druppellader adaptertje?

Startrekpistool

Die hard MF'er
20 nov 2013
309
0
Hi,

Van de vorige eigenaar heb ik een druppellader bij de motor gekregen. Ook wees hij me op het oplaadpunt. Nu probeer ik mijn motor aan de lader te hangen, maar de connectoreren verschillen van elkaar. Ik denk dat ik misschien een adaptertje niet erbij gehad heb oid? Heeft iemand enig idee waar ik een adaptertje oid kan vinden? Of misschien een ander connectortje zodat ik dat op de oplaadkabels zet.

Dropbox - IMG_20150103_153545~2.jpg

Rechts connector motor, links connector druppellader. Het is een optimate 4 lader


Ben op zoek naar hoe deze heten, verkooppunten etc. Heb hier 0 kennis van.

Groeten!
 
Hi,

Van de vorige eigenaar heb ik een druppellader bij de motor gekregen. Ook wees hij me op het oplaadpunt. Nu probeer ik mijn motor aan de lader te hangen, maar de connectoreren verschillen van elkaar. Ik denk dat ik misschien een adaptertje niet erbij gehad heb oid? Heeft iemand enig idee waar ik een adaptertje oid kan vinden? Of misschien een ander connectortje zodat ik dat op de oplaadkabels zet.

Dropbox - IMG_20150103_153545~2.jpg

Rechts connector motor, links connector druppellader. Het is een optimate 4 lader


Ben op zoek naar hoe deze heten, verkooppunten etc. Heb hier 0 kennis van.

Groeten!


Zoek maar eens op Tamya stekker. Kost 1,95 bij elektrozaakje.
 
Hm hij wees die toch echt aan, en was iemand die zn motor elke winter aan de druppellader zette. Bij de fz6 zit de accu moeilijk bereikbaar onder de tank, en dus zit er naast het zadel een stekkertje om hem op te laden vertelde ie. Op dit stekkertje zit zelfs een dopje om m vochtdicht te houden als je rijdt.
 
Hm hij wees die toch echt aan, en was iemand die zn motor elke winter aan de druppellader zette. Bij de fz6 zit de accu moeilijk bereikbaar onder de tank, en dus zit er naast het zadel een stekkertje om hem op te laden vertelde ie. Op dit stekkertje zit zelfs een dopje om m vochtdicht te houden als je rijdt.

Ligt die andere er niet in de buurt? Je kan eens meten op deze stekker, ik vermoed dat er niet eens constant spanning op staat. Accessoirestekker waarschijnlijk.
 
Die linker heeft mijn vader ook. Was een Aldi of Lidl druppellader.
Maag ik geloof dat de vroegere optimate's ook die stekkers hadden.
Ik heb vorige week een Optomate 3 gekocht, en daar zit een andere stekker aan.
Via mijn mobiel ben ik naar de site van Optimate gegaan, en kon voor de 3 adapterkabels bestellen.
Ik heb zo"n flau vermoeden dat dat voor de 4 ook moet lukken.
P.s. een vriendin van me vroeg onlangs bij een dealer of ze zo'n kabel konden bestellen, maar die zeiden nee.
Gewoon even opzoeken dus, wand wat zei wou kon wel gewoon!

Site van Optimate.

En dan moet je hier maar even verder zoeken [KLIK].

Ik gok hier nummer 7 of nummer 17.
 
Laatst bewerkt:
Zo moeilijk is dat toch niet?


Als hij zo,n stekkertje besteld dan kan hij dat gebruiken toch?

Of bedoel je iets totaal anders?



Ik heb namelijk ook zo,n stekkertje gekocht en op mijn motor gemonteerd. Kan ik de laadstekker inpluggen, ik dacht TS daar mee te helpen omdat hij al zo,n stekkertje aan zijn lader had zitten.

De mijne:
full
 
Ik heb namelijk ook zo,n stekkertje gekocht en op mijn motor gemonteerd. Kan ik de laadstekker inpluggen, ik dacht TS daar mee te helpen omdat hij al zo,n stekkertje aan zijn lader had zitten.

De mijne:[afbeelding]

Die is inderdaad te gebruiken als contrastekker maar ts zou al een laadsnoer aan de motor moeten hebben zitten. Hij moet alleen de juiste nog vinden :)
 
Die is inderdaad te gebruiken als contrastekker maar ts zou al een laadsnoer aan de motor moeten hebben zitten. Hij moet alleen de juiste nog vinden :)


Oh daar was ik al aan voorbij gegaan, die witte lijkt me een bestaande stekker op de draadboom .

Het makkelijkste is om te meten of daar dan constante stroom op staat de bestaande witte stekker afknippen en er een Tamiya stekkertje op te zetten. (Als die witte stekker echt de goede stekker is)
 
Oh daar was ik al aan voorbij gegaan, die witte lijkt me een bestaande stekker op de draadboom .

Het makkelijkste is om te meten of daar dan constante stroom spanning op staat de bestaande witte stekker afknippen en er een Tamiya stekkertje op te zetten. (Als die witte stekker echt de goede stekker is)

Precies. Alleen de witte stekker is er eentje die A. origineel op de motor wordt gebruikt, B. lastig verkrijgbaar is en C. duur is. Het lijkt me dan ook zeer sterk dat iemand met de stekker zelf een laadsnoertje maakt die vervolgens ook nog niet aan de lader past.
 
Ik zou eens beginnen met meten.
Als dat het juiste stekkertje is (wat onmogelijk is gezien de vorige eigenaar er al gebruik van heeft gemaakt en het nu ineens een andere stekker is) dan staat er ruim 12.5 volt op ook met contact uit.
Meet dit eerst om je er van te overtuigen dat dit toch niet het juiste stekkertje is.
Sluit je op dat stekkertje de lader aan gaat er waarschijnlijk iets stuk.
 
Geen contact meer mee. Ik ga even een multimeter lenen van iemand. Bedankt voor de instructies v.d.v. Ik kan overigens echt nergens meer losse stekkers ontdekken. Het zou ook echt een stekkertje moeten zijn dat je onder de kappen vandaan kan trekken, en dat is deze als enige.
 
Precies. Alleen de witte stekker is er eentje die A. origineel op de motor wordt gebruikt, B. lastig verkrijgbaar is en C. duur is. Het lijkt me dan ook zeer sterk dat iemand met de stekker zelf een laadsnoertje maakt die vervolgens ook nog niet aan de lader past.

kort door de bocht: :^

k vraag me overigens ook af wat je in je handpalm hebt op de foto.
Dat ziet er uit als het andere gedeelte van de rechter witte stekker op de foto.
en die in het midden is de optimate stekker.
Toch raar dat je een connector los moet halen om te gaan laden, normaliter zit er een afdek kapje van rubber over het stekkertje wat naar je accu gaat.
 
Laatst bewerkt:
Geen contact meer mee. Ik ga even een multimeter lenen van iemand. Bedankt voor de instructies v.d.v. Ik kan overigens echt nergens meer losse stekkers ontdekken. Het zou ook echt een stekkertje moeten zijn dat je onder de kappen vandaan kan trekken, en dat is deze als enige.

Gewoon even kijken wat er op de accu is aangesloten, en dat even volgen. Desnoods een nieuw kabeltje monteren. Doe er dan wel een zekering tussen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan