motorblok spuiten

gsxmh

Die hard MF'er
11 sep 2008
757
1
Veenendaal
Ik wil graag mijn motorblok spuiten. Iemand een idee welke lak ik hier voor het beste kan gebruiken? ?
 
Ik heb blok een keer in het frame gespoten met hitte bestemdige lak. Ik dacht van Motip.

Prima resultaat wel wordt de lak pas hard na verwarming. Dus op een mooie dag warmrijden en 24 uur weg zetten.

Of dit het beste is weet ik niet.
 
superrrrrr :P

full
 
Het blok wordt warm.. En er kan olie of benzine op de lak komen.
Ik zou toch op veilig spelen en zoals hierboven verteld werd, voor VHT of motip gaan 8-)

Deze discussie is al tig keer gevoerd.

Een motorblok wordt helemaal geen 650 graden dus hittebestendige lak die tot die temperatuur kan gaan is helemaal nergens voor nodig.

En wat die benzinebestendigheid betreft: Wat doet de (auto)lak van jouw tank als je morst met benzine?

Gooi daarintegen 's wat benzine over die Motip spuitbussenlak heen en kijk wat er gebeurd.

Gewone autolak met een clearcoat werkt prima, maar er is uiteraard niets op tegen hittebestendige lak te gebruiken.
 
gewoon action lak. heeft het een jaar op mijn brok ellende uitgehouden zonder maar een putje. :} nu een ander blok dus kan het helaas niet meer verder testen.
 
Met Fzr Rene eens. Het blok van mijn Blade is gespoten met normale 2k primer en lak. Werkt prima an na een flink aantal jaren zit het nog prima. Deze lakken zijn prima bestand tegen de hitte van het blok.

Dat geld dus niet voor de eerste de beste spuitbus verf.

Vht of andere werkt prima, geeft een mooi eindresultaat. Voor die gene niet kundig met een spuit of verfbus nog steeds een mooi resultaat met een mooi korrelachtinge matte finish.

gebruik hem ook al om bv snel velgen van een mooie nieuwe kleur te voorzien zonder dat er al te veel geinvesteerd wordt. Nafohnen en werkt tot nu toe prima nog geen klachten gehad.

Blijft belangrijk goed schoonmaken, ontvetten etc. Licht opschuren de verf moet zich immers goed kunnen hechten.

succes.
 
Ik heb vaker een een blok gespoten met motip hittebestendige verf, daarna met de elektrische verfstripper op 20cm de lak goed warm stoken, werkt perfect. Na de eerste keer dat het blokkie warm wordt gaat het nog een keer licht roken daarna zit de verf goed vast. Wel alles eerst goed schoonmaken en ontvetten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan