Cb750 f2 1978 acceleratie pomp

Marius12

Rookie
7 dec 2014
6
0
Assen
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, maar snap er nog niets zo gek veel van.
Momenteel ben ik bezig met het maken van een caferacer.
Het blok heb ik gereviseerd, en de carbs opgeknapt. Alleen kwam ik er laatst achter dat de acceleratie pomp maar een millimeter of twee word ingedrukt, vreemd genoeg kan ik op internet niet veel wijzer worden, en leg ik de vraag maar neer op het forum, hoe dit moet worden afgesteld.

Ik rij met open filters en heb een hoofdsproeier van 130, ook heb ik de kop 0,45millimeter gevlakt en de uitlaat is gewoon een uitlaat geen demping uiteraard. Bij deze vroeg ik me dus ook af of er nog meer sproeiers aangepast moeten worden bij het rijden van open filters.
 
eerst hoofdsproeier juist hebben (gas open dus) en dan in stappen naar beneden werken tot gas dicht.
1/ hoofdsproeier
2/ naald/buis
3/ stationairsproeier/mengselschroef

dan kan je beginnen spelen met de acceleratiepomp zodat hij goed reageerd bij het ineens gas open draaien.
 
In de vakantie gaat de motor naar Henk Jager, die stelt de motor volledig af maar die kan geen onderdelen bestellen dus dat zou ik regelen. Vandaar dat ik even moest weten of er nog meer sproeiers moesten aangepast worden. Aangezien ik alleen de hoofdsproeiers de hoofdsproeiers heb vervangen ( 10% )
 
Terug
Bovenaan Onderaan