Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hey Rolf, vreemd verhaal man! het zou me niets verbazen als ze je eindpot jatten. Hoeveel werk zou dat zijn, een bout en twee veren als ik het goed heb? Ik zou voor de zekerheid maar aangifte gaan doen, je bent vast niet de eerste waarbij onderdelen of zelfs de hele motor van de oprit wordt gestolen, en dat in luttele minuten. Ik zie te veel schademeldingen voorbij komen om in dit soort gevallen aan een grap te denken :(
 
Nee nieuwe besteld samen met camera voor op de oprit

Geen geld voor een boompje dit jaar :+
 
Ik heb beetje zo'n maand als jij: vaatwasser, wasmachine, beurtje motor, uitlaat motor and then some
 
...ja..., ken dat..., beurtje motor ook net achter de rug...

...andere auto dit voorjaar...
...nieuwe TV...
...computer naar z'n grootje...

...en nog een naheffing van de Belastingdienst...





...leuker kunnen we het voor U niet maken..., we maken U wel (graag) armer...
 
Ik heb een vraag. Ik wil voor mijn k1600 een navigatie kopen tweedehans, nu weet ik dat ik kan kiezen tussen de Garmin zumo 660 en de Navigator 4 .

Wie kan mij uitleggen wat hier de verschillen in zijn behalve de naam.
 
Laatst bewerkt:
Navigator IV heeft de BMW dealers als POI erin staan, heeft bovendien de mogelijkheid om via BT met ander Nav IV de route te delen. Heeft een zwarte behuizing waar BMW Navigator op staat. Belangrijkste is dat de Nav IV een interface heeft met de bediening op het stuur (multicontroller); kan dus bediend worden vanaf het stuur. Indien de Nav IV niet voor de K1600 of GS LC is geleverd, dan zit daar ook nog een motorhouder met 4 extra knoppen bij (voor de K1600 en GS LC was de uitvoering zonder cradle en dus iets goedkoper).

De Zumo 660 heeft een grijze behuizing en is inclusief autohouder geleverd (is bij BMW een optioneel accessoire). In de K1600 cradle past deze wel, krijgt ook voeding, maar alle bediening van het toestel gaat via het touchscreen.
 
Navigator IV heeft de BMW dealers als POI erin staan, heeft bovendien de mogelijkheid om via BT met ander Nav IV de route te delen. Heeft een zwarte behuizing waar BMW Navigator op staat. Belangrijkste is dat de Nav IV een interface heeft met de bediening op het stuur (multicontroller); kan dus bediend worden vanaf het stuur. Indien de Nav IV niet voor de K1600 of GS LC is geleverd, dan zit daar ook nog een motorhouder met 4 extra knoppen bij (voor de K1600 en GS LC was de uitvoering zonder cradle en dus iets goedkoper).

De Zumo 660 heeft een grijze behuizing en is inclusief autohouder geleverd (is bij BMW een optioneel accessoire). In de K1600 cradle past deze wel, krijgt ook voeding, maar alle bediening van het toestel gaat via het touchscreen.

Om dit te laten werken moet de K uiteraard wel de nav-voorbereiding hebben. Is een extra stukje software en de houder/kabelboom voor voeding en eventueel koppeling aan de motor en audio systeem.
Overigens is tegenwoordig de Navigator 5 uit; die een wat groter scherm heeft en een (heel) stuk sneller/soepeler werkt. Je hebt wel een andere afdekkap nodig om het hele scherm te kunnen zien.

Heb toevallig dit weekend zelf een Nav5 gekocht om de nav4 die er nu inzit te vervangen.
 
Nav V is tweedehands nog niet echt verkrijgbaar. Bovendien heb je, als de K1600 niet pas nieuw geleverd is, ook nog een nieuw stukje binnenkuip nodig met een grotere uitsparing voor de navigatie.
 
Afwerking instrumentenbord moet je idd vervangen. Kwartiertje werk.
Kosten daarvan zijn32 Euro.

* De Nav4 ligt hier nog, dus als iemand interesse heeft :+
 
Laatst bewerkt:
Fijne dagen allemaal!


w015cj2.gif


.
 
het brommertje maar nieuwe schnitzer en mistlampen gegeven voor onder de boom

fijne dagen!
 
Ik zag afgelopen zaterdag een mooie K1600GT staan. Ruim 2 jaar oud.
Nu vraag ik mij af (zonder eerst de 100 pagina's aan topics uit deel 1 door te lopen) is er ergens een overzicht van gebreken/aandachtspunten waar ik op moet letten voordat ik overga tot aanschaf?
En dan bedoel ik uiteraard specifiek voor de K1600.

Alvast bedankt.
 
Niet echt een concreet overzicht van zaken, uit mijn hoofd (en eigen ervaring):
- stuurschakelaars (meestal onder garantie vervangen)
- waterpomp (bij mij geen garantie)
- abonnementskosten Leeuwarden
Kijk verder ook even op k1600forum.com

Succes

Peter
 
Aandrijving vanuit de versnellingsbak naar de cardan wil nog wel eens veel speling op zitten, gewoon gaan proefrijden dan merk je het vanzelf.

Groet Vlegel
 
Hey MP, naast de zaken die hierboven staan heb ik zelf last van een distributieketing die een ratelend kabaal maakt bij deellast (tussen 2000-3000 rpm). Verder geen issues, mooie machine!

Gr, Ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan