Project Papazuki

Ik bedoel eigenlijk het oude tandwiel (zonder tanden) op de as schuiven (=vulring) daar bovenop het nieuwe tandwiel schuiven en dan de moer er op, dus geen laswerk.
Dan kun je `m niet meer borgen en als je pech hebt loopt ie ook van de splines af. Gaat helaas niet lukken.
 
De Gsx heeft dezelfde spline Z13 21,7 bij 25mm als de oude Z900 en Z1000 als ik me niet vergis.
Daar heb ik ook al alle catalogi voor doorgespit onlangs om een goedkope oplossing te vinden voor een off-set van 10mm ongeveer.
Niet gevonden :N , off-set tandwielen worden wel op Ebay.de aangeboden, kost 90 euri ongeveer.
Het ZZR1100C voortandwiel past idd niet die kun je wel weer prima op de GPZ1100 bak gebruiken, die heeft de modernere grove spline Z12 24 bij 28,7mm.

:W
Heb ook al heel wat doorgespit. Heb nl. een Z650/GPz750 met dezelfde splines.
Kan je bovenstaande verhaal alleen maar bevestigen.

Offsetkettingwieltjes:
Versatzritzel
D & G Chassis - Dragbike Sprockets
BIKE SIDE · Racing- & Performance-Parts - Classic & Performance

Greetz, Q
full
 
Laatst bewerkt:
Nice Q,

Deze hebben nog tot en met morgen een actieprijs van 67,50 voor een 18 tands 10mm off-set tandwiel voor de Z900 en de GSX1100 met een 530 ketting;

http://classic-bikes.bikeside.de/

Flut site trouwens |(
Even zoeken op artikel 20-1328


:W
Jammer dat het maar 6mm. offset is en 18 tands is ook een beetje groot ten opzichte van de 15 die er origineel op zit.
Edit: zie net dat ie er ook in 10 mm. offset is, maar nog steeds met 18 tandjes.
 
Laatst bewerkt:
Sneller optrekken joh! Zorgt ook voor veel fun.
Dat was geen probleem geweest, maar met een groter voortandwiel ga je juist minder snel van de plek. Met een groter achtertandwiel gaat ie sneller optrekken.
 
Laatst bewerkt:
Als je van een 630 ketting naar een 530 gaat heb je meer tandjes nodig.
Je achtertandwiel krijgt er dan ook veel meer O-)
Of wil je met 630 blijven rijden :? dan wordt de keuze in tandwielen wel errug klein hoor.

Als met 630 standaard 15-42 de vertanding is wordt dat met een 530 ketting 18-50 of 17-48
Achtertandwielen vind je bij GSXR1100 530 conversions op de JT site.
:W
 
Jammer dat het maar 6mm. offset is en 18 tands is ook een beetje groot ten opzichte van de 15 die er origineel op zit.
Edit: zie net dat ie er ook in 10 mm. offset is, maar nog steeds met 18 tandjes.
Let op: 630-Kettingwielen zijn groter dan 530(525; 520)-kettingwielen met dezelfde aantal tandjes.
Dus een 630/Z15 is groter dan een 530(525; 520)/Z15!

Om te zorgen dat de ketting vrijloopt over de achtervork moet je hier dus rekening mee houden.
Dit zal dus resulteren in een groter aantal tandjes als je overstapt van een 630-ketting naar een 530 (525; 520)-ketting.

Greetz, Q
 
Als je van een 630 ketting naar een 530 gaat heb je meer tandjes nodig.
Je achtertandwiel krijgt er dan ook veel meer O-)
Of wil je met 630 blijven rijden :? dan wordt de keuze in tandwielen wel errug klein hoor.

Als met 630 standaard 15-42 de vertanding is wordt dat met een 530 ketting 18-50 of 17-48
Achtertandwielen vind je bij GSXR1100 530 conversions op de JT site.
:W
Maar bij mij zit er al een 530 ketting met tandwielen op in de verhouding 15 - 42. Dit is dus ooit al eens veranderd, maar toen hebben ze waarschijnlijk geen rekening gehouden met de grootte verschillen die jij aangeeft.
 
HA bij deze het topic gevonden!
Ik heb je een mail gestuurd met het tandwiel dat ik heb genomen.
Kawasaki past ook heel vaak en die hebben ook veel offset tandwielen.
Ik heb een hayabusa achterwiel waar ik een achtertandwiel op heb gezet van een kawa w800 en een voortandwiel van een kawa z750.
Dan is alles met een 520 ketting.
 
Misscien dat dit een idee is?

JT Sprockets: Catalogue

Dan heb je een chain conversion set.
Vlgns mij heb je origineel 630 maar met deze set heb je een 520 set met een offset tandwiel met 8,5mm.
weet niet of je het daar mee redt maar je komt wel in de buurt!
 
Mmm, Offset bereken je naar de achterkant van het kettingwiel.
Ik heb ook het idee dat je in het voorbeeld van tsjah geen 8,5 mm offset hebt. Maar ik ben er ook nog niet uit wat ik nu wel moet hebben. Vind het nogal ingewikkeld allemaal.
 
Je zoekt toch een voortandwiel dat iets verder naar buiten staat?
Ik heb op de mijne nu een 190 achterband (offiecieel 130) en moest 18 mm overbruggen.
Dat is gelukt met een tandwiel die 18mm verder naar buiten kwam.
 
Nice Q,

Deze hebben nog tot en met morgen een actieprijs van 67,50 voor een 18 tands 10mm off-set tandwiel voor de Z900 en de GSX1100 met een 530 ketting;

http://classic-bikes.bikeside.de/

Flut site trouwens |(
Even zoeken op artikel 20-1328


:W
Denk dat ik deze maar bestel, dan zou ik er een achtertandwiel van 50 tanden bij moeten hebben. Maar hoe lang moet de ketting dan weer worden ? Ze gaan overal alleen maar uit van standaard setjes voor een bepaald type motor.
 
Nee, er zit al een 530 setje op bij mij. Wat ook beter is omdat die smaller is dan een 630.
 
Laatst bewerkt:
Heb `m bij Bike Side besteld. Daar hebben ze weer geen losse achtertandwielen, die zoek ik dan hier in Nederland wel. Als dat dan in huis is kan ik mbv de oude ketting wel uitrekenen hoelang de nieuwe ketting moet worden.
 
Denk dat ik deze maar bestel, dan zou ik er een achtertandwiel van 50 tanden bij moeten hebben. Maar hoe lang moet de ketting dan weer worden ? Ze gaan overal alleen maar uit van standaard setjes voor een bepaald type motor.

Als de kettinghoek niet al teveel verandert zou ik t.o.v. een standaard set gewoon 1/2 schakel per extra tand rekenen (omtrek kettingwiel neemt hele schakel toe). Moet je volgens mij aardig mee in de buurt komen.

Leuk project trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Something like this?:
(de std. 630 ketting staat ter vergelijk ook in)
full

Als je mij de volgende gegevens opstuur, dan kan ik het aantal kettingrolletjes wel uitrekenen:
A: type ketting
B: tandjes voor
C: tandjes achter
D: hart op hart afstand minimum
E: hart op hart afstand maximum

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan