Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Droom droom, kwijl kwijl!
Mooi hé Bertus. Het is toch wel jammer dat wij tijdens onze verkeringstijd niet goed hebben opgelet. :N :N Wij wilden graag een mooie meid *O* *O* maar als we nu voor een rijke -O- -O- waren gegaan dan hadden we nu zo'n motor kunnen kopen :9~ :9~
Groet Jan :W
 
Blijft mooi, helaas onbereikbaar, heb gelukkig ook een goede vrouw getroffen, ach en of je met zo'n motor nou meer plezier zult hebben?????
Ik rijd tenminste altijd nog met veel plezier en een grote glimlach op mijn w rond en over 20-30 jaar is die ook exclusief.
Verder hier vanaf het hoge noorden allemaal goede feestdagen en hopelijk een mooie en lange motorzomer gewenst.



Mooi hé Bertus. Het is toch wel jammer dat wij tijdens onze verkeringstijd niet goed hebben opgelet. :N :N Wij wilden graag een mooie meid *O* *O* maar als we nu voor een rijke -O- -O- waren gegaan dan hadden we nu zo'n motor kunnen kopen :9~ :9~
Groet Jan :W
 
Blijft mooi, helaas onbereikbaar, heb gelukkig ook een goede vrouw getroffen, ach en of je met zo'n motor nou meer plezier zult hebben?????
Ik rijd tenminste altijd nog met veel plezier en een grote glimlach op mijn w rond en over 20-30 jaar is die ook exclusief.
Verder hier vanaf het hoge noorden allemaal goede feestdagen en hopelijk een mooie en lange motorzomer gewenst.

Helemaal met jou eens! :Y :Y Daar durf je toch niet op te rijden. :] :] En stel je nou eens voor: rijke vrouwen zijn meestal niet zo lief :X :X en dikwijls ook nog niet zo mooi. '( '( Moet je daar dan je hele leven mee opgescheept zitten voor een mooiere motor? :? :? Nee hoor ik ben ook dik tevreden met wat ik heb :) :)
Groet Jan. :W
 
Aansluitend op onze discussie op pagina 3 van ons forum, over de nieuwe brandstof en de daarbij behorende problemen, hierbij een mededeling van de Fehac die ik jullie niet wilde onthouden.
Nieuwe E10benzine kan niet zonder voorzorgsmaatregelen gebruikt worden in klassieke voertuigen. Benzine E10 bevat 10%Ethanolen is bedoeld om in de toekomst Euro 95 benzine, met maximaal 5% Ethanol, te vervangen. De introductiedatum van E10 verschilt per land, maar dat het er overal aankomt is zeker. De Fehac heeft een aantal feiten en adviezen opgesteld ten aanzien van het gebruik van E10 voor klassiekers. Mogelijke problemen die kunnen optreden met de brandstof E10 liggen op het terrein van opslag in de benzinetank, toegepaste materialen in het brandstofsysteem, interne vervuiling van het brandstofsysteem na overschakeling op E10 en interne vervuiling van het systeem op de lange duur. De Fehac adviseert om overschakeling op E10 zo lang mogelijk uit te stellen enethanolvrije benzine als Shell V power, Q8 super plus 98 en Texaco super plus 98 of BP Ultimate te tanken.
Tank.
Ethanol (een alcohol soort) is hygroscopisch, dat wil zeggen het trekt water aan. Door het ademen van de tank bij wisselende temperaturen wordt vochtige lucht de tank ingezogen. Uiteindelijk vormt zich een corrosief water/ethanol mengsel onder in de tank.
Advies 1: Bij langdurige stilstand, het voertuig wegzetten met een volle tank.
Advies 2: Plaats het voertuig in een ruimte met een zo constant mogelijke temperatuur.
Advies 3: Bij voorkeur tanken bij een druk bezocht tankstation. Benzine met ethanol is gevoelig voor veroudering. De eigenschappen blijven wel minimaal een half jaar behouden.
Brandstof systeem.
Het brandstofsysteem is opgebouwd uit vele materialen. Niet alle van deze materialen zijn E10 bestendig. Rubber wordt o.a. toegepast bij slangen, afdichtingen, diafragma in de brandstofpomp en het membraam in de benzinekraan en de acceleratiepomp. Niet E10 bestendig zij: natuurrubber NR, butylrubber llR. Wel E10 bestendig zijn Nitrille rubber NBR en Viton. De oplossing is daar waar mogelijk Nitrille rubber NBR en Viton toepassen. Voor aluminium delen is een coating noodzakelijk. Zink is gevoelig voor corrosie. Ook het kurk van vlotters bij oude carburateurs is niet E10 bestendig.
Interne vervuiling na overschakeling op E10.
Bij veelvuldig gebruik van E10 zal onder invloed van de ethanol reeds bestaande aanslag in de tank en leidingen losraken en zich ophopen in het brandstoffilter en/of de carburateur.
Advies 1: Filter regelmatig controleren op vervuiling en vaker reinigen of vervangen
Advies 2: Doorzichtig leidingfilter monteren.
Advies 3: Zonodig het bezinksel op de bodem van de tank verwijderen.
Interne vervuiling op de lange duur.
Door oxidatie van alcohol in de tank ontstaat een bruine kleverige substantie, die tot verstopping van het gehele brandstofsysteem kan leiden.
Conclusie.
De brandstof die Jack heeft voorgesteld tijdens onze discussie is helemaal niet zo gek uiteindelijk. competition 102® | Salland Olie
Groet Jan :W
 
W650 te koop!!

Zie de link voor de advertentie.

Zit eigenlijk nog in dubio, maar mijn W650 wordt veel te weinig gebruikt.
Oplossing is natuurlijk om vaker te gaan rijden, maar dat lukt toch niet helemaal.
Vandaar een advertentie aangemaakt. Lijkt me ook goed om hier te delen.

De w650 liefhebbers komen toch hier uit!!

Eventueel los te koop: kofferset met dragers of valbeugel.
Daarnaast eventueel het corbin-zadel. Maar deze hou ik eigenlijk liever bij de motor.

Groeten,
 
Groet Eddy. :W
full
 
Ik wil jullie allen ook een gelukkig en gezond 2015 toewensen, met veel veilige kilometers.
Leuke foto Eddy :Y .
Groet Jan :W
 
Zware nacht Eddy :+ :o B| *O*

*D *D *D Nou Jongens, mijn jaar is goed begonnen met twee dagen wandelen a 30 km :Y dus dat zijn goede voornemens *D

Jullie ook een goede en gezonde :] :] :] :] motorjaar gewenst, en dat we wat meer mogen samen doen :Y 8-) :]
Groeten
Iwan

Voor de geïnteresseerden in de Caféracers
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Ik moet niet teveel naar dat soort sites gaan kijken :N :N want dan krijg ik onmiddellijk de neiging om de zaag in mijn W-tje te zetten :9 :9 en dat is toch wel jammer ;( ;( . Maar wel heel mooi. :9~ :9~ Zou Eddy al een beetje zijn bekomen? :r :r
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Ja Jan ik ben er weer :} .Oudejaars avond en nacht wordt trouwens wel steeds zwaarder :+ :+ , ik trek het nog maar tot een uurtje of 2 en dan gaat bij mij het licht uit . :Z
Groet Eddy. :W
 
Ja Jan ik ben er weer :} .Oudejaars avond en nacht wordt trouwens wel steeds zwaarder :+ :+ , ik trek het nog maar tot een uurtje of 2 en dan gaat bij mij het licht uit . :Z
Groet Eddy. :W
Ook voor jou een gelukkig nieuwjaar toegewenst Eddy
Groet Jan :W
 
Heren allereerst de best wensen en een veilig 2015!

Vraagje, rij niet dagelijks meer ivm het weer maar wekelijks. Motortje staat beschut maar wel in een open wagenschuur. Nu zag ik laatst na het rijden een wittige substantie in mijn olievenster. Mijn hele venster was wit. Nadat de motor was afgekoeld was mijn olie weer zichtbaar en was het niet meer zo wit. Een snelle google leerde mij dat er waarschijnlijk vocht bij mijn olie is gekomen. Dit lijkt me niet goed. Hier en daar wat gelezen maar ik was benieuwd wat jullie mening is. Laten checken bij de garage, olie + filter verversen of niks aan het handje?


Gr,
Nick.
 
Heren allereerst de best wensen en een veilig 2015!

Vraagje, rij niet dagelijks meer ivm het weer maar wekelijks. Motortje staat beschut maar wel in een open wagenschuur. Nu zag ik laatst na het rijden een wittige substantie in mijn olievenster. Mijn hele venster was wit. Nadat de motor was afgekoeld was mijn olie weer zichtbaar en was het niet meer zo wit. Een snelle google leerde mij dat er waarschijnlijk vocht bij mijn olie is gekomen. Dit lijkt me niet goed. Hier en daar wat gelezen maar ik was benieuwd wat jullie mening is. Laten checken bij de garage, olie + filter verversen of niks aan het handje?
Gr,
Nick.
Je rijd nu wekelijks schrijf je. :] :] En hoeveel kilometers rijd je dan? :] :] Wordt je motor dan door en door warm? :( :( Heb je dit jaar de olie al ververst? :9 :9 Het lijkt inderdaad dat je een plons water in je carter hebt ;( ;( Lees mijn reactie over condensproblemen op pagina 3 even; dit artikel geldt zowel voor de brandstoftank als voor het carter.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
@Jan Er bestaat geen slecht weer alleen slechte kleding, 30/40 km Heen en weer naar werk. 20 heen, 20 terug, te kort om door en door warm te worden. In 2015 nog niet de olie ververst =) wel afgelopen zomer. Ik duik even in je condensverhaal, dank voor je reactie.

N.
 
Heren allereerst de best wensen en een veilig 2015!

Vraagje, rij niet dagelijks meer ivm het weer maar wekelijks. Motortje staat beschut maar wel in een open wagenschuur. Nu zag ik laatst na het rijden een wittige substantie in mijn olievenster. Mijn hele venster was wit. Nadat de motor was afgekoeld was mijn olie weer zichtbaar en was het niet meer zo wit. Een snelle google leerde mij dat er waarschijnlijk vocht bij mijn olie is gekomen. Dit lijkt me niet goed. Hier en daar wat gelezen maar ik was benieuwd wat jullie mening is. Laten checken bij de garage, olie + filter verversen of niks aan het handje?


Gr,
Nick.

Hoi Nick,

Het lijkt geklopte olie + water = emulsie, maar bij het afkoelen blijft ie wit.
Beste wat je kunt doen is olie en filter verversen, en dan kun je zien of de water in is gekomen of ...... :? en kan geen kwaad zo verse olie :Y
 
Heren allereerst de best wensen en een veilig 2015!

Vraagje, rij niet dagelijks meer ivm het weer maar wekelijks. Motortje staat beschut maar wel in een open wagenschuur. Nu zag ik laatst na het rijden een wittige substantie in mijn olievenster. Mijn hele venster was wit. Nadat de motor was afgekoeld was mijn olie weer zichtbaar en was het niet meer zo wit. Een snelle google leerde mij dat er waarschijnlijk vocht bij mijn olie is gekomen. Dit lijkt me niet goed. Hier en daar wat gelezen maar ik was benieuwd wat jullie mening is. Laten checken bij de garage, olie + filter verversen of niks aan het handje?
Gr,
Nick.

Hallo Nick Hier nog wat leesvoer m.b.t. je olie - water probleem.
Bevriezing van de carterventilatie
Het wordt weer kouder en dat betekent dat er zich weer nieuwe storingen kunnen voordoen, zoals bevriezing van 'mayonaise' en vocht in de motorolie (white sludge). Een kwetsbare groep zijn de voertuigen waarvan de motor niet op bedrijfstemperatuur komt, doordat deze meestal alleen voor de kortere ritten gebruikt worden.
• Lage temperaturen en motorschade:
Voordat de motor op bedrijfstemperatuur is gekomen zal er een grote hoeveelheid waterdamp in de motor ontstaan. Het is namelijk zo dat als er 1 liter brandstof is verbruikt er tegelijkertijd ook 1 liter water is geproduceerd tijdens de verbranding.
Een groot deel van het water verlaat de motor en de uitlaat in de vorm van waterdamp. Dit is bij koud weer goed zichtbaar door de witte rook achter het voertuig en de waterdruppels die de uitlaat uitlopen. Het andere deel van het vocht komt via blowby in het carter en het motorblok terecht. De carterventilatie heeft als taak deze vochtige dampen naar de inlaat van de motor te leiden via het luchtfilter.

Doordat motordelen net na de start en bij korte ritten koud zijn, condenseert waterdamp tegen de koude motordelen en vormen zich waterdruppels op de cilinderkop of verzamelen zich onderin het carter en in het carterventilatiesysteem. Als dit water zich mengt met de motorolie zal zich een witte emulsie vormen, ook wel bekend als 'white sludge' of 'mayonaise'. De olie verliest hierdoor zijn smerende en beschermende werking.
• Extra gevaar in de wintertijd:
Bij temperaturen onder het vriespunt zal zowel het water als de 'white sludge' bevriezen, waardoor de oliekanalen verstopt kunnen raken. Dit heeft al in diverse gevallen tot ernstige motorschade geleid.
Het dichtvriezen van het carterventilatiesysteem kan er ook toe leiden dat de keerringen naar buiten worden gedrukt en/of er spontaan lekkage ontstaat van bijvoorbeeld het klepdekselrubber.
• Schoon presteert beter!
Het mag duidelijk zijn dat een perfecte werking van het carterventilatiesysteem noodzakelijk is om in korte tijd zoveel mogelijk waterdamp af te kunnen voeren uit de motor.

Het is daarom belangrijk om tijdens het onderhoud het carterventilatiesysteem te controleren en indien nodig te reinigen. De meest kwetsbare groep zijn de voertuigen waarvan de motor niet op bedrijfstemperatuur komt, doordat deze meestal alleen voor de kortere ritten gebruikt worden.

FORTÉ ADVISEERT: Het regelmatig (iedere onderhoudsbeurt) inwendig reinigen van de motor met Forté Motor Flush gevolgd door het toepassen van Forté Top End Treatment en Forté Automatic Transmission Treatment zal de schadelijke invloed van de 'white sludge' wegnemen en te allen tijde een optimale smering waarborgen.
Groet Jan :W
 
Hallo mensen, gisteren de W tevoorschijn gehaald, het was tenslotte knap weer. En starten en lopen en heerlijk een rondje Wieringen gedaan. Ik denk dat het beste is dat je gaat rijden wanneer het kan, ik gebruik ook eigenlijk nooit een acculader.
 
je hebt gelijk maar de meeste van ons zijn nog in winterslaap ! :z :z :z :z :z :z :z
Groet Eddy. :W
PS. ik ben wakker omdat ik even naar de koelkast ben geslopen ! :9 :9 :9 :9
 
Hallo mensen, gisteren de W tevoorschijn gehaald, het was tenslotte knap weer. En starten en lopen en heerlijk een rondje Wieringen gedaan. Ik denk dat het beste is dat je gaat rijden wanneer het kan, ik gebruik ook eigenlijk nooit een acculader.
Hallo Erik. Dus jij hebt geen problemen met gommende brandstof en/of andere problemen. Mijn W-tje staat nog in de winterstalling :z :z en blijft daar ook staan tot minimaal 1 maart vanwege de winterstop van mijn verzekering. Het weer is momenteel best al acceptabel om een ritje :] :] te maken maar ja; mag niet, kan niet. Nog zes weken geduld en dan ga ik ook weer. Wat voor benzine heb jij in jouw tank? Ik heb mijn accu trouwens wel aan een druppellader hangen en dat bevalt mij goed :Y :Y Het verlengd gegarandeerd de levensduur van je accu :9 :9
Groet Jan :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan