Project Papazuki

En het achterwiel een beetje makkelijk pas te krijgen? ,
Ben er nog mee bezig. Eerst de moer van het voortandwiel los zien te krijgen. Denk dat daar een luchtsleutel aan te pas moet komen, is zelfs met een buis op de dopsleutel geen beweging in te krijgen. Waarschijnlijk moet ik dan de tandwieldrager van het wiel iets af laten draaien en het voortandwiel iets naar buiten brengen dmv een schijf erachter (zit nog wel wat ruimte op de as) of in het ergste geval met een offset tandwiel. Het wiel zelf heb ik met vulbussen nu mooi in het midden staan.
 
Ik weet het niet 100% zeker, want zover ben ik zelf nog niet ;)

Combinatie van 5/8" offset vóór en gebruik makende van originele kettingdrager van het oude gsx1100 wiel achter (heeft een iets andere hoogte dan gsxr), zou je al een heel eind in de richting komen.

Icm 530 kettingset....

Maar er leiden meerdere wegen naar Rome.... :]
 
Ik weet het niet 100% zeker, want zover ben ik zelf nog niet ;)

Combinatie van 5/8" offset vóór en gebruik makende van originele kettingdrager van het oude gsx1100 wiel achter (heeft een iets andere hoogte dan gsxr), zou je al een heel eind in de richting komen.

Icm 530 kettingset....

Maar er leiden meerdere wegen naar Rome.... :]
Klopt, die heb ik er nu ook inzitten. Maar de ketting loopt nu nog tegen de band aan omdat het voortandwiel nog naar buiten moet. 530 ketting zit er volgens mij al op.
 
Tis idd een mooi tankje met een mooie kleurstelling. Maar wat je op de foto's niet ziet is dat de lak lang niet overal even gaaf is. Zit zelfs een roestplekje op. Dus dat gaat 'm niet worden, maar misschien ga ik wel iets met deze kleurcombinatie doen straks.
 
Het gat waar de vlotter van de benzinemeter inzat is door een mede MFer netjes dicht getigt:
b2f59d667cdf4733ebbeeb7b651f7e87_zps0dd6788a.jpg


En ik mocht vanmorgen even een luchtsleutel lenen van m`n autogarage (auto moest toch voor de APK) en binnen 2 seconden was de moer van het voortandwiel los. Nu maar eens kijken of een plaatje/ring/schijf erachter genoeg is of dat er een offset tandwiel moet komen.
 
Helaas heb ik dus een offset voortandwiel van 10mm. nodig. Iemand tips waar deze het beste te kopen/bestellen ?
 
Laatst bewerkt:
Tandwiel van een zzr1100(meende C type maar weet dat niet zeker)Die heeft origineel een 10mm offset ofzo en past op jouw uitgaande as. :+
Lekker oldskool bezig hier. :}
 
Tandwiel van een zzr1100(meende C type maar weet dat niet zeker)Die heeft origineel een 10mm offset ofzo en past op jouw uitgaande as. :+
Lekker oldskool bezig hier. :}
Dat klink interessant ! Zal allicht goedkoper zijn dan een speciaal gemaakte. Ik ga ernaar op zoek. Dank je Gerard.
 
Wat ik tot nu toe kan vinden van de ZZR1100 heeft andere maten voor de uitgaande as. Morgen eens bij Motoport kijken of ze daar iets op voorraad hebben om te vergelijken.
 
Kom wel tot 6.6mm Offset.
Omdat dit met een smallere 525 ketting is (std. 630), kan de ketting meer naar binnen.
full

Wat voor kettingdrager heppie er in?

Greetz, Q
 
Ik heb de tandwieldrager van de GSX1100E erin, met een 530 tandwiel. Ik kan eventueel de tandwieldrager van de GSX-R erin doen en dan het achtertandwiel omdraaien, dat scheelt geloof ik 2 mm. Maar dan komt ie dus alleen nog maar verder naar buiten (wel meer ruimte tussen ketting en band).
 
Heeft er trouwens ook nog iemand een tip hoe ik de inbusbouten waar de uitlaatbochten mee aan de kop vastzitten het beste kan proberen los te krijgen zonder dat ze afbreken ?
 
Geen garantie, misschien kleine geruststelling;
Ik heb 6 gsx750/1100 uit elkaar getrokken en bij geen enkele is een bout afgebroken.

Ik heb een lijst van JT tandwielen met alle maten en afmetingen erin, niet van motoren van 2015 maar wel tot 2000 ofzo.
Kun je vergelijken, zal ik vanavond wel doormailen.

Alleen ben ik bang dat je daarin niet vind wat je zoekt.....
 
Misschien een raar idee:

Ik weet niet hoe dik het voortandwiel is maar als je nou de body van je oude tandwiel gebruikt (tanden er af slijpen) en deze als opvulring gebruikt, moet je alleen een nieuw voortandwiel kopen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een raar idee:

Ik weet niet hoe dik het voortandwiel is maar als je nou de body van je oude tandwiel gebruikt (tanden er af slijpen) en deze als opvulring gebruikt, moet je alleen een nieuw voortandwiel kopen.
En dan vastlassen zou wel kunnen denk ik, maar de moeilijkheid lijkt mij dan om het precies gecentreerd te krijgen. Ik geef dan liever iets meer uit zodat het wel goed is.
 
Geen garantie, misschien kleine geruststelling;
Ik heb 6 gsx750/1100 uit elkaar getrokken en bij geen enkele is een bout afgebroken.

Ik heb een lijst van JT tandwielen met alle maten en afmetingen erin, niet van motoren van 2015 maar wel tot 2000 ofzo.
Kun je vergelijken, zal ik vanavond wel doormailen.

Alleen ben ik bang dat je daarin niet vind wat je zoekt.....
Heb je dan eerst nog met kruipolie de boel in laten weken en eventueel warm gestookt of is dat allemaal niet nodig ?

Die lijst met JT tandwielen is dat dezelfde als deze : JT Sprockets: Catalogue ? Die had ik al gemaild gekregen van Edwin Elzinga (tsjah) en daar ben ik nog in aan het zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel eigenlijk het oude tandwiel (zonder tanden) op de as schuiven (=vulring) daar bovenop het nieuwe tandwiel schuiven en dan de moer er op, dus geen laswerk.
 
De Gsx heeft dezelfde spline Z13 21,7 bij 25mm als de oude Z900 en Z1000 als ik me niet vergis.
Daar heb ik ook al alle catalogi voor doorgespit onlangs om een goedkope oplossing te vinden voor een off-set van 10mm ongeveer.
Niet gevonden :N , off-set tandwielen worden wel op Ebay.de aangeboden, kost 90 euri ongeveer.
Het ZZR1100C voortandwiel past idd niet die kun je wel weer prima op de GPZ1100 bak gebruiken, die heeft de modernere grove spline Z12 24 bij 28,7mm.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan