oprijplaat Datona

furi

MF'er
17 dec 2011
222
0
Bocholt (B)
Hoi allemaal
Vraagje, als je tussen de oprijplaten van Datona gaat kijken voor motoren, hebben de meeste een draagkracht van maximum 200kg. Mijn Z weegt 195kg droog... Is het aan te raden om toch misschien voor een versie te gaan die wat steviger is? Of moet je dit max draagkracht met een korreltje zout nemen? Want de meeste motor hebben toch een gewicht van +200kg denk ik, niet?

Alvast bedankt
 
Nog snel even een vraagje voordat ik mijn 'lijstje' ga bestellen ;)
Ben nog beetje aan het twijfelen van de spanbanden. Wat sterkte wordt aangeraden hiervoor?

Ik gebruik persoonlijk al jaren 500kg spanbanden en dan eindeloze, niet die lelijke 2 delige dingen met haken.

Voor je Z750 heb je ook geen speciale (vaak erg dure) motorspanbanden nodig, een naked kan je prima vastzetten met standaard spanbanden.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik persoonlijk al jaren 500kg spanbanden en dan eindeloze, niet die lelijke 2 delige dingen met haken.

Voor je Z750 heb je ook geen speciale (vaak erg dure) motorspanbanden nodig, een naked kan je prima vastzetten met standaard spanbanden.
Met haken lijkt me toch wel praktisch, niet? Handig als je zo van die lussen gebruikt die je ook apart kunt verkrijgen.
 
Ik vind het klote dingen:
- Je hebt 2x zoveel dingen op te ruimen (ratel en de band)
- De haken kunnen losschieten wanneer de motor verschuift of in de veren komt (zal niet gebeuren bij goed vastzetten maar met eindeloze kán het überhaupt niet gebeuren)
- Het kan zijn dat je spanband loskomt van de haak nét als je hem vast wil ratelen (je moet beide uiteinden met de hand op spanning houden tijdens het vastratelen)
- Je kan niet bepalen waar de ratel komt te zitten en soms kom je hiermee dicht bij kuipwerk, zit je precies op de rand van de aanhanger of kun je er moeilijk bij (met eindeloos kan je dat zelf bepalen)
- Als je een band met stalen haak door frame/langs het stuur moet halen heb je veel meer kans op beschadiging dan wanneer je dat doet met enkele een band

Je moet het zelf weten maar ik vind het klote dingen, en die stuurlusdingen kan je evengoed gebruiken i.c.m. eindeloze spanbanden, dat maakt geen verschil :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan