Bij Enigma in produktie

Ik zal eens een fotootje maken van de eenzijdige voorwiel ophanging van de Carver.
Is op basis van een gitstuk maar zou je gemakkelijk na kunnen maken met herashekwerk en dan verstoppen achter bekleding
 
Ik zal eens een fotootje maken van de eenzijdige voorwiel ophanging van de Carver.
Is op basis van een gitstuk maar zou je gemakkelijk na kunnen maken met herashekwerk en dan verstoppen achter bekleding


Van CV naar Heras hekwerk. _O-

Ik bespeur al een serieuze upgrade!
 
Laatst bewerkt:
ook voor een solo en met een cv buizen stel, maar wel in balans met de rest van de fiets.

ik vinnum ig niet verkeerd ogen. zou ook wel eens willen weten wat voor een blok daar eigenlijk inzit want daar kon ik niets over vinden (plaatje kwam spontaan voorbij op Facebook)
full
 
ook voor een solo en met een cv buizen stel, maar wel in balans met de rest van de fiets.

ik vinnum ig niet verkeerd ogen. zou ook wel eens willen weten wat voor een blok daar eigenlijk inzit want daar kon ik niets over vinden (plaatje kwam spontaan voorbij op Facebook)[afbeelding]

Voorwiel wel weer ver voor de motor, maar zo kan het nog net.
 
ook voor een solo en met een cv buizen stel, maar wel in balans met de rest van de fiets.

ik vinnum ig niet verkeerd ogen. zou ook wel eens willen weten wat voor een blok daar eigenlijk inzit want daar kon ik niets over vinden (plaatje kwam spontaan voorbij op Facebook)[afbeelding]

1.jpg


Het watermerk in de foto kan je op de juiste weg zetten: Boxer Project: Builder - Marcel Van Hooijdonk
Het lijkt mij een auto motor, Subaru schat ik.
Laat je niet misleiden door de naam, Marcel Van Hooijdonk is een Kiwi.
http://sweetstreet.co.nz/BoxerProject.php

Edit, Goed geschat, Subaru:

subaru-boxer-2-5-litre-turbo-engine-21583575.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap werk inderdaad :9~
Hele mooie details


Maar wat zou heel dat ding wegen?
Dat kan nog wel eens meevallen. Hij heeft alles aan het aluminium motorblok gehangen. Er zit weinig onzin aan dat ding. Het autoblok is natuurlijk monsterlijk, maar het zou me niet verbazen als hij onder de 250 kilo gebleven is.
 
Wat een gaaf ding zeg!
Ik zie alleen niet hoe hij de versnellingsbak gefixt heeft. Het lijkt wel of er alleen een haakse overbrenging in zit direct na de koppeling.
 
Wat een gaaf ding zeg!
Ik zie alleen niet hoe hij de versnellingsbak gefixt heeft. Het lijkt wel of er alleen een haakse overbrenging in zit direct na de koppeling.

Er zit wel iets van een versnellingsbak, automaat? Omdat er olie-slang aansluitingen opzitten. :? Ik heb alle foto's nou een paar keer doorgelopen, Prachtig ding, zou nog mooier zijn met een bak ernaast ! :+
 
Tja, zo komt er noooit iemand en de volgende dag zuipen ze al je koffie op.. maar dat is minder erg dan al je whisky..
 
Even een vraagje. Ik moet een zijspan aanbouwen en dit zijspan heeft eerst aan een Beverly 500 motorscooter gezeten. Nu willen we de motor in de kleur van het zijspan spuiten en dat is de Piaggio kleur. Het fotootje is uit 2011 en helaas niet groter. Weet iemand de kleurcode? Ik heb deze vraag ook al uitgezet op het "motorscooter" deel van dit forum, maar hoe meer zielen, hoe meer.....

full
 
Komende tijd wat rustig aan doen vanwege een "post virale artritis" ontsteking in mijn knie, opgelopen n.a.v. een griepje.... :( :(

Trouwens ook nog een mooi kerstkaartje gekregen van een klant.

full


Iedereen overigens de beste wensen voor 2015 !!
 
Laatst bewerkt:
Prachtig span idd. Mooie bak met veel practische ruimte lijkt me.
 
Weer eens een update. Na alle ellende met griep en een ontsteking aan mijn knie kunnen we er nu weer tegenaan :)

De Triumph Rocket 3 / Summit combinatie die ik had gebouwd moet gas in komen. Maar ik had ook een remleiding vervangen. En als je dan wilt ontluchten zit het ontluchtingsnippeltje op het laagste punt van de remklauw..... Dus die moet los om hem te kantelen anders wil de lucht er niet uit. Maar de bevestigingsbouten van de remklauw zitten redelijk dicht tegen het polyesterwerk van de bak aan. Een heel gemartel dus, geen handige constructie :(

full


De gastank zit er ook in.

full


En om ruimte te maken om de electronica en wat andere onderdelen voor de lpg-installatie te krijgen moest de accu verhuizen naar het zijspan. Daar moest dus een passend accubakje voor gelast worden. En gelijk maar voor een auto-accu.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan