Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessant. Altijd pas conclusies trekken nadat je gekeken hebt. Toen ik vorig jaar mijn Volvo kocht, keek ik nog bij een ander exmpelaar dat op papier vrijwel even goed leek, maar toen ik daar was leek het wel alsof een hond het interieur kapot had getrokken. Ongelooflijk... Dat werd em dus niet.

Mijn eigen Fazer (een 2004 FZ6S) had ook enige valschade. De kuip aan de rechterkant heeft een barstje en en aan de linkerant een carterdekseltje geschraapt. Als je koud calculeert dan gaat de prijs door die schade wellicht een EUR of 500 (vervanging van de topkuip plus spuiten) omlaag. Maar in de praktijk lig ik er totaal niet wakker van. De volgende keer leg ik em zelf om en kun je weer opnieuw beginnen. Risico's loop je met tweedehands koop natuurlijk altijd. Vrij snel bleek bij mij al het contactslot hakerig. Verder wat gedonder gehad met schakelen, maar dat bleek alleen maar een doorsmeerprobleempje en zo heb ik het idee al met al toch echt wel een goeie koop gedaan te hebben. Verder is het ding vrijwel onberispelijk.

Oja, mijn Fazer is blauwgrijs. Een erg saaie kleur (mijn vorige motor: een Diversion 600 was rood) maar dat drukt mij de pret eigenlijk ook niet. Het rijdt werkelijk prima en ben nu hooguit getergd omdat het weer me zolangzamerhand dwingt om de motor in de winterstalling te zetten.
 
Hallo allemaal

vandaag maar even officieel voorstellen in de Fazer hangplek.
Ik ben Gerard 44 jaar uit Hoorn, sinds een paar maanden in het bezit van een Suzuki GSX600F uit '00.
Ik was van plan om een tijd met deze motor te doen maar de rijbeleving / zithouding vind ik toch wat tegenvallen van deze machine.
Vorige week kwam ik deze Fazer tegen van een MFer en heb deze afgelopen zondag opgehaald.
Vandaag een halve dag opgenomen en wat door mij bestelde mods aangebracht (rvs kettingscherm en rvs radiatorcover) en heb de Fazer goed gepoetst. Wel heb ik vandaag al schade gemaakt zonder er mee gereden te hebben :-( ik duwde hem de schuur uit en er bleef wat achter het achterspatbord hangen dus daar is een stukje uitgebroken :-( mocht iemand een achterspatbord hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen.

Groeten,

Gerard
full
 
Laatst bewerkt:
Mooie brommert Gerard En welkom.

En ook alle anderen die ik vergeten ben. :$
 
Mooie motor Gerard. Veel plezier er van.

Wat betreft het kijken heb je best gelijk mpostma maar ken mezelf en ben iemand die erg zuinig op zijn spullen is en ook graag wil als ik iets koop dat dat er ook uit ziet als nieuw. Maar goed leg ik hen neer zal dat zuur zijn inderdaad. Weet met deze nu gewoon waar ik aan toe ben en garantie heb ik inderdaad nooit. Maar gezien de technische en uiterlijke staat kan je wel aannemen dat het een goede fiets is. Proefrit beviel ook prima. Niks bijzonders aan gemerkt.

Januari haal ik hem hier heen en hopelijk dan snel mooi weer ok te rijden :)
 
Probleem is hier (maar ik woon niet in NL, maar in Zweden) dat het OF bewolkt is en regent OF het is onbewolkt en dan heb je gelijk flinke nachtvorst.

Regenrijden probeer ik te vermijden, dat trekt mijn huidige kostuum niet en ik heb eigenlijk ook niet de ambitie.
 
@Gerard mooi ding en veel veilige km's

@mpostma als je hard genoeg rijd ziet niemand dat er een kleine schade aan je motor zit
en daar is de motor ook voor bedoeld rijden
En ook raar weer in Zweden hier is het een stuk beter wij hebben maar2 weer type's
Het regent of het regent niet 😜
 
hey

ben aan overwegen om andere uitlaat te steken onder mijn fazer 800

nog iemand die op zoek is naar een carbonnen akrapovic fz8

zoja stuur maar pm voor prijs

grt ivo
 
Nee, zat op zich al prima, dus intern geen wijzigingen! :N De stof is wel iets ruwer dus naar voren glijden behoort nu tot het verleden :Y

Verder vooral laten aanpassen vanwege de looks, originele zitjes waren erg :Z

;)
 
Ondertussen heb ik mijn remschrijven goed laten nakijken en ze blijken inderdaad krom. Mijn verdeler wist te vertellen dat dit vaker voorkomt, en de kleine kromming vaak ook niet herstelt wordt omwille van de kosten.
Wij, fazerrijders, hebben gelukt. Een enkele schijf kost 'slechts' 92 euro! :) Dus ik ga die handel na de winterstop laten vervangen. Dat rijdt gewoon veel prettiger.

Nu merk ik (sinds het laatste onderhoud) dat de motor warm aanloopt. Tijdens het rijden komt de temperatuur bij dit weer niet hoger dan 63/70 graden. Maar bij het stoplicht loopt dit op naar 102-104 graden! In de zomer zou ik dit normaal vinden, maar met dit weer? Wordt jullie blok ook zo warm? Ik heb een FZ1S uit 2006 ...
 
Ondertussen heb ik mijn remschrijven goed laten nakijken en ze blijken inderdaad krom. Mijn verdeler wist te vertellen dat dit vaker voorkomt, en de kleine kromming vaak ook niet herstelt wordt omwille van de kosten.
Wij, fazerrijders, hebben gelukt. Een enkele schijf kost 'slechts' 92 euro! :) Dus ik ga die handel na de winterstop laten vervangen. Dat rijdt gewoon veel prettiger.

Alleen blijft de vraag nu waarom ze krom zijn geraakt.

Nu merk ik (sinds het laatste onderhoud) dat de motor warm aanloopt. Tijdens het rijden komt de temperatuur bij dit weer niet hoger dan 63/70 graden. Maar bij het stoplicht loopt dit op naar 102-104 graden! In de zomer zou ik dit normaal vinden, maar met dit weer? Wordt jullie blok ook zo warm? Ik heb een FZ1S uit 2006 ...

Bij stilstand heb je geen rijwindkoeling. In deze tijd koelt de motor beter tijdens het rijden, vandaaar de lagere temperatuur. Bij het stoplicht sta je stil en de ventilatoren gaan pas bij 101grd draaien. Ik kijk dus niet raar op van deze temperaturen.
 
Alleen blijft de vraag nu waarom ze krom zijn geraakt.Bij stilstand heb je geen rijwindkoeling. In deze tijd koelt de motor beter tijdens het rijden, vandaaar de lagere temperatuur. Bij het stoplicht sta je stil en de ventilatoren gaan pas bij 101grd draaien. Ik kijk dus niet raar op van deze temperaturen.

Dito. Die van mij loopt ook vanzelf op. Dat is doodnormaal. Je blok mag immers best af en toe flink warm worden, is alleen maar goed.
 
Goedenavond allen,

Een brandende vraag......... is er iemand bekend met Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts
Zo ja, hoe kan ik in vredesnaam onderdelen vinden van de Yamaha Fazer?
Het merk Yamaha snapt ie wel maar Fazer, RJ02, FZS600 kent ie allemaal niet??
In het modellen overzicht kom ik ook geen enkele Fazer tegen, in mijn ogen rijden er toch genoeg in de rondte.
Wellicht dat iemand van jullie weet hoe ik op deze site onderdelen kan vinden voor een Fazer uit '99.

Groeten,

Gerard
 
Goedenavond allen,

Een brandende vraag......... is er iemand bekend met Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts
Zo ja, hoe kan ik in vredesnaam onderdelen vinden van de Yamaha Fazer?
Het merk Yamaha snapt ie wel maar Fazer, RJ02, FZS600 kent ie allemaal niet??
In het modellen overzicht kom ik ook geen enkele Fazer tegen, in mijn ogen rijden er toch genoeg in de rondte.
Wellicht dat iemand van jullie weet hoe ik op deze site onderdelen kan vinden voor een Fazer uit '99.

Groeten,

Gerard

Kijk eens op oemmotorparts.com. Daar staan ze wel.
Suc6
 
Laatst bewerkt:
hey

bied hier een splinternieuw yoshimura r77 d te koop aan

rk4epu.jpg


23gxo51.jpg




intresse doe een pm

greets ivo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan