MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
full



Sterkte ermee Bosso.

Maar we zouden toch alleen nog leuke dingen doen :(
 
HUH??? Waarom zie ik dit nu pas? Afijn ik zal het even uitleggen. De zondag voor de kerst voelde ik me 's avonds honds bedonderd, last van hartkloppingen en nog wat ongerief. De buren hebben me toen naar het ziekenhuis gebracht, waar ik een uur aan de plakkers heb gelegen. de conclusie was; hartritme stoornissen. Was wel dezelfde avond alweer thuis. Op 22 en 23 januari moet ik terugkomen voor een 24uurs controle. We zullen wel zien wat dat oplevert. Intussen nog steeds aan het voor bereiden op het ET. in Beieren.
 
Laatst bewerkt:
En nu het toch over het voorbereiden op het ET hebben, heb ik de gok genomen om toch maar een 135/80R15 band op het achterwiel te laten leggen. De oude 125/80R15 Firestone is 10 jaar oud, en het loopvlak begon ook al een eind af te takelen. Of het allemaal gaat passen zie ik zo wel, hier alvast het eerste fotoke.

Foto-F3BO7D8E.jpg

Zoek de 7 verschillen. :+

Nou vond ik het vanaf het begin al raar waarom het achter spatboord met houten vulstukjes vastzit. Want hierdoor heb ik totaal geen ruimte om een sneeuwketting er omheen te leggen. Helaas is de vorm van het spatboord zo dat ik niet zonder die houtblokjes kan. In de toekomst maar eens kijken of dat anders kan.

Foto-UGBKTCRI.jpg

Foto-NGVCT3IN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu wil het oneindige toeval dat ik hier een achtespatbord heb liggen voor autobanden. Ik heb hem nooit gebruikt, maar volgens mij is hij hetzelfde als de originele spatborden, maar dan breder.
 
Nu wil het oneindige toeval dat ik hier een achtespatbord heb liggen voor autobanden. Ik heb hem nooit gebruikt, maar volgens mij is hij hetzelfde als de originele spatborden, maar dan breder.

Klopt, maar niet alleen breder, het is ook dieper. Schijnt een EML iets te zijn. Wat de achterband aangaat; gegokt en voorlopig verloren. De band loopt nu tegen de cardantunnel aan. :(

Wat denken jullie? Dikke hamer pakken en zien of ik die tunnel iets ruimte voor de band kan geven?
 
Laatst bewerkt:
Hopen dat ze de 22e en 23e geen gekke dingen vinden.

Waarschijnlijk hetzelfde als 3 weken geleden. Minder roken, minder drinken, minder neu.... eh, oh nee dat doe ik dan weer te weinig. Te hoge bloeddruk, en tot de volgende keer.

Je ziet 't, ik ben redelijk bekend met de medische standaard riedeltjes. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug naar m'n span.


With a little help from my friends.
Foto-3MLL7HUO.jpg


Voorlopig resultaat.
Foto-MOPUUN8F.jpg



Nu eerst eens een biertje pakken, dan kan de zinksap die gelijk op de kale plek gespoten is lekker drogen.
 
Zo heb ik het ook gedaan. De las vlak geslepen en daarna nog een paar opneukers gegeven op de aanloopplek. Dat gaf net voldoende ruimte. Er zijn ook langere afstandbusjes te koop waardoor het hele wiel iets verder van de kardan komt. Helaas gaat je meenemer dan ook verder uit elkaar.
 
Had ook gekund. Maar je zegt 't zelf al, de meenemer verschuift dan verder uit elkaar. Dat niet alleen, maar dan zou ik de remklauwhouder weer moeten versmallen. 'T is ook altijd wat met en zelden iets goeds die zijspannen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb voor mijn gs wiel nog ergens zo'n amulimilumen plaatje liggen wat je achter het wiel kan leggen zodat het iets verder van de cardan af komt. :Y
 
Als het plaatje overblijft houd ik mij aanbevolen O-)

Dan moet je Rutgertjuh lief aankijken. Ennieweej, de zooi hier past nu. Ik heb de band even tot 5bar opgepompt, en hij loopt niet aan. Wel een hele tijd bezig geweest om de bout van de rechter veer er weer in te krijgen. :( Weer wat geleerd, eerst de veer weer monteren en dan pas het wiel eraan hangen.
 
Laatste update voor het v/d Ven topic

Ik heb sind de vorige rit naar België een zwaardere schokbreker in het zijspan gezet en de banden op 2,8 bar gezet. Afgelopen weekend naar het Heksenketeltreffen geweest en de rijkwaliteiten zijn nu een heel stuk beter !! :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daarnet een stikker gevonden onder het zadel van de st1100 met bandendruk er op
voorband 1.4 , , achterband 1.7 , , en zijspan 1.1 ....... dat ga ik eens moeten nameten , is wel echt weinig vindt ik dan zelf , 2.8 is dan weer veel ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan