Project Papazuki

De 24 liter tank lijkt mij mooier staan bij de ronding van het zitje dat je voor ogen hebt. De 19 liter tank loopt zo geleidelijk af. Maar ieders smaak is verschillend uiteraard.
 
De 24 liter tank lijkt mij mooier staan bij de ronding van het zitje dat je voor ogen hebt. De 19 liter tank loopt zo geleidelijk af. Maar ieders smaak is verschillend uiteraard.
Ik vind persoonlijk de 24 l. tank te lomp. En ik heb ook niet precies het zitje/kontje voor ogen zoals op de foto die ik geplaatst heb. Wordt waarschijnlijk een iets langer kontje.
 
Vandaag een complete voorpartij plus achterwiel en remspullen van een GSX-R750 gescoord:

e6862cd6df7c5d809a584b09f0ee873b_zpsdef90525.jpg
 
Voor ik verder ook maar iets aan de motor doe wil ik eerst weten of en hoe hij loopt. De originele kabelboom is niet origineel meer (lees: zooitje) en was er door de vorige eigenaar ook al af gesloopt. Ik ga straks toch een compleet nieuwe kabelboom maken dus dat is het punt niet. Alleen om te testen of ie start en loopt wil ik even de essentiële dingen aansluiten. Heeft iemand daar nog een simpel (universeel) schema voor toevallig ?
 
Laatst bewerkt:
Zo, de Papazaki is op z'n logeeradres, nu heb ik de ruimte om met de Papazuki verder te gaan.
Vandaag een tijdelijk start en ontstekingscircuit gemaakt. De startmotor gaat rond en de bougies vonken. Morgen een beetje benzine in een alternatief tankje en kijken of ie wil starten....

c0e3151cab583f599d4f6ecfcb0a2656_zps59448064.jpg
 
De papazaki is echt een mooie motor geworden, hij lijkt wel nieuw.
Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat van de papasuki
 
Hij heeft gelopen ! Maarrrrrr.... De benzine zeikt uit de carburateurs en cilinders 1 + 2 krijgen ook geen/te weing benzine want de uitlaatbochten van die cilinders blijven koud. De bougies van de desbetrefende cilinders vonken wel, dus het moet aan het gebrek aan sap liggen.
Heb 4 carburateur revisiesetjes besteld, hopelijk voor de kerst nog binnen, en dan weer verder prutsen.
Maar ik ben hoopvol gestemd, want er kwamen geen rare geluiden uit het blok toen ie liep.
 
Hoe lang is het geleden volgens de vorige eigenaar dat hij gelopen heeft?
Dat weet ik eigenlijk niet precies, ik dacht een paar jaar en hoeveel een paar dan is.... ? De carbs waren op het oog aardig schoon, maar ze gaan van de week toch maar even in de ultrasoonfrituurbak. Dat in combinatie met een revisiesetje zal die problemen wel oplossen denk ik.
 
Dat weet ik eigenlijk niet precies, ik dacht een paar jaar en hoeveel een paar dan is.... ? De carbs waren op het oog aardig schoon, maar ze gaan van de week toch maar even in de ultrasoonfrituurbak. Dat in combinatie met een revisiesetje zal die problemen wel oplossen denk ik.


Je hebt zelf een ultrasoon reiniger????
 
Gisteren de carburateurs in de ultrasoonbak gehad en daarna een beetje opgepoetst.

847e46c25ef3ec18e64ad9972a0fcde6_zps397ca6b4.jpg

9acf481f89fa9b17f4b89db80d8577c1_zpse773cf62.jpg


Vandaag de revisiesetjes erin en alle andere o-ringen ook vervangen. Benzine erin en de lekkage is gelukkig over. Starten.... En nog steeds werden de uitlaatbochten van cilinders 1en 2 niet warm. Om eens iets uit te proberen de bougiekabels van cil. 1 en 4 omgewisseld (zelfde bobine) en toen liep ie ineens op alle 4 pitten ! *O*
De bougiedoppen en bougies worden straks vervangen, zou de kabels ook wel willen doen maar die zitten helaas vast aan de bobines gegoten.
Zaterdag de compressie eens meten bij warme motor, bij koude motor was het aan de lage kant maar ik denk dat dat anders is als ie warm is.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de warme meting gedaan. Koud waren de waardes: 7-5-6-7 bar. Warm al een stukje beter: 7,5-7,5-7,5-8 bar. Daarna een scheut olie op de zuigers gegoten en nog eens gemeten: 13-13,5-15-14,5 bar. Dat zijn weer hele hoge waardes, want nieuw horen ze tussen de 9 en 12 bar te zijn. Maar dat kan ook aan de meter liggen. De minimum waarde is 7 bar, daar zitten ze allemaal nog boven en de verschillen zijn gelukkig niet groot.
Ik ga nu eerst op zoek naar nieuwe bobines, maar dan zonder aangegoten kabels. Iemand nog een tip ?
 
Gasfabriekjes zijn mooi geworden *D
Je kunt gewoon bobines gebruiken van iedere fiets met een electronische ontsteking volgens mij.
Zolang je maar bobines hebt met een weerstand van 3 ohm.
:W
 
In het wphb staat dat de bobines 3-5 Ohm moeten zijn. Zit bij Dynacoils te kijken, die heb je van 3 en van 5 Ohm. Welke zou ik dan nodig hebben ?
 
Ik vind persoonlijk de 24 l. tank te lomp. En ik heb ook niet precies het zitje/kontje voor ogen zoals op de foto die ik geplaatst heb. Wordt waarschijnlijk een iets langer kontje.

Ik heb'm op mn 750... Vind t niet onaardig en mooier dan standaard. Ligt mooi horizontaal ipv achterover zoals by de gsx waar ie vanaf komt
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan