Voorspatbord Yamaha xj 900 s Diversion

DaveMuis

Rookie
7 jul 2014
10
0
Eindhoven
Hallo Forum,

Om maar met de deur in huis te vallen, mijn voorspatbord van mijn 900 diversion staat scheef.
Ik heb gekeken of de " voorpoten" misschien ongelijk zitten maar die staan gelijk.
Het scheefstaan is niet veel ,maar een paar millimeter, maar het effect is redelijk groot.
Aan de ene kant kan nauwelijks mijn hand tussen de band en het spatbord, aan de andere kant met gemak. Tijdens het rijden merk ik niets, dat er iets "krom " zou zijn of zo, de motor rijdt goed!. Ik stoor me eraan, en zou het graag in orde maken.
En verder is er iemand die me kan vertellen welke kleur de draad heeft van de neutraalstand en waar ik hem kan vinden?
M.v.g. Dave Muis
 
Nee, dat klopt niet BolletjeBas het spatbord zit direct aan de onderkant van de steuntjes op de voorpoot
Ik heb ook alles nagemeten enz. Ik kan eigenlijk maar tot 1 conclusie komen, het spatbord is scheef.
Maar dit is van kunststof..
 
Dan heeft een vorige eigenaar wat verwijderd, want er hoort echt een metalen plaatje/brug over het spatbord te lopen.
https://www.motorcyclespareparts.eu...cles/xj900s-diversion-1995/fender-342139.aspx
CE_4810_1.jpg

#4
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het knap dat je "scheef spatbord" ziet, en weet dat hij wél die plaat heeft. En niet die houdertjes.


btw, waarom zou je de meest zielloze motorfiets der zielloze motorfietsen Door en Door willen kennen? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het knap dat je "scheef spatbord" ziet, en weet dat hij wél die plaat heeft. En niet die houdertjes.


btw, waarom zou je de meest zielloze motorfiets der zielloze motorfietsen Door en Door willen kennen? :P

Smaken verschillen...
Maar hij is goedkoop, 900cc is eigenlijk ook wel voldoende. Geen ketting maar een cardan. Lekker grote tankinhoud (24L). Lange afstanden zijn door de rechtop zitpositie goed te doen. Ook voor een passagier comfortabel. Een redelijke windbescherming. Het onderhoud is voor een doe-het-zelver prima te doen. (Weinig electronica) Een echte alleskunner. Een van de meest verkochte modellen. (Meer dan 10 jaar in productie geweest)

En voorzien van 3 lelijke koffers kan je er gemakkelijk mee naar de poolcirkel mee rijden heb ik ontdekt.

Maar verwacht geen ABS of een oogstrelend design inderdaad.
 
Metalen brugdeel-plaatje zit er wel op.
Hetgeen wat ontbreekt zijn de beide kabelgeleiders, links en rechts, nr 39 en 40.
Plaats deze terug en je probleem is daarmee opgelost.
Succes.
Zit er zoveel speling op brugje nr 4, dat die twee slanghouders de invloed hebben dat een vork niet meer kan torderen?
 
Zit er zoveel speling op brugje nr 4, dat die twee slanghouders de invloed hebben dat een vork niet meer kan torderen?

Vork hoeft niet getordeerd te zijn Martel.
Spatbord werkt samen met nr 39-40 en de busjes nr6.
Zitten de 39-40 er niet tussen zit er teveel ruimte op en trekt het scheef.
39 en 40 is ook opvulling voor de ruimte tussen spatbord en nr 4.
 
Hallo forum,

Wel alles is gemonteerd zoals het behoord, busjes, kabelgeleiders , brugplaatje, etc.
Ik kan eigenlijk alleen tot de conclusie komen dat de vork getordeerd is.
Dat klopt ook met de stand van het spatbord.
Ik weet alleen niet hoe dit op te lossen,een nieuwe voorvork ?

Ik ben trouwens opzettend in mijn sas met mijn "zielloze " Diversion!...vind het een heerlijke motor!!
 
Een vorkpoot torteerd niet zomaar... misschien even de motorzaak er een blik op laten werpen?

Geen idee of dit ook kan komen voor een verkeerd gemonteerde wielas oid, maar goed is het in ieder geval niet...

Als je handig bent... alles loshalen, voorwiel eruit, vorkporten eruit en die nameten of ze recht zijn. En dan goed terugmonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan