Radio aan autocom

mederiacvm

MF'er
21 mei 2014
37
0
Roermond
Ik wil op mijn K75 een autoradio inbouwen, deze wil ik koppelen aan de autocom-installatie. De input naar de autocom gaat via een 3,5 mm jack.
Max. uitgangsvermogen van de radio is 4x50W op 4 ohm. Ik ben nu bang dat als ik de twee frontspeakeraansluitingen van de radio direct bij de autocom laat binnenkomen, ik in het ergste geval iets opblaas.

Via de zoekfunctie vond ik deze post. Het gaat hier over direct aansluiten van een hoofdtelefoontje op de radio. Zijn de in dit topic genoemde waarden ook voor mij toepasbaar of dien ik andere weerstandjes te gebruiken?
Alle hulp is welkom waarvoor bij voorbaat dank.
 
Radio met bluetooth oordopjes met bluetooth en klaar ben je

Philips SHB5800 Zwart

Klopt, naar die optie heb ik ook gekeken maar voor mijn plan heb ik alle spullen in huis (2 weerstandjes daargelaten). Daarnaast hoef ik met de autocom niet te kijken naar het opladen van batterijen, het is een bekabeld systeem dat het in wezen altijd zou moeten doen.

Met twee weerstandjes in serie van 100Ω zal het wel lukken. Gewoon effe testen met de radio op een laag volume.

Zo'n autoradio is toch helemaal niet waterdicht?

Dank voor je antwoord, ik ga in de kerstvakantie eens knutselen.

De autoradio is inderdaad niet waterdicht maar ik wil deze inbouwen in het kleine "kofferbakje" van de K75 achter de duozit onder de topkofferhouder, de radio past daar mooi in en met een joystickje kan ik hem dan vanaf het stuur bedienen.

heeft de autoradio geen Line out?

Er is een line-out maar daarmee kan ik bij mijn weten het volume niet instellen terwijl dat bij de speakeruitgang wel mogelijk is. Als ik er met de weerstandjes niet uit zou komen is de line-out het eerste alternatief.
 
Klopt, naar die optie heb ik ook gekeken maar voor mijn plan heb ik alle spullen in huis (2 weerstandjes daargelaten). Daarnaast hoef ik met de autocom niet te kijken naar het opladen van batterijen, het is een bekabeld systeem dat het in wezen altijd zou moeten doen.Dank voor je antwoord, ik ga in de kerstvakantie eens knutselen.

De autoradio is inderdaad niet waterdicht maar ik wil deze inbouwen in het kleine "kofferbakje" van de K75 achter de duozit onder de topkofferhouder, de radio past daar mooi in en met een joystickje kan ik hem dan vanaf het stuur bedienen.Er is een line-out maar daarmee kan ik bij mijn weten het volume niet instellen terwijl dat bij de speakeruitgang wel mogelijk is. Als ik er met de weerstandjes niet uit zou komen is de line-out het eerste alternatief.
Je kan een volumeregelaar maken met een potmeter op de line out.
of je maakt zelf een line out op de volumeregelaar van de radio.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan