niet starten van de motor

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
874
14
Almere
ok jongens voor dat jullie de boel opblazen ivm bmw's B| graag jullie advies.

ikzelf ben een trotse bezitter van een bmw R 1150 RT niks mis me met het apperaatje, voor mijn beleving vind ik het gewoon super rijden.

ik heb hem particulier gekocht nadat ik uitgezocht heb waar die in onderhoud is geweest en wat de vorige eigenaar allemaal gedaan heeft qua onderhoud en moet zeggen bij ieder piepje of kreuntje stond hij al bij de dealer.

ook was ik mij bewust dat hij de motor altijd als hij langer dan 2 weken stilstond aan de druppellader legde zodat hij ten alle tijden een volle accu heeft.

wel nu het volgende probleem daar de bmw met het grootste gemak mijn dagelijkse ritjes woon-werk zonder problemen doet merkte ik dat de accu hier wel problemen mee heeft daar het gewoon lui is geworden door continu aan de druppellader gelegd te worden.

nu wilde ik donderdag 4 december 's avonds naar mijn werk maar de accu was/is leeg ook aanduwen wilde niet lukken daar de persoon die het moest doen daar de fut niet voor heeft, ik wist gelijk al dat de accu dood is en aan vervanging toe is daar de accu 2 of 3 jaar oud is misschien wel ouder maar dat is niet zeker.

nu heb ik dus al gezien dat er 2 soorten zijn en misschien wel meer maar je hebt dus de ouderwetse loodaccu ( zoals yuasa, magneti marelli en exide ) zie link

http://www.motoportalmere.nl/epages.../Assortiment/TechnischeOnderdelen/Accus/Accus

maar tegenwoordig ook lithium-ion accu's zie link

http://www.motoportalmere.nl/epages.../TechnischeOnderdelen/Accus/Lithium_Ion_accus


mijn vraag is dus welke het beste is voor iemand die dagelijks rijdt met zijn brommert zowel korte stukken als lange stukken moet ik voor een loodaccu gaan of is li-ion beter en ja moet minimaal 18 a 19 ah zijn dat begrijpt ik ook wel voor de bmw anders problemen met de abs of iets dergelijks.

alvast dank voor jullie advies en flamewar
 
Als je veel rijd dan heb je geen druppellader nodig en ook geen speciale accu.

klopt hanzzzz maar als je ook nog randapperatuur gaat aansluiten zoals radio, satnav en wat nog meer mogelijk is dan is een goede accu met cappaciteit wel erg handig + ik werk (rij) 8 dagen achter elkaar en dan ben ik er 6 vrij en in die vrije dagen moet ik ook de motor pakken want mijn vrouw gaat met de auto naar haar werk alleen dat zijn soms maar kleine stukken als het 50 km is dan is het veel, dus ja in mijn vrije tijd moet ik ook meer rijden :] :Y
 
geen probleem zou ik zeggen, een druppellader heb je niet nodig om een week te overbruggen.

:^

Daarnaast help een accu met veel capaciteit alleen als je al die assesoires ook nog enige tijd wil gebruiken als de motor niet draait.

Als de motor wel draait dan moet de dynamo en de spanningsregelaar genoeg capaciteit hebben voor alle assesoires en van stroom te voorzien en ook nog de accu bij te laden.
 
:^

Daarnaast help een accu met veel capaciteit alleen als je al die assesoires ook nog enige tijd wil gebruiken als de motor niet draait.

Als de motor wel draait dan moet de dynamo en de spanningsregelaar genoeg capaciteit hebben voor alle assesoires en van stroom te voorzien en ook nog de accu bij te laden.

hmmm trouwens een goed idee om die eens te checken of ze nog goed hun werk doen, let wel er is een verschil tussen redelijk en goed hun werk doen ik ben niet gouw tevreden met redelijk hun werk doen het moet "goed" zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan