk alles is leeg, maar na 3x starten begint deze te ruffelen en slaat aan...
De man start nogmaals???????
Ik zeg hij liep al hoor meneer, de man komt de auto uit en is verrast over de rustige werking van de motor. Nog n beetje bijstellen en klaar zeg ik, maar ik wil graag dat u na n 500km terug komt voor natrekken van de bouten.. De motor zoemt rustig door.. Na +- 20 minuten zet hij hem af en complimenteert mij uitbundig en betaalt de rekening.. Ik zeg nog, vele kilometers plezier met uw mooie auto meneer.. Dat zal best lukken zegt deze. En iedereen tevreden.

Dus ik trek de buis van de uitlaat en de man stapt in waarbij ik de roldeur opent om hem uit te zwaaien..
Ja was dat maar waar.. De motor slaat aan en direct zie ik de Chevrolet al niet meer staan van de rook... De man nog vol vertrouwen zegt, zal wel olie in de uitlaat zijn gekomen. Waarop ik zei, nou dat geloof ik toch niet zo 1,2,3..
Dus rijd de man (wilde hij zelf) een paar keer op en neer in de straat, zo blauw als de hemel heel de straat iedereen die stopte daar er niets meer te zien was.
Sorry U zal hem toch achter moeten laten, ik geef hem zo niet mee..... Of U zal moeten wachten tot ik het heb gevonden waar het probleem zit.. Schaamde me kapot..

Alles nakijken dus, compressie meten= goed. Maar zeiknatte bougie's
Olie druk= goed.
Ik zeg dus, nou dat kan wel even gaan duren, ik wil toch de koppen gaan lichten daar ik mezelf nu niet meer vertrouw..
De man zegt, o geef niet hoor ik wacht gewoon al duurt het tot morgenochtend...
Ik haal de kleppendeksels eraf en ga in mn WPHB neuzen om even tot bezinning te komen wat ik fout heb gedaan...
Ik kijk nogmaals en nogmaals.. Ik denk, hmmm ik zal toch niet de klepstoters om hebben gedraaid (ondersteboven) zodat ze zuigen ipv drukken? Zo te zien kun je ze omkeren...
Dus kijken, ja hoor OETLUL. Je hebt ze onderste boven erin gezet...

Half uurtje later rijd de man zoemend en vol trots weg met de Chevrolet, incl mijn ego en vertrouwen in mijzelf... Maanden later kon ik er pas om lachen toen de man het overnieuw vertelde hoe hij het beleefde tijdens de eerste beurt van de motor.. Het rookgordijn!

Hoezo een blunder? Echt wel!
 
Krik, is standaard bmw krik , prima voor bandje wisselen ( is nog 1'tje van het oude typen, lees.. die werken nog wel ) Al is deze helaas nu afgeschreven.

Aangezien de ondergrond zacht is, gebruik ik liever die als m'n hydrolische aangezien die moet *rollen* Tja, het was dit of .. niet..
Potkrik paste niet, die is te groot (hoog)

Stond op de handrem , blokjes voor de wielen ...
Schopte het hele spel zijwaards van de krik *like a boss* Wieltje zat wat vast, moest even
gemotiveerd worden om d'r af te komen.

- kan d'r nu wel om lachen -

Die standaard achter in de auto krikjes zijn een compromis tussen "het werkt" en "niet teveel gewicht, niet te groot" en dus eigenlijk vrij waardeloos, alleen in geval van nood.

Die grote krik die moet rollen... wieltjes zakkeen vanzelf in de blub en dan staat ie lekker stevig op de onderkant.

Ik ben al menig keer ergens tijdens het werk geweest omdat iemand vast zat nadat ie met t bij de auto geleverde krikje bezig was geweest...ik vertrouw die dingen echt voor geen meter :N
 
Ooit hadden mijn ouders een Mini, De echte niet die BMW 1 serie MINI (die groter is dan mijn volvo 440)

Enfin van de Mini had ik het rechterachterwiel er af en na wat tectylwerk het wiel er weer opgezet en even een slinger met de klok gegeven....

Vervolgens maar even het vel op mijn vinger terug gelegd en de rol met pleister een stukje korter gemaakt.

Zucht.

db
 
Lang geleden hoor:
Komt een man bij me met een 56er Chevrolet Bel Air, plaatje van een auto maar met een gare motor. Dus vraagt de beste man vol vertrouwen, of ik de motor wil reviseren en of hij dan weer helemaal goed is... Tuurlijk zeg ik vol vertrouwen in mijzelf..
We spreken af dat ik 4 weken de tijd krijg en het tussendoor doe om prijs wat te drukken...
Ik zeg dus ook tegen hem, daar hij zo trots was op zijn knappe auto dat hij de eerste zal zijn die hem hoort lopen en bij de eerste start aanwezig kan zijn...
1 week voor afgesproken datum bel ik hem op en zeg tegen hem, ik heb hem klaar en begin met terugbouw. Kom overmorgen maar in het begin van de middag...

De man was al voor 10 uur aanwezig en ik was de vloeistoffen aan het vullen...
Niets dan complimentjes kreeg ik, hoe netjes het blok weer was en hoe knap het er weer in stond zonder beschadigingen.. Streelde best mn ego. Alle vervangen onderdelen lagen in een kist op de werkbank als (soort) bewijs en hij had alles gezien.. Dus ik zet de accu er weer in terug en sluit deze aan...

Ik schuif de afzuiger op zn uitlaat en geef de man de eer zelf de motor te starten..
Duurt ff natuurlijk alles is leeg, maar na 3x starten begint deze te ruffelen en slaat aan...
De man start nogmaals???????
Ik zeg hij liep al hoor meneer, de man komt de auto uit en is verrast over de rustige werking van de motor. Nog n beetje bijstellen en klaar zeg ik, maar ik wil graag dat u na n 500km terug komt voor natrekken van de bouten.. De motor zoemt rustig door.. Na +- 20 minuten zet hij hem af en complimenteert mij uitbundig en betaalt de rekening.. Ik zeg nog, vele kilometers plezier met uw mooie auto meneer.. Dat zal best lukken zegt deze. En iedereen tevreden.

Dus ik trek de buis van de uitlaat en de man stapt in waarbij ik de roldeur opent om hem uit te zwaaien..
Ja was dat maar waar.. De motor slaat aan en direct zie ik de Chevrolet al niet meer staan van de rook... De man nog vol vertrouwen zegt, zal wel olie in de uitlaat zijn gekomen. Waarop ik zei, nou dat geloof ik toch niet zo 1,2,3..
Dus rijd de man (wilde hij zelf) een paar keer op en neer in de straat, zo blauw als de hemel heel de straat iedereen die stopte daar er niets meer te zien was.
Sorry U zal hem toch achter moeten laten, ik geef hem zo niet mee..... Of U zal moeten wachten tot ik het heb gevonden waar het probleem zit.. Schaamde me kapot..

Alles nakijken dus, compressie meten= goed. Maar zeiknatte bougie's
Olie druk= goed.
Ik zeg dus, nou dat kan wel even gaan duren, ik wil toch de koppen gaan lichten daar ik mezelf nu niet meer vertrouw..
De man zegt, o geef niet hoor ik wacht gewoon al duurt het tot morgenochtend...
Ik haal de kleppendeksels eraf en ga in mn WPHB neuzen om even tot bezinning te komen wat ik fout heb gedaan...
Ik kijk nogmaals en nogmaals.. Ik denk, hmmm ik zal toch niet de klepstoters om hebben gedraaid (ondersteboven) zodat ze zuigen ipv drukken? Zo te zien kun je ze omkeren...
Dus kijken, ja hoor OETLUL. Je hebt ze onderste boven erin gezet...

Half uurtje later rijd de man zoemend en vol trots weg met de Chevrolet, incl mijn ego en vertrouwen in mijzelf... Maanden later kon ik er pas om lachen toen de man het overnieuw vertelde hoe hij het beleefde tijdens de eerste beurt van de motor.. Het rookgordijn!

Hoezo een blunder? Echt wel!


Dat soort dingen gebeuren ook meestal als er een klant bij staat _O-
 
awKDbnW_700b.jpg
 
heb ooit bij een klant zijn zx9r ook mijn ego in de prullenbak gesmeten B|
Kwam in de voormiddag zijn motor brengen voor een groot onderhoud en kleppenstellen .
Kwam hem na de middag weer halen en ik was zo goed als klaar wanneer de man terug aan kwam lopen . Ik wil hem starten , maar de motor slaat niet aan :N , na effe heen en weer zoeken en ondertussen denkend (verdomme en dit terwijl de klant erbij staat )
Uiteindelijk de luchtfilterkast maar weer open gemaakt en daar zat het . in de inlaatkelken van de carbu's mijn opgepropte vodden laten zitten . Vodden eruit en de motor draaide als een tierelier . Ik wist niet beter dan tegen de klant te zeggen :" zo zie je dat ik netjes werk en je inlaten deftig afsluit om te voorkomen dat er vuil in komt " .
Ik denk nog regelmatig aan dat voorval , hoe kan het in godsnaam dat je bij het dichtbouwen van de lucht filterkast niet ziet dat er in de zwartkleurige inlaatkelken helblauwe vodden zitten .
Dom dom dom |( vergeet ik nooit meer.
 
Niet echt een sleutelblunder maar toch:

Gisteren eindelijk eens met de vrouw een stukje rijden (2 kleine kinderen, meestal blijft eentje dan thuis). Laten we eens de oude CB pakken. Starten lopen en ik laat het beeste op de bok even warmdraaien. Ineens begint hij beroerder te lopen. Wat krijgen we nou, volgens mij loopt-ie op 3 pitten (dat was al de eerste hint). Uiteindelijk valt hij uit en er is met geen mogelijkheid meer in leven te krijgen.
Ik wilde al ten einde raad de andere pakken tot vrouwlief zegt:

"Moest je niet iets doen met een kraantje of zo?"

|(
 
heb ooit bij een klant zijn zx9r ook mijn ego in de prullenbak gesmeten B|
Kwam in de voormiddag zijn motor brengen voor een groot onderhoud en kleppenstellen .
Kwam hem na de middag weer halen en ik was zo goed als klaar wanneer de man terug aan kwam lopen . Ik wil hem starten , maar de motor slaat niet aan :N , na effe heen en weer zoeken en ondertussen denkend (verdomme en dit terwijl de klant erbij staat )
Uiteindelijk de luchtfilterkast maar weer open gemaakt en daar zat het . in de inlaatkelken van de carbu's mijn opgepropte vodden laten zitten . Vodden eruit en de motor draaide als een tierelier . Ik wist niet beter dan tegen de klant te zeggen :" zo zie je dat ik netjes werk en je inlaten deftig afsluit om te voorkomen dat er vuil in komt " .
Ik denk nog regelmatig aan dat voorval , hoe kan het in godsnaam dat je bij het dichtbouwen van de lucht filterkast niet ziet dat er in de zwartkleurige inlaatkelken helblauwe vodden zitten .
Dom dom dom |( vergeet ik nooit meer.
Had ik ook, maar dan met wit keukenpapier in het inlaatspruitstuk. Dan puft je viercilinder ff paar keer wat witte stukkies uit en loopt vervolgens als een zonnetje :X
 
Wat dacht je van deze, kleppen stellen bij een Z750.

Nou zitten er tussen de nokkenaslagerbruggen en de kop in sommige boutgaten geleidebusjes. En laten ze bij dit model nou gewoon los er in geschoven zitten ipv redelijk geklemd.

Anyway, ik til een lagerbrug op en hoor iets een paar keer stuiteren. Pech, busje weg.

Dus, tussen de klepveren gekeken in de kop, niks.
Bougiegaten gecheckt, niks.
Spanbladen en timingwieltje eraf gehaald, niks.
Met een magneetje in de cilinder gevoeld, bleef niks plakken.
Olie er weer uit, oliepan eraf. Niks.

Uiteindelijk maar de cilinderkop eraf gehaald en daar lag ie in cilinder 1. Daar ging de fooienpot op aan een paar nieuwe pakkingen en onder andere nieuwe voet- en koppakking. B|
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een sleutelblunder maar toch:

Gisteren eindelijk eens met de vrouw een stukje rijden (2 kleine kinderen, meestal blijft eentje dan thuis). Laten we eens de oude CB pakken. Starten lopen en ik laat het beeste op de bok even warmdraaien. Ineens begint hij beroerder te lopen. Wat krijgen we nou, volgens mij loopt-ie op 3 pitten (dat was al de eerste hint). Uiteindelijk valt hij uit en er is met geen mogelijkheid meer in leven te krijgen.
Ik wilde al ten einde raad de andere pakken tot vrouwlief zegt:

"Moest je niet iets doen met een kraantje of zo?"

|(

Zo heb ik eens een neef met een grasmaaier gehad.
Die kwam bij mij aan of ik even wilde kijken hoe en wat er aan de hand was. Het volume van zijn rechter schouderpartij was al boven het niveau van Schwarzenegger uit gestegen ivm de trekstarter.
Dus ikke aan de gang met de bougie. Mooie blauwe vonk, maar kurkdroog. Je raad het al wat ik zag toen ik in het tankje keek; niets. Ikke lachen. Neef niet.
 
Toen ik nog naar school ging had een klasgenootje een Honda MB, hij had dat ding overlaten spuiten, speciale kuip er op, was eigenlijk een heel mooi ding geworden.
Had ie hem weer in elkaar gezet en hij wilde hem starten, dat deed ie dus niet...
Hij maar duwen, tot ie er helemaal gestoord van werd, ding gewoon om laten vallen, dikke deuk in de tank geschopt zo pissig was ie.
Bleek later dat ie de bougiedop er niet goed op had zitten....
 
Afgelopen week onderhoud aan mijn R1100S gedaan. Ik kreeg alleen de aftapbout van de versnellingsbak niet los. Nu is dat bij die motor ook een drama, want 2cm onder die bout loopt de uitlaat.

Ik had dus zo'n 2cm van een 14mm inbussleutel afgeslepen, maar niet los te krijgen. Ik wou er al een extra pijp op zetten, maar toch maar eerst even een moment van bezinning. Bedacht ik me dat ik de verkeerde kant aan het draaien was |(

Ik keek er van bovenaf na, maar sleutel ging er van onderaf in. Met de hand draaien gaat vanzelf, maar die inbus draaide ik dus wel verkeerd om.
 
Bedenk me net dat het niet de grootste sleutelblunder is... Die is alweer een jaartje geleden.

Olie aftappen van de kever en nieuwe olie er in. Viel me wel op dat het er erg lastig in ging. Ik een keer kijken en toen bleek dat ik er oude olie in had gemikt. Mijn systeem was altijd... Nieuwe olie op de plank en afgewerkte olie op de vloer. Bij de verhuizing was alles op de plank gezet ;(

Voortaan breng ik de afgewerkte olie maar wat eerder weg en kras er met een viltstif groot OUD op.
 
Bedenk me net dat het niet de grootste sleutelblunder is... Die is alweer een jaartje geleden.

Olie aftappen van de kever en nieuwe olie er in. Viel me wel op dat het er erg lastig in ging. Ik een keer kijken en toen bleek dat ik er oude olie in had gemikt. Mijn systeem was altijd... Nieuwe olie op de plank en afgewerkte olie op de vloer. Bij de verhuizing was alles op de plank gezet ;(

Voortaan breng ik de afgewerkte olie maar wat eerder weg en kras er met een viltstif groot OUD op.

_O- _O-
ik heb ook zo'n oude oliekan met oude olie waar 'oude olie' op staat. Altijd even opletten wat ik van de plank pak voor ik in de motor giet :).
 
..Remtrommel met Dasty ontvet.. schoenen gingen steeds slechter remmen..

Remschoenen half uurtje uitkoken in een sopje van water en biotex blauw en de remvoeringen zijn weer als nieuw en helemaal ontvet. Daarna remtrommel goed ontvetten met remmenreiniger of thinner en heel goed schuren. Nogmaals ontvetten en dan zou alles weer goed moeten remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan