Guzzi california gedraagt zich als een dweil

georgeskawa

Die hard MF'er
12 jul 2006
405
9
brussels
Hallo iedereen. Beste wensen voor 2015 en kzal maar direct met de deur in huis vallen. Vroeguh heb ik met een calif 1100i gereden en dat ding lag strak op de weg. Nu heb ik een ongevalvrije calif vintage 1100 gekocht en dat ding gedraagt zich gewoon levensgevaarlijk als een dweil vanaf 160. Ik heb al vanalles geprobeerd ( afstellingen voor en achter, voorvorkolie ververst , nieuwe stuurdemper, etc etc) wel heb ik gemerkt dat met 2 beter is dan alleen( ik heb het dus nog steeds over motorrijden hè) mijn vraag is heel simpel; zijn er nog california vintage eigenaars die dat fenomeen kennen want misschien is dit gedrag wel eigen aan de vintage? Gegroet iedereen en keep it safe
 
Nee hoor absoluut niet :)

Ben een paar maanden geleden naar Theo lamers geweest, wat een verschrikkelijk mooie zaak zeg.
Met vespa scooter (alles italiaans he dus dat moet erbij), nog een guzzi op de trap uit de tijd dat ik wegracete en die motor er ook wel eens was.

een rode Daytona 1000 was me al een keer voorbijgescheurd toen ik nog mn rode vtrF had :
Moto%20Guzzi%20Daytona%201000%2092%20%203.jpg


Als ik nou wist dat de benzine prijs een paar jaar dit niveau bleef zou ik zoiets best in de schuur willen hebben.

Alleen de caterpan loshalen omdat daar je oliefilter zit.....

Maar afgezien van bovenstaand model zijn het geen motorfietsen die gemaakt lijken te zijn om regelmatig lang boven de 160 te rijden.
Maar aangezien je weet dat het wel kan is het inderdaad even kijken welke vd bovenstaande tips het is/zijn.

succes nog !
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gereden zonder koffers?
Heeft de moderne 1100 nog het Tonti frame? Ik weet dat er modellen zijn met een soort vierkante buis frame. Ik heb veel vertrouwen in de oude Tonti Guzzi's. Maar het zou kunnen dat de modernere frames minder stabiel zijn.
Ik ken alleen de Breva 1100 van mezelf, dat frame is akelig stijf. :P
 
Toch nog even de ervaringen van hier ( zelfde probleem zelfde motor maar dan al vanaf 125 km/uur):
Verschillende dingen geprobeerd (banden, bandenspanning, demping, stuurdemperafstelling niets leek te helpen)
Uiteindelijk de voorvorkpoten maximaal laten doorsteken ( gelijk betere handeling i.v.m. De lagere zithoogte) en surprise!!!!!
De motor stuurt nu strak en blijft mooi rustig sporen tot de 180( op de teller).

Grtx
Onno
 
Terug
Bovenaan Onderaan