Welke Optimate lader raden jullie aan?

BvZwolle

Rookie
22 dec 2014
11
1
Ik wil een druppelader hebben om de motor vast op de stroom te hebben.
Ik heb al het een en ander gelezen over laders van de Lidl en Aldi en Action, maar ik zit toch meer aan een "echt" merk te denken.
Dus zo kwam ik op Optimate en die heeft natuurlijk een heleboel verschillende uitvoeringen.

Het enige dat ik wil is:
- bedrading zo dat ik niet elke keer de buddysit eraf hoef te halen
- alleen maar de motor opladen, dus geen boot, brommer, auto, fiets, vliegtuig....

Is de Optimate 2 dan voldoende of hebben de anderen daadwerkelijk extra voordelen?
 
Ik wil een druppelader hebben om de motor vast op de stroom te hebben.
Ik heb al het een en ander gelezen over laders van de Lidl en Aldi en Action, maar ik zit toch meer aan een "echt" merk te denken.
Dus zo kwam ik op Optimate en die heeft natuurlijk een heleboel verschillende uitvoeringen.

Het enige dat ik wil is:
- bedrading zo dat ik niet elke keer de buddysit eraf hoef te halen
- alleen maar de motor opladen, dus geen boot, brommer, auto, fiets, vliegtuig....

Is de Optimate 2 dan voldoende of hebben de anderen daadwerkelijk extra voordelen?


Koop een niet al te ingewikkelde accu lader en hang de accu om de paar weken een paar uurtjes aan die lader. Zo snel verliest een goede accu z'n lading niet, dat permanent druppelen nodig is. Mijn accu's gaan op deze wijze lang mee. Vorig jaar heb ik er eentje uit 2005 vervangen.
 
Ik heb voor beide motoren een Optimate 4. De motoren staan het hele jaar door aan de Optimates. Teminste als ik niet aan het rijden ben. Vooral ook omdat de motoren een alarmsysteem hebben (die trekt de accu vaak wat rapper leeg). Maar ook omdat de accu's lekker lang mee gaan met zo'n lader zoals Vroembert hierboven al zegt.
 
Heb zelf een optimate 3 sp, al jaren. Deze kwam met 2 accu klemmetjes voor losse accu's en met een stekker die aan de accu bevestigt kan worden zodat je het zadel er niet telkens af hoeft te halen.

Deze dus:
optimate4_detail3.jpg


Zit ook een afsluitbaar dopje op zodat er geen vuil in komt.

Werkt al jaren perfect.
Heb voorheen hele winters aan 1 stuk aan de motor laten hangen.
De laatste jaren weekje erop, maand eraf, week erop etc.

Geen idee wat beter is, maar heb in ieder geval nog nooit problemen gehad na de winter periode.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd de lader van de buurman, geen idee wat voor merk het is maar hij doet het al zeker 8 jaar.
Daarvoor had ik een optimate die ooit eens aan een kennis uitgeleend en nooit meer terug gezien.
Ach, shit happens.
 
Koop een niet al te ingewikkelde accu lader en hang de accu om de paar weken een paar uurtjes aan die lader. Zo snel verliest een goede accu z'n lading niet, dat permanent druppelen nodig is. Mijn accu's gaan op deze wijze lang mee. Vorig jaar heb ik er eentje uit 2005 vervangen.

:^ doe dit al jaren zo en ben van mening dat dit een hele goede manier is mits je de accu op een koele droge plaats wegzet . Zeker als je motor buiten geparkeerd staat of in een onverwarmde vochtige schuur is dat zeker een pre om het zo te doen .
 
Verschil in prijs zit'm niet alleen in de werking van het apparaat.
Maar heb je wel eens iets teruggebracht naar bijv. de Lidl voor garantie of naar een dealer.
Verschil is; bij de lidl ben je het apparaat 2 maanden kwijt met veel bellen en mailen en bij een dealer heb je kans dat je gelijk een ander/nieuwe meekrijgt.

Had ik al gezegt dat een ctek geen knopje heeft en dus ook niet kapot kan gaan :P

Voor één ctek heb je wel tweeeneenhalve lidl laders, dat wel.....
 
c tek 5.0 hier. Voor diep ontladen accu's. love it. Per ongeluk contact aan laten staan tot de accu leeg was, en zat net een nieuwe accu in. Optimate kon hem niet meer bijladen, c-tek wel en de accu is nog steeds top.
 
c tek 5.0 hier. Voor diep ontladen accu's. love it. Per ongeluk contact aan laten staan tot de accu leeg was, en zat net een nieuwe accu in. Optimate kon hem niet meer bijladen, c-tek wel en de accu is nog steeds top.

Ja oke, maar was dat niet met een optimate3? Misschien zelfs nog 2?
2 heeft mijn zwager ook. Storingslampje brand rood, maar hij laad toch nog wel. Teminste er zat een week later meer sanning in dan voor het laden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan