Kleurcode honda cbr 600f 1993

29 mei 2014
4
0
Besele
Wie weet de kleurcode van de witte kleur op mijn honda cbr 600f uit 1993.
Ik heb namelijk een seatcover gekocht die wel een likje verf kan gebruiken.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en gezocht op google maar kon helaas niks vinden.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt
 
zit er geen sticker of je frame als je het zadel eraf haalt ?

even goed zoeken.

iets in deze geest, was het eerste wat ik kon vinden :

333608
 
Bij mijn 94 er zat een sticker ergens op een frame buis onder het zadel.

Na een schuiver gebruikte kuipdelen gekocht in een andere kleur, dus spuiten.
De lak laten mengen volgens de kleurcode. klopte niet, het rood ging richting oranje.
terug met de lak en opnieuw laten mengen, zelfde probleem. De spuiter heeft toen zelf de lak gemengd en stalen gespoten tot we geen verschil meer zagen met de originele kleur.
 
kleur nummer heb je geen zak aan..iedere lakleverancier gebruikt bij motoren eigen namen en codes....idd naar een goede spuiter gaan en die zal de kleur erbij maken..
in jouw geval is het een drie laags systeem...dus voorkleur...parelmoer erover en blanke lak..!
geen enkel scanner kan dit meten en zal op het öog"gemaakt moeten worden..!

succes !!
.
 
Wie weet de kleurcode van de witte kleur op mijn honda cbr 600f uit 1993.
Ik heb namelijk een seatcover gekocht die wel een likje verf kan gebruiken.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en gezocht op google maar kon helaas niks vinden.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt

Veel fabrikanten gebruiken geen RALnummers, waar de verfindustrie standaard mee werkt. Ik vermoed dat ze niet willen dat hun verf wordt nagemaakt.
Ik weet dat Japarts (dus niet: Japparts, dat is een ander bedrijf) werkt met de fabrikantencodes. Ik heb er wel eens vaker (metallic) verf besteld en die was perfect op kleur, maar niet goedkoop.
Hou er wel rekening mee dat de kleur op je motor na een aantal jaren verandert, door de inwerking van (UV) licht. Wit zal bv. vaak wat vergelen.

Een andere optie is je kleur te laten inscannen, zoals veel spuiterijen doen. Maar dat geeft nooit 100% garantie dat je kleur correct is, omdat zo'n scanner een bepaalde foutmarge heeft. Een goede spuiter zal de kleur dan aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Wie weet de kleurcode van de witte kleur op mijn honda cbr 600f uit 1993.
Ik heb namelijk een seatcover gekocht die wel een likje verf kan gebruiken.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en gezocht op google maar kon helaas niks vinden.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt

Even bellen met Nicolaas Verfindustrie in Leiden. Die hebben een hele map met motorfiets kleurcodes. Met typenr en bouwjaar kunnen zij je misschien helpen... Volgens mij versturen ze ook.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan