De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
hm...van de franse route zie ik alleen het stukje van Morvan naar Luxemburg, van de duitse route zie ik alleen de plaats Winterberg.

als absolute kampeer-nitwit weet ik eerlijk gezegd niet wat ik naast een tent, slaapzak en persoonlijke zaken als kleding, meer moet meenemen. tot nu toe flikkerde ik mijn zooi in een weekendtas achterin de auto en reed naar mijn vakantiebestemming alwaar de rest van wat ik nodig had al aanwezig was.
 
hm...van de franse route zie ik alleen het stukje van Morvan naar Luxemburg, van de duitse route zie ik alleen de plaats Winterberg.

als absolute kampeer-nitwit weet ik eerlijk gezegd niet wat ik naast een tent, slaapzak en persoonlijke zaken als kleding, meer moet meenemen. tot nu toe flikkerde ik mijn zooi in een weekendtas achterin de auto en reed naar mijn vakantiebestemming alwaar de rest van wat ik nodig had al aanwezig was.

Als het goed is doet 'ie het nu wel.
Wat kamperuitrusting betreft. Het grootste deel heb je al opgenoemd. Denk aan bestek, fles- en blikopeners, bord en mok, kookgerei al is het maar om water te kunnen koken voor de koffie. (oplos)koffie, thee, water want je zweet wat weg in die contreien. Gereedschap (hamer!) en reserve onderdelen (bobine, bougie, el. draad, ducktape, touw).
Om alles uit te proberen in de praktijk kun je meedoen met het MF testweekend, daar komen meer challengers (is ook errug gezellig).
 
nou dat wordt nog wat...ik mag wel een aanhanger meenemen ;)

gelukkig ik heb een behoorlijke topkoffert achterop.

mooie routes!
 
Van de week grote (tweedehands) zijtassen aangeschaft.
Ondanks dat het niet voor het budget meetelt probeer ik ook dat "laag in kosten" te houden :)

Nu nog in Excel een paklijst maken (en dan hopen dat alles mee kan)
 
Gewoon voor de kampeer ervaring zou ik gaan voor de Franse route! Middellandse zee lijkt me een mooi doel. Deze week maar eens met de baas om tafel over deze 'extra vakantie'.. dan hoop ik mijn deelname te kunnen bevestigen (minus de startdag, want dan heb ik ben ik op bruiloft.
 
Gewoon voor de kampeer ervaring zou ik gaan voor de Franse route! Middellandse zee lijkt me een mooi doel. Deze week maar eens met de baas om tafel over deze 'extra vakantie'.. dan hoop ik mijn deelname te kunnen bevestigen (minus de startdag, want dan heb ik ben ik op bruiloft.

we kunnen natuurlijk allemaal met je mee gaan naar die bruiloft, puur voor het samhorigheidsgevoel!
 
Over het algemeen kan ik meedelen dat je eigenlijk altijd teveel meeneemt. Voor mij volstaat een stoel, tent, mat en slaapzak. Beetje kleding (zo minimaal mogelijk), gereedschap, olie, koelvloeistof en een beetje mooi weer.
 
krimpkous kan goed van pas komen ;)
een koffie mok is een must.

trouwens iets geleden ook zo mooi setje aangeschaft zoals Sjoerd en Tim hebben ideaal en compact, al genoeg gebruik van gemaakt. en tjsa olie was ook wel een goeie.
 
Ik heb zowat alle challangers bij mijn favorieten staan en wel omdat
1e het principe om een goedkope motor met zo min mogelijk kosten weer goed berijdbaar te maken mij aanspreekt, ten
2e de relaxte manier van de tocht rijden ook mijn voorkeur is, en ten
3e er lekker veel CX'en en GL (een verbouwde CX :+ ) aan meedoen en die, naast mijn huidige motor, toch het meeste rijplezier gegeven heeft.

Ik blijf deze topics dus volgen tot het einde *O*

Toch nog een plaatje. Dieppe (frankrijk) in 2001, een verregende toertocht naar Normandie .

full
 
Ik heb zowat alle challangers bij mijn favorieten staan en wel omdat
1e het principe om een goedkope motor met zo min mogelijk kosten weer goed berijdbaar te maken mij aanspreekt, ten
2e de relaxte manier van de tocht rijden ook mijn voorkeur is, en ten
3e er lekker veel CX'en en GL (een verbouwde CX :+ ) aan meedoen en die, naast mijn huidige motor, toch het meeste rijplezier gegeven heeft.

Ik blijf deze topics dus volgen tot het einde *O*

Toch nog een plaatje. Dieppe (frankrijk) in 2001, een verregende toertocht naar Normandie .

[afbeelding]

Ik zou je bijna aanraden om ook een barrel te kopen en mee te gaan, maar die optie zul je wel afgewogen hebben. Dank voor het volgen! *O*
 
Ik zou je bijna aanraden om ook een barrel te kopen en mee te gaan, maar die optie zul je wel afgewogen hebben. Dank voor het volgen! *O*
Dat klopt van het overwegen. Ik heb geen ruimte om naast mijn huidige motor er nog één te hebben. Verder zou het onderhoud op straat moeten gebeuren omdat ik geen schuur oid. heb.

In de 12 jaar dat ik aan toertochten meegedaan heb is dat voor 3 à 4 dagen geweest en overnachten in een echt bed :z
 
Ik volg weer (net als 2014 versie). Jammer genoeg kan ik niet mee (geen geld voor een extra brik), maar mogelijk dat ik wel mee kan in 2016. Lijkt me erg leuk!
 
Openingspost aangepast.
Mooi brikje Empyrium! Volgens mij is dit het type wat oorspronkelijk een Japanse "Soft-Chopper" was?
 
Open ik net even mijn favorieten, zie ik volgend lijstje staan.

Jullie zijn goed bezig hierzo, blijft leuk om te volgen, net zoals de eerste twee edities.

full
 
Openingspost aangepast.
Mooi brikje Empyrium! Volgens mij is dit het type wat oorspronkelijk een Japanse "Soft-Chopper" was?
Dat zou me niks verbazen, de voetsteuntjes hebben een flink hoog chopper gehalte, en het voorwiel zit aan de voorkant van de voorvork gemonteerd, wat voor een langere wielbasis zorgt. Ook zit er van voren een enkele remschijf dus voor sportief gebruik is ie iig niet bedoeld (niet dat ik daar wakker van lig :+ ). Het enige dat ik weet is dat het een import uit amerika is, maar verder totaal geen idee van de geschiedenis of het specifieke model. Heb een boekje besteld waar ik wat meer info hoop te vinden.
 
het aantal remschijven maakt voor het karakter van de motor niet uit, denk ik. mijn SW heeft er twee aan de voorkant, maar komt toch echt niet boven de 135 km/u uit, heb ik het idee.
 
het aantal remschijven maakt voor het karakter van de motor niet uit, denk ik. mijn SW heeft er twee aan de voorkant, maar komt toch echt niet boven de 135 km/u uit, heb ik het idee.
Ik doelde eigenlijk meer op de lange wielbasis, in combinatie met de enkele schijf ;) .
 
mwah, denk dat dat weinig met elkaar te maken heeft. meer met snelheid en gewicht. als ik logisch redeneer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan