Het grote Triumphtopic deeltje 2

een Trophyrijder hier.

Weet iemand waar een onderhoudsmanual of een werkplaatshandboek van de nieuwe Trophy
te krijgen of te vinden is?
 
Zeer zeker is hij dat niet!

hier een paar foto's van mijn speed triple! (Bonus Tuono)

F9KxTdT.jpg


jhmH8vR.jpg


y41F6qF.jpg


ARCw81Z.jpg
 
Hallo allemaal, wat vraagjes over een Daytona 1200 '95

Hoe is t rijgedrag van deze motor en waar moet ik zoal op letten bij bezichtigen?
Is het onderhoud aan deze fiets gemakkelijk zelf te doen zoals bv bij een Ducati SS750?
Gereedschap zal wel in inches nodig zijn?

Mvg Hans
 
Meld je aan bij het Triumph Riders forum; daar zitten een paar mensen die je alles kunnen vertellen !

Je bent (ook) vast nog uit de tijd van het oude Triumph ? Sinds de nieuwe start bijna 25 jaar geleden is alles metrisch ;)
 
Meld je aan bij het Triumph Riders forum; daar zitten een paar mensen die je alles kunnen vertellen !

Je bent (ook) vast nog uit de tijd van het oude Triumph ? Sinds de nieuwe start bijna 25 jaar geleden is alles metrisch ;)

Die zitten ook op MF :+
 
Hallo allemaal, wat vraagjes over een Daytona 1200 '95

Hoe is t rijgedrag van deze motor en waar moet ik zoal op letten bij bezichtigen?
Is het onderhoud aan deze fiets gemakkelijk zelf te doen zoals bv bij een Ducati SS750?
Gereedschap zal wel in inches nodig zijn?

Mvg Hans

Op de normale zaken letten waar je anders ook op zou letten

1200 is een beer van een motor maar stuurt wat lomp

onderhoud is allemaal wel zelf te doen

Gereedschap is gewoon normaal metrisch standaard alleen de heel oude Triumps hebben de inch maten

Vanaf 91 zijn het gewoon de normale maten

Verschil zit hem eigenlijk in......komt de motor uit de Meriden fabriek of uit de Hinckley fabriek
alles wat uit de Hincleyfabriek komt heeft de gewone metrische maten
 
Laatst bewerkt:
Zet er een 18inch achterwiel in van de eerste serie, laat de vorkpoten ca 1cm verder doorsteken en het gevaarte stuurt direct een stuk sneller. Maar idd het is en blijft een loodzwaar hok! Maar wel leuk!!
 
Bedankt voor de info, kan ik wel wat mee. Heb nu een Duc supersport 750 wat me wat stuurgedrag erg goed bevalt. De Triumph is wel een erg mooie bike, nog maar s een nachtje over slapen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan