KM teller tijdens rijden spontaan uit

biker217

Die hard MF'er
14 aug 2009
410
60
alphen aan de rijn
Beste mensen,
Harley Sportster XLH1200 1997

Tijdens het rijden slaat de KM teller (elektrisch) spontaan uit, wijzer gaat naar 0.
Dit gebeurt niet met regelmaat, maar meestal na een rit van ongeveer een uur en na het rijden van een constante snelheid.
De snelheid maakt niet uit, of ik nou een tijd 80 of op de snelweg 100 of 120 rij.
Als dit gebeurt, stop ik bij de eerste mogelijkheid, tankstation of parkeerplek.
Motor uit en gelijk weer starten, en hop de teller doet het weer. Heel vreemd.
Losse contacten lijkt me sterk, dan moet dit vaker gebeuren. Slechte massa, dan zou ook de verlichting ermee moeten stoppen.
Wie heeft hier ervaring mee, of heeft een idee?
Alvast bedankt.
 
Buiten zijde, lastige plaats maar het gelukkig geen grote handen en veel geduld. Zie kleine rode rondje op de foto.
Volgens Ruud zit de sensor op de uitgaande as.

Maar zit ie nu buitenkant blok, of binnen in het motorblok?
full
 
Laatst bewerkt:
Juist dat is hem.. Vlakbij zit ook de massa kabel van je accu vandaan.
Maar eerst de connector losmaken anders trek je de bedrading zo naar zn moer, en je moet er idd niet te grove fikken voor hebben om er fatsoenlijk bij te kunnen.

Die uitlaatbocht waar je tegenaan kijkt, lijkt geen originele?
 
Nee geen originele uitlaat, zelfbouw van de vorige eigenaar. Wordt nog een probleem als ik naar of door Duitsland wil komende zomer. Setje originele pijpen scoren maar dan.
Zit al wel een DB-killer in. Maar ze zijn in Duitsland niet misselijk met herrie motoren.
Juist dat is hem.. Vlakbij zit ook de massa kabel van je accu vandaan.
Maar eerst de connector losmaken anders trek je de bedrading zo naar zn moer, en je moet er idd niet te grove fikken voor hebben om er fatsoenlijk bij te kunnen.

Die uitlaatbocht waar je tegenaan kijkt, lijkt geen originele?
 
Terug
Bovenaan Onderaan