Burgman slaat af op de snelweg

Heva

Rookie
2 mrt 2014
20
0
Ik heb een Burgman 400 uit 1999. Als ik met deze scooter op de snelweg rij dan houd hij opeens in. Dit duurt maar een paar seconde vervolgens komen er 2 harde knallen uit de uitlaat en vervolgens loopt hij weer gewoon. Dit gebeurde mij vandaag 3 keer. Vanmorgen na mijn werk 2x en vanavond nog eens. Ik heb z'n 160 km gereden.
Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?

Bij voorbaat dank!
 
begin eens met een flesje benzinereiniger bij je benzine te gooien.
het is vochtig weer i.c.m bijna vorst dus dat is niet fijn voor je carburateurs als er water door je brandstof zit.
als dat niet helpt kan je je vlotterkamer aftappen.

heb je enig idee hoe het met het onderhoud is gesteld, hoe lang zit de bougie erin ?

daarvanuit kan je verder gaan zoeken en kijken.
 
Dit probleem heb ik z'n 3 maanden geleden ook een keer gehad maar dan gebeurt het een keer en daarna weken zonder problemen gereden. Hij heeft net een grote beurt gehad dus dat is niet waarschijnlijk. Maar zo koud is het ook weer niet zou ik zeggen. En gezien dit probleem vandaag voor de eerste keer na z'n 60km begon....
 
Dit probleem heb ik z'n 3 maanden geleden ook een keer gehad maar dan gebeurt het een keer en daarna weken zonder problemen gereden. Hij heeft net een grote beurt gehad dus dat is niet waarschijnlijk. Maar zo koud is het ook weer niet zou ik zeggen. En gezien dit probleem vandaag voor de eerste keer na z'n 60km begon....

Carb icing treedt op boven nul tot ruwweg rond de 8 graden boven nul. Het zou dus kunnen. Het schijnt ook te kunnen gebeuren als je nét een grote beurt hebt laten doen.
Maar na 60 km rijden lijkt het me minder waarschijnlijk, dat dan weer wel.

Controleer de bougies en het luchtfilter eens.
 
begin eens met een flesje benzinereiniger bij je benzine te gooien.
het is vochtig weer i.c.m bijna vorst dus dat is niet fijn voor je carburateurs als er water door je brandstof zit.
als dat niet helpt kan je je vlotterkamer aftappen.

heb je enig idee hoe het met het onderhoud is gesteld, hoe lang zit de bougie erin ?

daarvanuit kan je verder gaan zoeken en kijken.
 
begin eens met een flesje benzinereiniger bij je benzine te gooien.
het is vochtig weer i.c.m bijna vorst dus dat is niet fijn voor je carburateurs als er water door je brandstof zit.
als dat niet helpt kan je je vlotterkamer aftappen.

heb je enig idee hoe het met het onderhoud is gesteld, hoe lang zit de bougie erin ?

daarvanuit kan je verder gaan zoeken en kijken.


ik ging te snel :+ ,

maar ik weet niet of jij wel buiten komt, het is sóchtends om 06.00 al 12 graden.
 
Carb icing heb je inderdaad geen last meer van als het vriest. Waarom dat is weet ik eigenlijk ook niet. Zal wel te maken hebben met de hoeveelheid vocht in de lucht. Als het koud is, dan is het relatief minder vochtig.
 
bij die grote beurt vervangen ze dan ook de benzine filter want als het een orginele is dan zou de best wel eens verstopt kunnen zijn "let wel bij een verstopping kan er gewoon benzine er doorheen maar niet voldoende" wat weer resulteerd in teveel benzine en dus dat inhouden bij een bepaalde toerental.
 
bij die grote beurt vervangen ze dan ook de benzine filter want als het een orginele is dan zou de best wel eens verstopt kunnen zijn "let wel bij een verstopping kan er gewoon benzine er doorheen maar niet voldoende" wat weer resulteerd in teveel benzine en dus dat inhouden bij een bepaalde toerental.

Wat zeg je hier nou eigenlijk man?
Als het filter een originele is zou die verstopt kunnen zijn? (een andere niet?)
Bij een verstopping gaat er wel gewoon benzine doorheen?
Er gaat niet voldoende benzine doorheen wat resulteert in te veel benzine?
En dus dat inhouden bij een bepaald toerental?

Hoezo tegenstrijdigheden, en hoe krijg je dit in zo'n klein stukje tekst.
 
Wat zeg je hier nou eigenlijk man?
Als het filter een originele is zou die verstopt kunnen zijn? (een andere niet?)
Bij een verstopping gaat er wel gewoon benzine doorheen?
Er gaat niet voldoende benzine doorheen wat resulteert in te veel benzine?
En dus dat inhouden bij een bepaald toerental?

Hoezo tegenstrijdigheden, en hoe krijg je dit in zo'n klein stukje tekst.

Dat je nog reageert op die onzin :P
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik het in de ontsteking zoeken. dus het hele traject van dodemansschakelaar en jiffyschakelaar via bobine en kabel naar de bougie en alles wat er tussen zit. die klappen in de uitlaat duidt op onverbrande benzine in de uitlaat. dus die moet dan wel eerst door de cilinder zijn gegaan en daar niet zijn ontstoken. en normaal gaan benzine en luchtstroom niet even verkeert en dan weer goed maar een slecht contact in het elektrische systeem kan wel dat soort storingen veroorzaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan