Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb na jááren Bridgestone BT021 en BT023 nu een Michelin Pilot Road 4 er achter op liggen. Als deze op is ga ik toch snel weer terug naar de Bridgestones.
De Michelins geven mij niet het vertrouwen in de bochten wat de Bridgestones wel doen. Met de BT021's wel eens een stapje opzij gezet in de bochten, maar de BT023's deden dit nooit. De Michelin PR 4 daarentegen... Al een keer of 3-4 gehad dat bij een gangetje van zo'n 80-90 km/h, onder een flinke hellingshoek, dat de motor een flinke stap zette... Is écht niet fijn tussen mijn oren. En in m'n broek... :P
Voor mij geen Michelin meer dus :X


Voor mij juist de omgekeerde weg.
Ik heb jaren Michelin gehad op mijn vorige motoren en de 2CT's gaven mij juist wel het vertrouwen dat ik nodig had.

De BT021's die er bij aflevering op mijn FZ8 onderzaten...BRRRRRR ;(
1 druppel regen en het glibberen en glijden begon al
 
Hi Allemaal,

Dit najaar afscheid genomen van mijn CBR600F omdat ik graag wil overstappen naar een naked. Na lang zoeken is mijn oog gevallen op een FZS600 uit 2003.

Zodoende hier beland en wat bijgelezen. Komende zondag ga ik bij de Fazer kijken en ben benieuwd of er naast de standaard zaken nog punten zijn bij een Fazer waar ik extra op moet letten.

Hij is zeer netjes en de volledige geschiedenis is bekend. Hij is van een collega die eerste eigenaar is hem altijd overmatig heeft laten onderhouden door de dealer dus verwacht weinig bijzonders. Wel heeft hij al een dikke 60.000 gelopen wellicht dat dat nog aandachtspunten met zich mee brengt?

Laatste keer in ieder geval een grote beurt, kleppen stellen en een nieuwe kettingset gehad.

Ben benieuwd en zal hier de komende tijd dus wel wat vaker te vinden zijn.
 
Tijdens een zolder opruiming kwamen we een originele ruit (geen speciale dus) van een FZ1 Fazer (2008) tegen (we hadden een GT, dus deze originele ruit is los bijgeleverd en in de folie zo de zolder op gegaan).

kan ik er hier iemand blij mee maken voor niet te veel geld? Ligt in Kaatsheuvel, kan ook afgehaald in Houten.
 
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere motor *O*

Ik heb mijn Bandit 1200 '03 verkocht, en ben op zoek naar iets anders.
Hierbij is o.a. de FZ1 Fazer ( Bj. '08 of later) met top-half of volle kuip "in het vizier gekomen" ;) :Y
Veel andere opties zijn al afgevallen i.v.m. de zitpositie e.d.

De resterende kandidaten zijn dus de CBF 1000 F v.a. '10, Triumph Sprint ST 1050 en dus de Yamaha FZ1 Fazer.

Wat zijn de voor- en , indien aanwezig, nadelen van de FZ1 Fazer ?? :?
 
Ik ben me aan het oriënteren voor een andere motor *O*

Ik heb mijn Bandit 1200 '03 verkocht, en ben op zoek naar iets anders.
Hierbij is o.a. de FZ1 Fazer ( Bj. '08 of later) met top-half of volle kuip "in het vizier gekomen" ;) :Y
Veel andere opties zijn al afgevallen i.v.m. de zitpositie e.d.

De resterende kandidaten zijn dus de CBF 1000 F v.a. '10, Triumph Sprint ST 1050 en dus de Yamaha FZ1 Fazer.

Wat zijn de voor- en , indien aanwezig, nadelen van de FZ1 Fazer ?? :?

Ik heb zojuist op de sprint gereden=> fantastisch blok *O* , goed en handelbare wegligging *O* ,
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar de zitpositie, incl. verhoogd superbikestuur was net niet wat ik wil/nodig heb. -O- '( '(
Dus de Sprint valt helaas af -O- '(

Rest nog de FZ! en de CBF1000 F *O*
 
Gisteren wezen rijden op de FZS 600. Wat een heerlijke motor... Nu rest natuurlijk de vraag wat is een eerlijke prijs voor de motor?

Hij is uit 2003, heeft 55.000 gelopen. Is van een bekende die de eerste eigenaar is, net groot onderhoud met kleppen stellen gehad, BOS demper, uitvoering met beide koplampen die branen, led knippers en ziet er eerlijkwaar uit als nieuw. Geen krasje of wat dan ook te vinden.

Enige dat er aan zit te komen na komende seizoen is een nieuwe achterband en regulier onderhoud. We lijken nu ergens tussen de €2.100 en €2.000 uit te komen. Is dat een passende prijs?

Ben benieuwd...
 
Hoi hberg
Net even op marktplaats gekeken en de prijs is mijn inziens netjes
Zeker zoals jij beschrijft dat de motor in zeer goede staat verkeerd.
Mede ook door dat er al leuke accessoires op gemonteerd zijn en
niet geheel onbelangrijk je de historie van de motor en de eigenaar kent.

Ik zou zeggen doen 👍
 
Laatst bewerkt:
Is het branden van beide koplampen standaard, of heeft ie het zelf gefixt met een draadje of een module?

Ook ff naar kijken ivm overbelasting of storingen.
 
Is voor het laatste model standaard. Dus zo af fabriek. Anders zeker een aandachtspuntje.

Voor de km stand vind ik de prijs nog best fors. Maar ja nu weet ik wel wat ik koop en dat is natuurlijk ook wat waard.
 
Ik heb voor mijn 2001 model met 62000 km vorig jaar nog 1750 terug gekregen bij het inruilen en dat was zonder accessoires... Prijs valt mijns inziens dus wel mee...
 
Is dat dan ook het model met die nieuwe neus? Heb bijvoorbeeld deze gezien hier op 't forum
Te koop: Yamaha Fazer 600

Als ik die als referentie neem dan zit er €150 tussen 36.000 en 55.000 km. Voornaamste is natuurlijk de staat van onderhoud en de geschiedenis die wel bekend is. Denk dat ik het ook wel ga doen. Kan tot februari bij hem in de garage blijven staan en dan volgend jaar genieten van mn nieuwe fiets.
 
Gisteren wezen rijden op de FZS 600. Wat een heerlijke motor... Nu rest natuurlijk de vraag wat is een eerlijke prijs voor de motor?

Hij is uit 2003, heeft 55.000 gelopen. Is van een bekende die de eerste eigenaar is, net groot onderhoud met kleppen stellen gehad, BOS demper, uitvoering met beide koplampen die branen, led knippers en ziet er eerlijkwaar uit als nieuw. Geen krasje of wat dan ook te vinden.

Enige dat er aan zit te komen na komende seizoen is een nieuwe achterband en regulier onderhoud. We lijken nu ergens tussen de €2.100 en €2.000 uit te komen. Is dat een passende prijs?

Ben benieuwd...

Net de kleppen gesteld?
Volgens het schema hoort dat bij 40.000 km (grote beurt) te gebeuren/te worden gecontroleerd. Volgens het schema is de eerstvolgende grote beurt dan bij 60.000 km (kleppen stellen is om de 40.000 km, uit m'n hoofd).
Koplampen horen inderdaad allebei te branden.

Kijk wel even naar de schokbreker. Dat is slappe zooi, en die kunnen nog wel eens overlijden rond die kilometerstand.

De prijs vind ik ook niet zo verkeerd. Mijn FZS600 2003 ruilde ik in voor € 2.500,-
Enige accessoire die ik had was een aangepast zadel, verder alles standaard. En ook met een kilometerstand van ca. 55.000 km.

Een en ander hangt natuurlijk ook af van wat je koopt, in mijn geval een nieuwe motor en dan doen dealers ineens een stuk minder moeilijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee mijne was 2001 dus nog met de oude neus. Maar zijn technisch verder gelijk dacht ik. En hij zag er verre van nieuw uit. Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Verder zit er met 40000 km een prijzig beurtje aan te komen als ik me niet vergis. Daarentegen zou ik voor die met bijna de helft minder km gaan. Waarschijnlijk krijg je daar later ook iets meer voor terug en speel je die 100 euro weer quitte. Ondertussen rijd je wel op een motor die minder gelopen heeft.
 
Is dat dan ook het model met die nieuwe neus? Heb bijvoorbeeld deze gezien hier op 't forum
Te koop: Yamaha Fazer 600

Als ik die als referentie neem dan zit er €150 tussen 36.000 en 55.000 km. Voornaamste is natuurlijk de staat van onderhoud en de geschiedenis die wel bekend is. Denk dat ik het ook wel ga doen. Kan tot februari bij hem in de garage blijven staan en dan volgend jaar genieten van mn nieuwe fiets.
Een verschil van bijna 20.000 km vind ik wel de moeite waard en aangezien er op die andere een nieuwe achterband moet, kun je het verschil van 150 euro ook weggestrepen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer uit te rekenen wat je kwijt bent om de beide motoren in vergelijkbare conditie te krijgen. Kijk daarna wat de km stand voor verschil geeft. Het blijft een gok wat de km stand precies doet. Je moet een beetje een risico willen nemen met wat meer kms en daar dan wat minder voor te kunnen geven.
 
Kijk daaorm toch ook hier maar even advies inwinnen. Het enige voordeel is de kennis van de geschiedenis en de eigenaar maar moet me daar ook niet te blind op staren denk ik zo.

Laat jullie weten wat het gaat worden.
 
Die FZS van die bekende van je, welke kleur is die?
Want dat blijft het belangrijkste, rood is immers het snelst. :Y
 
Goedemiddag allemaal,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een blauwe Fazer 600 uit '99, deze heb ik van een MFer overgenomen. Op de terugweg kwam ik er achter dat de benzinemeter niet werkt. Toen ik hem ophaalde begon al vrij snel het reservelampje te branden en toen ik tankte ging het lampje weliswaar uit maar de meter zelf geeft iets boven 0 aan. Iemand bekend met dit probleem en waar ik het in kan zoeken?
Ik heb btw inmiddels een rvs radiator cover en kettingscherm besteld en zal als ik hem gepoetst heb een foto plaatsen.

Alvast bedankt voor de tips.

Groeten,

Gerard
 
Goedemiddag allemaal,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een blauwe Fazer 600 uit '99, deze heb ik van een MFer overgenomen. Op de terugweg kwam ik er achter dat de benzinemeter niet werkt. Toen ik hem ophaalde begon al vrij snel het reservelampje te branden en toen ik tankte ging het lampje weliswaar uit maar de meter zelf geeft iets boven 0 aan. Iemand bekend met dit probleem en waar ik het in kan zoeken?
Ik heb btw inmiddels een rvs radiator cover en kettingscherm besteld en zal als ik hem gepoetst heb een foto plaatsen.
Alvast bedankt voor de tips.
Groeten,
Gerard

Waar je kunt kijken is de aansluiting op je dashboard (stekker- oxidatie) en naar de aansluiting onder je tank (stekker - oxidatie). Is dat het niet dan moet je in de tank zijn, de vlotter/potmeter.
 
De Fazer met 36.000 op de klok was toch weer een geval te mooi om waar te zijn. Heeft volgens de verkoper een keertje op zijn zij gelegen waar je haast niks van ziet en toch wel de nodige gebruikssporen. Daarnaast ondehoud gedaan door een vriend dus niks om aan te tonen wat er nu daadwerkelijk gedaan is.

Heb daarom besloten de Zilveren (ja helaas iets langzamer dan de rode :P) waarvan alles bekend is en die in nieuwstaat verkeerd over te nemen. Ga proberen hier dus lekker mee te lezen. Zodra ik hem heb staan volgen er zeker een keertje foto's

In ieder geval bedankt voor de tips tot dus ver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan