belt drive

marcellon

Rookie
20 jun 2010
12
0
olst
hoi,
ik ben bezig om een motor te bouwen, nu heb ik het frame en motor van een yamaha xs 650 met de voorvork en wielen van een kawasaki kz 750 twin. het probleem is dat ik geen goede tandwielen kan krijgen die samen (voor en achter tandwiel) een goede verhouding geven voor het rijden. heb al van alles geprobeerd andere tandwielen enz enz .
nu dacht ik is het mogelijk de tandwielen en ketting te vervangen door poelie's en een belt.
heeft iemand zoiets al eens gedaan en wat waren de problemen waar je tegenaan loopt en wat is de verhouding(gelijk aan kettingtandwielen?)
graag reactie van iemand die een goed idee heeft.
met vr gr Marcel
 
Met riem en pulleys maak je het probleem groter.

Er is veel meer keuze in maten kettingwielen, en een ketting is in elke lengte te maken.
 
:^

Véél groter zelfs, als je geen geschikt achterkettingwiel kan vinden kan je altijd een blind kettingwiel op maat (laten) maken, dat is een veelvoud eenvoudiger/goedkoper dan een belt ombouw...
 
Laatst bewerkt:
hoi,
ik ben bezig om een motor te bouwen, nu heb ik het frame en motor van een yamaha xs 650 met de voorvork en wielen van een kawasaki kz 750 twin. het probleem is dat ik geen goede tandwielen kan krijgen die samen (voor en achter tandwiel) een goede verhouding geven voor het rijden. heb al van alles geprobeerd andere tandwielen enz enz .
nu dacht ik is het mogelijk de tandwielen en ketting te vervangen door poelie's en een belt.
heeft iemand zoiets al eens gedaan en wat waren de problemen waar je tegenaan loopt en wat is de verhouding(gelijk aan kettingtandwielen?)
graag reactie van iemand die een goed idee heeft.
met vr gr Marcel

Vertel eens wat je nodig hebt....!?
 
Terug
Bovenaan Onderaan