Enkele carb op een twin of 2-taks carbs gebruiken?

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Heeft iemand ervaring met een enkele carb op een twee-cilinder, of het gebruiken van twee 2-takt carbs op een 4-takt motor?

Ik zit nog steeds met mijn Z750 twin waar ik andere carbs op wil maar het mag van mij ook wel apart. Een enkele (40mm?) flatslide bijv. met een grote K&N filter lijkt me wel gaaf maar ik vraag me af of ik dat simpelweg kan doen (uiteraard nog wel afstellen op de bank naderhand)

Ook heb ik op marktplaats een setje 34mm roundslides gevonden voor een t500 2-takt, goedkoop maar zijn deze te gebruiken op een 4takt?

http://link.marktplaats.nl/866043417

Het zou gaan om een Kawasaki KZ750B twin uit 1976 :)
 
@Ruud: Shit, helemaal overheen gelezen! Zal hem morgen inderdaad even een bericht sturen :Y

@Superduc: HIj heeft origineel rond de 50pk. Standaard heeft hij 2x38mm cv maar als je deze omrekend naar round/flatslides moet je daarin naar de 34mm'ers gaan. Dit heeft met de doorvoer bij de schuif te maken (heb ik gelezen). Ik ben een beetje bang dat 39mm te groot zal zijn.
 
Waarom kijk je niet even bij Martell, die heeft Mikuni carbs liggen zag ik hierboven.
Die je ook voor n leuk prijsje kunt overnemen, en als klap op de vuurpijl heeft hij er ook nog losse onderdelen van las ik daar ook.
Dan zal hij ook nog wel wat verbindings stukken zoals spruitstukken hebben liggen die zo op de carb past, en met 2 bouten weer op een ander flensstuk passend zijn te maken.
Je wilt een groot luchtfilter, nou voor deze kun je ze in alle maten en vormen krijgen, en met een beetje mazzel heeft hij die ook nog liggen...
Zou even contact met hem opnemen als ik jou was, dat onderhandeld een stuk makkelijker en ik weet zeker dat hij ook met je mee wilt denken voor een mooie oplossing..
:^

Tis voor mij ook geen handel, voodat iemand daar weer aan denkt.
Tis gewoon reserve, ooit eens bij een grote partij andere meuk gekocht.
Maar het is wel heel veel reserve :)
Zijn er er wel 30, in verschillende stadia van volledig heel en compleet, tot aan gedemonteerd en stuk.
En idd: er zit ook nog wel wat losse zooi tussen, zoals spruitstukjes, andere naalden, sproeiers, pakkingen etc.
Voor iemand die wat aparts wil bouwen, is dat leuk grabbelen :)
 
Ik neem aan dat je een ander spruitstuk moet maken , als dat langer wordt werkt dat ook als een grotere carb
Weet niet wat je budget is maar zelfs nieuw kost een mikuni iets van 150€ geloof ik

Ander spruitstuk moet ik inderdaad maken, maar om twee Mikuni's hadden er ook ringen gedraaid moeten worden of andere spruitstukken gemaakt worden om deze te laten passen.

Zelf een spruitstuk maken lijkt me wel mooi, met wat lasbochten kom je denk ik wel ver :Y

Voor een setje Mikunis's zou ik ruim € 400,- kwijt zijn, 180/190,- het stuk vanaf Heiden Tuning met de verzekering dat het de echte goede zijn en niet de namaak en dan ook nog een 2in1 gaskabel om beide carbs op 1 gashendel aan te sluiten en het draaien van 2 ringen om de carbs te kunnen monteren op de spruitstukken.

Nu ben ik best bereid hiervoor te betalen, maar als het goedkoper en aparter kan door er 1 carb op te bouwen dan heb ik daar meer oren naar })

@Martell: je hebt een PB :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan