ZX6R '98 - Sproeiers aanpassen bij K&N luchtfilter?

Toscani88

MF'er
22 dec 2014
32
0
Amsterdam
Hey hallo,
Nieuw op dit forum, dus misschien kleine introductie:

Motorrijder uit Amsterdam.
Sinds 2 jaar in het bezit van een zx6r uit '98.
Momenteel alle kappen verwijderd om er een nieuw kleurtje op te gooien.
Ik dacht, ik schroef de luchtinlaat ook even open en zie dat het filter aan vervanging toe is.

Nou is mijn vraag:
Als ik er een K&N luchtfilter op zet, moet ik dan mijn sproeiers nog aanpassen.
Zo ja, weet iemand naar welke grootte?

Ik heb een beetje verstand van motoren, maar moet/wil nog veel leren, dus kan alle tips gebruiken.

Cheers,

Nico
 
Als je er verder niets aan veranderd hebt zou het mogelijk moeten zijn om het originele filter te vervangen door een K&N, als je ten minste het type koopt dat voor jouw motor wordt voorgeschreven. De K&N is eigenlijk een permanente vervanging van het origineel. De K&N is namelijk te reinigen en het originele gooi je weg.
Als je het luchtfilterhuis ook verwijderd en er open filters op zet, zul je wel met de sproeiers aan de slag moeten.
 
Een origineel filter is handiger. Als je zelf het onderhoud uitvoert en het K&N filter is vuil, moet je het eerst met een speciale vloeistof reinigen, daarna uitwassen met water, daarna te drogen leggen bij kamertemperatuur, daarna insmeren met speciale olie. Niet te veel olie, anders wordt het mengsel te rijk en moet je weer opnieuw met de procedure beginnen. Niet te weinig, want dan komt er te veel stof doorheen.
Het is gemakkelijker om even een nieuw filter te plaatsen.
 
Nee een BOS uitlaat, maar daarna is de motor nog afgesteld.
Maakt een K&N luchtfilter dan zoveel verschil dat de sproeiers moeten worden afgesteld?
Anyways, neig nu toch naar een standaard filter, goedkoper en makkelijker.
 
Een origineel filter is handiger. Als je zelf het onderhoud uitvoert en het K&N filter is vuil, moet je het eerst met een speciale vloeistof reinigen, daarna uitwassen met water, daarna te drogen leggen bij kamertemperatuur, daarna insmeren met speciale olie. Niet te veel olie, anders wordt het mengsel te rijk en moet je weer opnieuw met de procedure beginnen. Niet te weinig, want dan komt er te veel stof doorheen.
Het is gemakkelijker om even een nieuw filter te plaatsen.


En K&N raad dat aan om elke 100.000 te doen.
Of terwijl af en toe uitkloppen en gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan