Kleurcode Motip als vervanger voor Honda "Seed Silver"

dtmn

MF'er
23 aug 2006
62
0
Leiderdorp
Hoi allen,

Ben bezig met een optische revisie van mijn Honda CBR600F2. Nu heb ik een aantal roestplekjes op mijn framedelen en achterbrug die ik wil behandelen en wil bijtippen/bijspuiten. Nu ben ik er in ieder geval achter dat de kleur waarin Honda deze delen heeft afgewerkt 'seed silver metallic' heet, kleurcode NH259M. Een lakstiftje of spuitbus met verf in deze kleur is wat ik nodig heb. Echter...

Via internet kom ik op colorrite wat kennelijk enkel vanuit Amerika wordt geleverd. Maw sch**tduur. Ook via Amazon.de kom ik op RS Paint die deze kleur levert echter voor een spuitbusje incl verzenden ben ik ook op z,m minst € 40 lichter.

Nu vraag ik mij af of Motip een evrgelijkbare kleur in zijn gamma heeft. Op de site van Motip staat wel een concersiecalculator echter deze lijkt enkel auto-kleurcodes te herkennen, althans, NH259M is onbekend. Ook op japarts.nl komt deze code niet voor. Dit vind ik wel vreemd omdat deze kleur gevoelsmatig op veel zilveren honda frames lijkt te zijn gebruikt.

Wie heeft ervaring met het bijtippen van deze kleur en welke kleur heb je daarvoor gebruikt?
 
Bijspuiten blijf je altijd zien. Ik zou de hele achterbrug spuiten. Krijg je een netter resultaat dan bijspuiten.
Pak gewoon de kleur die het dichtst in de buurt komt met de kleurwaaier zoals magna al zei.

Is waarschijnlijk ook goed te doen voor je frame, het meeste zit toch onder het plastic.
 
Heb inmiddels adh van de kleurenwaaier een spuitbus meegenomen. Was niet van plan mijn gehele achterbrug te demonteren omdat ik niet zou weten hoe 8-( Kan het gevaar niet ophangen dus zou niet weten hoe die brug er onder vandaan te krijgen....
 
3e van rechts

motip_wheelspray.jpg
 
Gekkigheid, welke code is dat? Hij lijkt mij vanaf de foto wat donker, maar goed had m'n hugger meegenomen, kleurenkaart buiten erop en vergelijken. Heb nu de 55270 volgens mij. Lijkt in de buurt te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan