snelheidsmeter blijft op nul staan

MeanDuck

MF'er
20 jun 2014
40
0
beste bikers,

suzuki SV 650 (2004)

na het tanken zette ik de km trip stand weer op nul, en op eens deed mijn (digitale) snelheidsmeter even raar en bleef vervolgens op nul staan. motor uit/aan helpt niet. ook de (digitale) km stand blijf op nul. toeren teller doet het wel gewoon (analoog). toetsen zijn nog wel reactief. maar tot nu toe geen resultaat als ik wat willekeurige dingen probeer.

heeft iemand enig idee wat dit mag betekenen? en hoe verhelp ik dit.

bij voorbaat dank
 
Beste "rikkie cbr",

wat een ongelofelijk goed idee!
ik ga het gelijk even proberen!

* 5 minuten later *

nee, helaas het helpt niet man. toch bedankt voor je zinnige input!

groetjes, Klaas
 
ik rij er bijna dagelijks mee. en het gebeurde terwijl ik reed. dus van werkende snelheidsmeter na niks toen ik de km stand reset knop ingedrukt hield (moet hem 5 sec inhouden voor reset).

het display werkt verder perfect, idem voor de knoppen.
 
mannen,

vandaag even de motor los van de accu gehaald voor 5 min. maar geen gewenst resultaat. ik kreeg wel wat response toen ik achterwaarts de oprit afreed (hij gaaf 2 km aan voor n tel).

nog meer ideeën?
 
Ik zou even de accu eraf halen idd, even half uurtje zo laten, je kunt eventueel nog met de accu los het contact om zetten zodat alle lage achtergebleven spanningen weg zijn, vermoedelijk resetvde unit zich dan wel.. zal/moet iets electronisch zijn gezien hij er mee stopte toen he de reset knop in drukte..?
 
of je hebt toevallig de printplaat cq contactjes in de instrumentcluster wat verbogen bij het indrukken van de knop en is er een soldeerpunt of connector dat geen goed contact meer maakt. telt de odometer / dagteller wel op?
 
De opnemer kan toch stuk zijn, los zijn gaan zitten, of de kabel gebroken? Anders kan ik niet verklaren waarom je achteruit wel signaal krijgt. Waar zit die opnemer bij de Suzuki SV650 2004?
 
Ik denk dat het opnemen elektrisch is op de as van het voorwiel zoals hier te zien: http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=4892

of je hebt toevallig de printplaat cq contactjes in de instrumentcluster wat verbogen bij het indrukken van de knop en is er een soldeerpunt of connector dat geen goed contact meer maakt. telt de odometer / dagteller wel op?

Stekkertje kan dus los zitten, een kabeltje stuk of je ziet op de printplaat dat er scheurtjes in het soldeer zitten of een component iets gesmolten is, ergens iets verkeerd is.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig net met de mijne langs de garage gereden. Zelfde probleem; ineens geen snelheid meer (op de meter). Voorwiel er uit en de brokstukken van de magneet nog net op kunnen vangen.
Die magneet heeft een soort tandjes en die waren er allemaal af.
Nieuwe is besteld dus hoop ik dat het daar bij blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan