Project Papazuki

Nog even over de bobines, kan iemand mij vertellen welke beter zijn voor deze motor, 3 of 5 Ohm ?
 
Zal eens kijken of er iets opstaat. Doormeten met kabel eraan gaat niet meer lukken, heb de kabels er af/uit getrokken. Maar die krijg je er nooit meer goed in.
 
Je hebt toch een electronische ontsteking, dan moet het volgens mij gewoon 3 ohm zijn.
Dyna's van 3 ohm stonden op MP, heb ik zelf net gekocht voor mijn Bimota :+
 
Leuk project!
over het meten van de compressie, het meten bij koude motor is mijns inziens nietszeggend..
succes verder!
 
Heb op mijn gpz 1100 b1 ook een setje 3 ohm dyna's gezet en iridium bougie's en liep merkbaar beter.
En heb ook de bijbehorende bougiekabels en doppen gebruikt (gehaald bij Kawa Willem)
 
Tis toch wel fijn als de compressie koud ook goed is want anders wordt starten wel erg lastig met heel weinig compressie.
En een goed blok heeft zowel koud als warm een goede compressie en iig gelijk op alle cilinders.
Dit verschil tussen koud en warm wordt heel vaak veroorzaakt door niet helemaal goed sluitende kleppen.
 
Tis toch wel fijn als de compressie koud ook goed is want anders wordt starten wel erg lastig met heel weinig compressie.
En een goed blok heeft zowel koud als warm een goede compressie en iig gelijk op alle cilinders.
Dit verschil tussen koud en warm wordt heel vaak veroorzaakt door niet helemaal goed sluitende kleppen.

Hij heeft de compressie meting ook gedaan met wat olie in de cilinders en had toen maximale druk dit wijst op lekkage langs de zuigerveren.
 
Hij heeft de compressie meting ook gedaan met wat olie in de cilinders en had toen maximale druk dit wijst op lekkage langs de zuigerveren.
Klopt, ik ga 'm straks ook flushen voor ik er mee ga rijden. Dat kan nog wat schelen. Aan de andere kant, hij zit nog boven de minimum waarde dus het is niet dramatisch.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de extreem hoge waardes ben ik bang dat het beetje olie waarschijnlijk een beetje veel olie was en ja dan dicht het ook de minimale lekkage langs de klepzittingen af. Maar goed het maakt mij niets uit. Tis mijn blok niet 8-) :P

Wat je nog kan doen is of een lektest uit voeren mbv van lucht of de inlaat nokkenas er uit en dan een klein beetje benzine in de inlaten doen. Als de kleppen wel goed sluiten dan blijft de benzine boven de kleppen staan en als ze niet goed afsluiten dan lekt het door naar de verbrandingsruimte.
Kan ook zonder de nokkenas te verwijderen maar dan moet je het cilinder voor cilinder doen.
 
Laatst bewerkt:
De GSX-R voorvork past 1 op 1 :Y . Daar wordt Noppie vrolijk van ! *O* Hij is alleen wat korter dan de originele....

8da9db91435bab481b5221efdffcf1ff_zpsecef4c96.jpg


Even voor het idee met tank en zadel, die worden uiteraard nog heel anders.

8704d1edb533a43b550868b4a464d55a_zps3886b96b.jpg
 
Mooi dat het zo makkelijk past, hopelijk past het achterwiel ook zo in de achterbrug.
 
Updeetje: vandaag het GSX-R achterwiel waar bij nader inzien een deukje inzat omgeruild voor een rechte.

8c3aaf7f0ecf27aba2c19c0b92c612b8_zpscd18ed6c.jpg


De GSX1100E tank ingeruild voor een GS850G tank:

21f2c25ef95fe8ddd4dad8f6aee1a0ae_zps79b02d4f.jpg


a66b6970334f20333d66ce53a8d00240_zpsd1031c6d.jpg


En de postmeneer heeft tijdens mijn afwezigheid een pakje gebracht met een paar Marzocchi schokkers die ipv de fietspompen komen die er nu opzitten:

6d9dc5092314319412469718bdc0af7d_zps9d0f2307.jpg
 
veel plezier met de shocks.
Was nog vergeten te zeggen dat er 1 veer op zijn strakste gespannen is en 1 op de lichte stand.
Wou even het verschil proberen, dat je der wel rekening mee houd ;)
 
veel plezier met de shocks.
Was nog vergeten te zeggen dat er 1 veer op zijn strakste gespannen is en 1 op de lichte stand.
Wou even het verschil proberen, dat je der wel rekening mee houd ;)
Dank je Pepijn. Ik moet me toch nog even verdiepen in het instellen van deze shocks. Hoewel de veervoorspanning instellen is niet moeilijk. Komt vast goed !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan