wie is mielko

Vandaag kreeg ik mijn toyo 135-80-15 bandje binnen van pneus-online .
Zoals verwacht,kreeg ik de band niet om de motor velg,shit.
Omdat er in de velg een randje zit,heb ik besloten om die er uit te halen.
Hij paste dus net niet in mn draaibank ,daarom heb ik de as van de motorfiets maar in een machine klem gezet en daarop de velg gehangen.
Nu met een slijptol en een lappenschijf de rand weg geslepen,dit gaat heel makkelijk omdat de velg vanzelf gaat draaien.Dit is zo gebeurd.
Foto-BYFMYKOB.jpg


YES denk je dan :-(


niet dus.

Hij wil er echt niet op.

Ook vind ik de breedte er niet uit zien,ik denk dat de volgende een 155-60-15 gaat worden.
Maar dan ga ik wel langs een banden leverancier om diverse bandjes op te meten .Want er zit altijd wat verschil in de binnendiameter van diverse merken.
To be continued
 
Klopt, op een 15 inch velg gaat niet lukken. Heb destijds een 15 inch goldwingvelg ook het velgbed uit moeten draaien. Niet heel veel hoor, niet meer dan 1mm dacht ik te herinneren. Zorg wel dat je hoek naar je velgrand rond blijft.
 
Ik heb toen ook een 15" velg voor een Virago wat laten uitdraaien omdat daar de band niet om ging. Daarvoor had de eigenaar van de motor altijd Michelin banden, die pasten wel. Maar die waren niet meer te krijgen.
 
Ik denk dat 1mm al heel veel is om te minderen op deze velg.Het velgbed is echt niet zo dik helaas.
 
Ik denk dat 1mm al heel veel is om te minderen op deze velg.Het velgbed is echt niet zo dik helaas.

Hoeveel dikte meet je dan? Bij de goldwingvelg zaten er verdikte stukken thv de spaken.

De mijne was er zoeen, en heb er jaren zijspan mee gereden met bandje van eend.

707427094206061.jpg
 
Laatst bewerkt:
Past er geen 1200 goldwing wiel in? De cardan klokken zijn gelijk volgens mij.
Het wiel paste ook in mijn Sabre van '85. Kwam wel wat uit het midden te staan en er moest een pas stuk voor de remschijf worden gedraaid. Vond dat niet zo mooi, maar jaren plezier van gehad.
 
Ik heb eens gelezen dat het zou kunnen passen.Al is het met wat aanpassingen.
Maar als ik dan toch moet verbouwen,dan kan ik net zo goed van uit nul een nieuw wiel maken.
Met een fatsoenlijk brede velg er om
 
Ligt er ook aan of de cardan aandrijving 5 of 6 pennen heeft.
De krans van de Sabre paste in het goldwing wiel namelijk.

000000117240-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een fatsoenlijk brede velg er om

Eensch.. Dat was ook de reden dat ik de Sabre combi wilde verbouwen als verkopen niet lukte. Dat ging heel snel :9 en de VFR laat standaard een mooie brede band toe.
 
Achterwiel van een dauville is het onderzoeken waard. Die is 17 inch en zou je een 175 of 195 omheen kunnen leggen. Diameter wiel incl band is dan niet groter dan een 15 inch met hoge band.

Ik weet niet zeker of het kan, maar dat is wel het onderzoeken waard. De dauville klok is volgens mij identiek aan die oudere honda cardans.
 
MDHH85NT650V82.JPG

Driespaak is niet waanzinnig mooi ofzo, maar met juiste band wel een vet uiterlijk denk ik.
 
Laatst bewerkt:
dacht dat nankang banden ook wat grotere binnen diameter hebben

pas bij maat van wilholm geweest.

hij had er een om 15 inch motorwiel.

ander merk had ie veel meer moeite mee.

john
 
Allemaal kleine dingen gedaan vandaag.

Hier op MF vond ik een slim idee om de achterkant te verlagen,dus die maar nagemaakt.
Foto360-T8IEVULZ.jpg

Daarna veer terug geplaatst.
Daarna bestaande opgelaste bevestiging los geslepen.En bepaald waar hij moet komen en gehecht.
Foto360-YUDQUDQL.jpg


Op de draaibank met de "bril"de vork poten in diameter verkleind.
Deze waren 44.5MM en een wand dikte van +/-8.5mm
Nu Terug gebracht naar 43mm,en een stukje 41mm om in de bestaande kroonplaat te passen.
Foto-HL7RAQ7C.jpg


Wanneer straks de naloop bepaald is .hoe bepaal ik straks waar de knik in de vork poten moet komen?Is daar een vast gegeven voor ,of word dit optisch bepaald?


Nu hou ik op mijn werk altijd de oud ijzer bakken en afval bakken in de gaten.Alles wat glimt gaat mee naar huis.Zo had ik ooit wat laboratorium machines gesloopt,en wat delen meegenomen.
Deze vond ik tijdens zoeken naar iets anders.

Ik vind het tof! Mooie eindstukken voor de uitlaten *O*
Foto-M8UQKSC8.jpg



Ook vond ik naast een oud ijzer bak nog iets moois :+
Foto360-NMRIY4XD.jpg
 
Leuk is dat toch, het zoeken naar onderdelen, vooral als je je niet hoeft te houden aan gebaande paden.

Mooie uitlaat toeters! En die sluiting ziet er uit al een prachtige bezinetankdop mogelijkheid.
 
.............
Wanneer straks de naloop bepaald is .hoe bepaal ik straks waar de knik in de vork poten moet komen?Is daar een vast gegeven voor ,of word dit optisch bepaald?............


.....................
Nu hou ik op mijn werk altijd de oud ijzer bakken en afval bakken in de gaten.Alles wat glimt gaat mee naar huis.

Ik bepaal dat altijd optisch, ik probeer altijd de schokbrekers zoveel mogelijk in één rechte lijn met de poten/balhoofd te houden.


Ik heb op mijn werk ook al z'n reputatie dat ik álles kan gebruiken. Ik heb ook regelmatig een vieze streep op m'n jas van het over de rand hangen van de containers..... 8-)
 
FF zitten na een berg stof happen van al het slijpen en lassen.Dit was best lastig om de 2in1 te maken.En naar een kleinere diameter toe.Maar hij hangt.
Even een biertje en een bedenken wat te doen
Foto-YEKEEGSG.jpg

Foto360-SLUKVHNH.jpg


Alles zit gehecht ,al denk ik niet dat dit defenitief zo zal blijven.Ik vind hem net te lang.Ook weet ik nog niet wat voor spatbord ik wil gebruiken.
Ik zat zelf te denken aan een aanhangwagen spatbord,die zijn in vele vormen te koop.
Ik heb wel de fiets even op zn poten gezet.Om eens te zien hoe laag hij word.
Best netjes.

Uit de oud ijzer bak viste ik een mantel van een stoom koeler,deze is mooi van RVS .Deze zal mooi als extra benzine tank worden gebruikt.Op het oog is hij al groter dan de originele 2e tank.Maar dan mooier (vind ik )
Foto360-SY38QXU4.jpg
 
Uitlaat ziet er goed uit. Zou idd iets korter kunnen, maar de bochten zitten mooi strak om het blok.
 
FF zitten na een berg stof happen van al het slijpen en lassen.Dit was best lastig om de 2in1 te maken.En naar een kleinere diameter toe.Maar hij hangt.
Even een biertje en een bedenken wat te doen
[afbeelding]
[afbeelding]

Alles zit gehecht ,al denk ik niet dat dit defenitief zo zal blijven.Ik vind hem net te lang.Ook weet ik nog niet wat voor spatbord ik wil gebruiken.
Ik zat zelf te denken aan een aanhangwagen spatbord,die zijn in vele vormen te koop.
Ik heb wel de fiets even op zn poten gezet.Om eens te zien hoe laag hij word.
Best netjes.

Uit de oud ijzer bak viste ik een mantel van een stoom koeler,deze is mooi van RVS .Deze zal mooi als extra benzine tank worden gebruikt.Op het oog is hij al groter dan de originele 2e tank.Maar dan mooier (vind ik )
[afbeelding]

Is dat bier nog niet bedorven dan? De band is ruimschoots over datum iig ;)
 
Heb je nog over dat Dauville achterwiel gedacht/onderzocht?
 
Niet echt,
Ik ga eerst proberen om deze velg een band te krijgen.
Dan materiaal en kennis verzamelen om een wiel te bouwen.
 
Gaaf biertje. Pas nog bij motorhead geweest.
waar koop je die?

Succes met je project. Misschien nankang proberen?

Ben zelf ook bezig met auto velg
met comstar naaf.weet niet of er naaf Is die bij jou past?

John
 
Gaaf biertje. Pas nog bij motorhead geweest.
waar koop je die?

Succes met je project. Misschien nankang proberen?

Ben zelf ook bezig met auto velg
met comstar naaf.weet niet of er naaf Is die bij jou past?

John

motorhead staat nog steeds op mijn to-do lijstje. Wie weet heel misschien naar Graspop, daar spelen ze ook komend jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan