BMW R1100R brat/scrambler

Gisteren de hele voorkant losgehaald voor het spuiten.
Foto-POMLCXAY-D.jpg


Ik zit er aan te denken om de voorpoten ook in kleur te zetten..
Any thoughts on that?
 
Haha dat is me nét even te gek..

Dacht ook gewoon groen, als de tank enz.

Of beetje titanium-achting....
 
Laatst bewerkt:
Vanavond toch besloten de achterkant anders te gaan doen.
De kentekenplaat krijgt een eigen beugel, wat verder naar achteren.

De enduro-led komt te vervallen, maar daar komt wel wat gaafs voor in de plaats!!
Foto-RVE7LAHN-D.jpg


*O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat is een (led) lichtstrip waar rem en knippers enz al in verwerkt zitten?

Klopt!
Ik ga een beugel maken voor de kentekenplaat, om deze in een betere hoek te krijgen verder achter de motor.
Ook komt op deze beugel een stripje in de contouren van de achterkant. Zo komt de verlichting vlak onder het subframe.

YouTube zoek; truflex led


@Vyvyan Haha, en de piek op m'n helm gelijmd ;)
 
Vandaag weer bezig geweest met de achterkant.
Zoals ik al zei, ben ik niet tevreden met de achterkant. De kentekenplaat stond eigenlijk te schuin, knipperlichten nét niet zoals ik wilde...

Vandaag begonnen aan een beugel die verder naar achteren steekt. Hierdoor kan de kentekenplaat in een betere hoek te staan. Ook heb ik nu een kentekenlampje, wat eerst niet was.

Ik heb 2 buisjes aan een hoekijzer gelast onder een kleine hoek. Dit om het achterlicht goed zichtbaar te laten.
Foto-8M3NEOS3-D.jpg

Foto-WKT3LKIT-D.jpg


Deze week verder om alles netjes af te werken..
Ook de kant voor het gele plaatje ook zover klaar.. Netjes een beugeltje erboven voor het led-kentekenlampje.
Foto-DX3J3ZD3-D.jpg

Foto-RQ4JLN7V-D.jpg

Als het goed is komt morgen m'n nieuwe achterlicht binnen! Ben heel erg benieuwd.
Ik maak een dunne strip onder het subframe waar deze lekker low-profile gemonteerd kan worden :)
 
Laatst bewerkt:
Hey Bart,

Dan heb je straks zo'n mooi weg gewerkt achterlicht, maar dan zo'n knoepert van een kentekenverlichting. Of is dees straks volledig uit zicht?
 
Hey Bart,

Dan heb je straks zo'n mooi weg gewerkt achterlicht, maar dan zo'n knoepert van een kentekenverlichting. Of is dees straks volledig uit zicht?
Daar heb je wel een punt...
Ik hoop dat hij niet heel erg op gaat vallen.

Maar ik ga de 1100 veel gebruiken, ook voor woon/werk en vakanties. Dus ik probeer zo veel mogelijk toch netjes en legaal te doen voor meneer agent (behalve het uitlaatdemper dan..).
Hopelijk is dit dan een van de kleine dingetjes die dan wel weer een punt geven dat er over nagedacht is.
 
Hey Bart,

Dan heb je straks zo'n mooi weg gewerkt achterlicht, maar dan zo'n knoepert van een kentekenverlichting. Of is dees straks volledig uit zicht?

Valt wel mee, ik heb nagenoeg hetzelfde zo achter op mijn S, maar valt op de motor helemaal niet zo groot uit hoor.
 
Ik bedoel meer van, je hebt dat achterlicht zo klein als maar zijn kan. Daar moet toch ook wel iets te vinden voor zijn dan voor t kenteken. Ik doe denk een klein les stripje op de onderkant van mn kontje. Dat precies op t kenteken schijnt. Of niks, zal erg alleen voor fun en soms mee naar school gaan met mooi weer.
 
Ik bedoel meer van, je hebt dat achterlicht zo klein als maar zijn kan. Daar moet toch ook wel iets te vinden voor zijn dan voor t kenteken. Ik doe denk een klein les stripje op de onderkant van mn kontje. Dat precies op t kenteken schijnt. Of niks, zal erg alleen voor fun en soms mee naar school gaan met mooi weer.
Ik begrijp het, alleen zal ik er meer op rijden..
Wil zo weinig mogelijk gezeik hebben bij aanhoudingen en controles, dus lijkt het me een noodzakelijk kwaad.
Zaterdag ga ik verder om alles af te lassen en af te werken. Ik zal er dan nog een totaalfoto van maken, wie weet valt het mee...
Maar meningen zijn altijd welkom, graag zelfs!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar de foto's. Mss vertekend t wel gewoon heel erg op die foto, dat die zo groot is.

Probeer altijd positieve kritiek te geven ;) Alleen verwoord ik t soms beetje k.u.t. :P
 
Laatst bewerkt:
Haha geen probleem hoor, graag zelfs ;)

Soms zit je zo in je eigen ideeën, dat je geen breder beeld meer hebt
Maar wat het kentekenlichtje betreft, dat komt wel goed... Wait and see haha
 
Laatst bewerkt:
Ik kon het niet laten wachten tot zaterdag...

De kentekenplaathouder zit vast met een boutje.
Volgens mij is dit allemaal best oke, en valt het kenteken-ledje niet heel erg op.
Let wel dat de grote gele plaat er nog niet op zit;

Foto-8K368GXH-D.jpg


Nu nog even afwerken en het hoekijzer iets verstevigen, dan kan dat ook in kleur!
 
Laatst bewerkt:
Het zadel is weer thuis! *O*
Naar mijn idee erg geslaagd :)
Foto-MJ473XTJ-D.jpg

Foto-L6IGERZL-D.jpg


De achterkant is nu ook verder afgewerkt. Ook heb ik een stripje tussen tussen de buisjes gelast, zo houd het net wat meer opspattend water tegen.
Foto-8KKV4SDI-D.jpg
 
Ik heb je gevolgd, ziet er allemaal goed uit !

waar je net dat stripje tussen die buisjes hebt gelast, heb je daar een gaatje op het laagste punt zodat het water weg kan? misschien heb je dat gedaan maar kan het op de foto niet goed zien.

Peter
 
Ik heb je gevolgd, ziet er allemaal goed uit !

waar je net dat stripje tussen die buisjes hebt gelast, heb je daar een gaatje op het laagste punt zodat het water weg kan? misschien heb je dat gedaan maar kan het op de foto niet goed zien.

Peter

Leuk te horen dat er meegelezen (en meegedacht) wordt!

Maar ik heb op het laagste punt 1 a 2 millimeter ruimte gelaten om water weg te laten lopen.
 
Dat zadel ziet er echt super nice uit!

Wel handig gedaan met dat plaatje, hoeft er niet nog zo'n groot spatbord op gemaakt te maken. Nu wel lekker clean.
 
Thanks Joossio, dat is ook wel de bedoeling.
Hopelijk met het achterlicht tussen de hoop en de kentekenbeugel, blijft het een clean geheel...

Zadel is gemaakt bij MJ Seats in Ten Boer, prima kerel.
 
Vraagje;
Ik wil mijn tanklogo van bmw graag uit aluminium of rvs laten (diep)graveren.
Iemand een idee bij wie of waar ik daarvoor terecht kan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan